ČLANAK

Je li prelazak na hibridni rad doista završen i usavršen?

Research conducted for the Canon IT Transformation Barometer report shows that 98% of IT leaders disagree.

Istraživanje provedeno u sklopu izvješća Barometra IT transformacije tvrtke Canon pokazuje da se 98 % voditelja IT-a ne slaže.

Godine 2024. trendovi u pogledu hibridnog rada i rada na daljinu uvelike su nadišli fazu njihovog poimanja kao pomodnog koncepta. To je jednostavno stvarnost za milijune zaposlenika diljem Europe. Tvrtke se hvale besprijekornim prijelazom na takve modele, projicirajući sliku poslovanja na koje te promjene ne utječu. No ispod površine ove moderne preobrazbe radnog mjesta ostaju poteškoće i izazovi.

Stoga ne čudi da, čak i nakon nekoliko godina od usvajanja ovih modela, najnoviji zaključci iz izvješća Barometra IT transformacije tvrtke Canon pokazuju da je 98 % voditelja IT-a i dalje aktivno angažirano na unaprjeđenju strategija po pitanju hibridnog rada i rada na daljinu. Koja su to stalna pitanja koja i dalje zabrinjavaju donositelje odluka u IT sektoru (ITDM)?

Integracija: kronični izazov

Učinkovitost organizacija i njihovih timova oslanja se na besprijekornu komunikaciju između zaposlenika, čak i kada ne rade na istoj lokaciji. To znači da je siguran način za ostvarivanje konkurentne prednosti usvajanje najnovije tehnologije za suradnju koja dolazi na tržište.

No neprestano usvajanje novih alata brzim tempom donosi vlastite izazove. Podaci dobiveni u sklopu istraživanja Barometra IT transformacije ukazuju na to da postizanje glatke integracije novih tehnologija nije jednostavno. Na pitanje kako nastoje poboljšati hibridni rad u svojim organizacijama, 47 % donositelja odluka u IT sektoru izjavilo je da je prioritet integracija s uredskom infrastrukturom i platformama, što je čini brigom broj jedan.

To govori o stalnoj dilemi donositelja odluka u IT sektoru: usavršavanje hibridnog rada zahtjeva konstantnu evoluciju. No, rješavanje jednog problema pomaganjem distribuiranim timovima da učinkovitije surađuju nosi rizik od pogoršanja zasebnog problema: implementacija svake nove tehnologije donosi nove integracijske izazove koje IT timovi trebaju riješiti.

To potvrđuju i druga saznanja iz našeg istraživanja. Na pitanje o nedavnim tehnološkim implementacijama, donositelji odluka u IT sektoru kao najčešći problem naveli su kompatibilnost između novih i starijih tehnologija koji je utjecao na 28 % ispitanika.

Stoga ne čudi otkriće Barometra IT transformacije da donositelji odluka u IT sektoru te poteškoće rješavaju kroz stratešku nabavu. Integracija se nametnula glavni prioritet u donošenju odluka po pitanju nabave, što odražava visok stupanj svijesti o potencijalnim poremećajima koji mogu nastati kao rezultat nepravilne integracije tehnologija.

IT decision maker increasing visibility and control

Povećavanje vidljivosti i kontrole

Rad na daljinu i hibridni rad mogu biti regulatorne noćne more. Tu nije riječ o nadziranju zaposlenika, no izazovi u pogledu praćenja i upravljanja zaposlenicima nedvojbeno su se intenzivirali u ovom radnom okruženju.

U planovima donositelja odluka u IT sektoru za usavršavanje rada na daljinu i hibridnog rada pojavila se druga tema: potreba za učinkovitijim upravljanjem načinom na koji zaposlenici pristupaju aplikacijama i informacijama tvrtke izvan radnog mjesta. 43 % voditelja IT-a izjavilo je da želi veću vidljivost u pogledu upotrebe softvera od strane zaposlenika, 42 % izjavilo je da želi veću kontrolu nad zaposlenicima po pitanju praćenja postupaka za sukladnost, dok je 40 % izjavilo da želi kontrolu nad neovlaštenom upotrebom IT-a. Na primjeru toga možemo vidjeti da voditelji IT-a nesumnjivo smatraju da se stvaranje rizika može izbjeći povećanjem razine kontrole.

