Članak

Savjeti za IT menadžere: kako pojednostaviti učinkovit hibridni rad

Canon Camera

Prošla je godina bila teška za IT menadžere bez obzira na to gdje se nalaze. Nitko nije mogao predvidjeti iznenadne i drastične promjene IT strategije koje su organizacije morale uvesti. Dok se način na koji radimo mijenja, pandemija je dodatno ubrzala ono što je bilo postupna evolucija. Ono što je moglo biti stabilan trogodišnji plan za provođenje digitalne transformacije, iznenada je postalo nešto što se mora provesti odmah.

U posljednjih 30 godina oprostili smo se od pojedinačnih ureda i uredskih odjeljaka, a nedavno i od radnog vremena od 9 do 17, pa čak i od same definicije ureda. Čak i prije pandemije postojalo je ubrzano kretanje ka radu od kuće i mobilnom radu, pri čemu su zaposlenici željeli učinkovito raditi dok su u uredu, dijeljenom prostoru, radnoj sobi kod kuće ili nekoj od podružnica diljem države. Međutim, s pojavom pandemije, potreba za transformacijom i njezina brzina još su se više povećali jer se mnoge tvrtke obvezuju na pravila dugoročnog rada na daljinu i distribuiranog rada.

Kao rezultat tih promjena, uloga rukovoditelja IT odjela evoluirala je do nečega što bismo mogli nazvati informacijskim arhitektom. Sada odgovaraju na složena pitanja kao što su:
  • Kako će informacije teći kroz poslovne procese i aplikacije, čak i kad se zaposlenici nalaze na različitim lokacijama? 
  • Kako se možemo pobrinuti da informacije na papiru koje dolaze u ured budu digitalno dostupne osoblju koje radi na daljinu? 
  • Kako možemo osigurati siguran pristup informacijama i sigurno rukovanje njima iz radnih prostora izvan ureda?

Kako bi podržali ovaj novi model mobilnog rada, IT timovi morali su proći ponovnu procjenu tehnologije koja je temelj njihovog svakodnevnog rada. Organizacijama treba model koji podržava jednostavan protok informacija, bez obzira na lokaciju. Za mnoge je to značilo potpuno osvježavanje, udaljavanje od stare infrastrukture na lokaciji te prelazak na softver i usluge koji se isporučuju u oblaku.

1. Održavanje infrastrukture jednostavnom

Nekada su IT timovi možda mnogo vremena provodili upravljajući infrastrukturom na lokaciji i održavajući je. Iako to nije bilo dobro iskorišteno vrijeme, bilo je uobičajeno za mnoge organizacije. Posljedice pandemije potaknule su mnoge poslovne lidere da ponovno razmotre uobičajene procese, jer u konačnici, stalni odlasci na lokaciju nisu samo nepraktični dok traje ograničenje kretanja, nego i onemogućavaju dugoročni distribuirani ili hibridni rad. Tako je iskustvo opravdalo zagovaranje manjeg oslanjanja na infrastrukturu na lokaciji; jedno od područja koje je sada pod promatranjem je upravljanje upravljačkim programima.

Upravljanje upravljačkim programima nije tema o kojoj se mnogo raspravlja, ali činjenica je da je to boljka za IT timove, čak i kad su uređaji i korisnici na lokaciji. Hibridni rad samo dodatno komplicira stvari. Rad u novim okruženjima vjerojatno će značiti ulaganje u nove uređaje koji bolje odgovaraju udaljenim lokacijama. Novi uređaji znače više posla za IT, uključujući i to da se moraju pobrinuti da imaju odgovarajući softver, upravljačke programe i zaštitu.

Korisnički zahtjevi razlikovat će se ovisno o njihovoj ulozi, što će onda utjecati na upravljanje upravljačkim programima. Istovremeno, budući da sve više korisnika želi povezati svoje uređaje, još je važnije da se upravljačkim programima pisača pravilno upravlja i da se pravilno upotrebljavaju. Prelazak na okruženje bez upravljačkih programa, utemeljeno na računalnom oblaku, ne samo da vam štedi dragocjeno vrijeme koje biste potrošili na podešavanje ili ažuriranje udaljenih uređaja, nego i osigurava da vaša tvrtka ne mora nabavljati dodatnu infrastrukturu na lokaciji.

2.Centralizirano upravljanje skupinom uređaja

Prelazak na upravljanje skupinom uređaja utemeljeno na računalnom oblaku ima i druge prednosti osim što vašu infrastrukturu čini pogodnom za rad na daljinu: pruža centralizirano upravljanje, što vam olakšava pregled i održavanje skupine uređaja za ispisivanje i skeniranje te upravljanje njima.

Na primjer, možda nećete saznati za probleme kao što su niske razine tonera, zaglavljenja i pogreške sve dok ih zaposlenik ne prijavi, a do tada taj problem već usporava njihov svakodnevni rad. Utvrđivanje i rješavanje problema još je teže kad je uređaj u kućnom uredu zaposlenika, udaljen 50 milja. To čak može značiti da uređaj neće raditi dugo vremena. Alati utemeljeni na računalnom oblaku omogućuju vam praćenje skupine uređaja i predviđanje problema