To nije iznenađenje. Takvo razmišljanje rezultat je porasta sigurnosnih proboja, kibernetičkih napada i naglog širenja neovlaštene upotrebe IT-a u poslovnom svijetu na globalnoj razini. Godine 2023. došlo je do povećanja od 57 % u broju napada ucjenjivačkim softverom koji su utjecali na tvrtke diljem Europe1, a Gartner predviđa da će 75 % zaposlenika imati ulogu u uvođenju neovlaštene upotrebe IT-a u mrežu tvrtke do 2027. godine.2.

Uzimajući u obzir takav razvoj događaja, prirodno je da donositelji odluka u IT sektoru nastavljaju promatrati rad na daljinu i hibridni rad kroz prizmu potencijalne ranjivosti koju je potrebno neprestano usavršavati – naročito po pitanju načina upravljanja informacijama – radi zaštite od rizika. Kako bi ublažili te rizike, trebaju robusne sustave i pravila koja se mogu prilagoditi razvoju radnog okruženja i očuvati organizacijski integritet.

Teret IT timova

Donositelje odluka u IT sektoru ne treba podsjećati na to da je prelazak na rad na daljinu i hibridni rad utjecao – i nastavlja utjecati – na količinu radnih zadataka i razinu stresa njihovih timova.

Integracija. Vidljivost. Sigurnost. To su složeni problemi, a kontinuirani pritisci za usavršavanje sustava koji poboljšavaju ta područja doveli su do povećanja obujma i složenosti svakodnevnih zadataka IT timova.

Barometar IT transformacije pruža jasan prikaz načina na koji su ti izazovi eskalirali u pogledu radnih zadataka IT-a. Voditelji IT-a izjavili su da je 2023. godina donijela dotad nezabilježen rast njihovih odgovornosti. Ne samo da se bave složenijim sustavima i većim sigurnosnim rizicima, već su i zahtjevi za održavanjem kontinuiteta i učinkovitosti u sve raspršenijim timovima također porasli: izvješće pokazuje da u nekim slučajevima donositelji odluka u IT sektoru troše tri puta više vremena na svoje odgovornosti nego 2019. godine.

Veća količina radnih zadataka u neizbježnoj je korelaciji s povećanim stresom. Barometar IT transformacije otkriva da su razine stresa među IT stručnjacima naglo porasle između 2019. i 2021. godine, te da se još uvijek nisu spustile na razine prije pandemije.

Ti rezultati naglašavaju ljudski aspekt izazova u IT sektoru – osim tehničkih prepreka, pojedinci zaduženi za upravljanje takvim sustavima plaćaju skup danak. Donositelji odluka u IT sektoru predvodnici su organizacijske otpornosti u dosad nezabilježenoj mjeri, stavljajući naglasak na potrebu za strateškom podrškom i resursima koji će ublažiti ove pritiske i doprinijeti njihovoj dobrobiti.

IT decision maker creating a position of strength

Stvaranje položaja snage

Donositeljima odluka u IT sektoru nije bilo lako u zadnjih nekoliko godina. Naše istraživanje ističe učinke rada na daljinu i hibridnog rada: složen krajolik koji se brzo mijenja u kojem se donositelji odluka u IT sektoru neprestano prilagođavaju i inoviraju.

Od integracije različitih tehnologija do poboljšanja nadzora i kontrole nad operacijama izvan tvrtke, voditelji IT-a definiraju način na koji će funkcionirati radna mjesta u budućnosti. Za mnoge od njih, to nije bilo jednostavno putovanje. Ključ uspjeha bit će pronalaženje odgovarajuće ravnoteže između ulaganja u nove mogućnosti i upravljanja učinkom novih integracija; ako to ostvare na odgovarajući način, nadolazeće godine mogle bi biti najuzbudljivije u njihovim karijerama.

Želite li istražiti kako organizacije mogu iskoristiti iskustva donositelja odluka u IT sektoru stečena u posljednjih pet godina u cilju određivanja smjera kretanja u godinama koje dolaze? Pročitajte cjelovito izvješće Barometar IT transformacije.

Preuzmi izvješće

Istražite više

Niste sigurni koje proizvode treba vaša tvrtka?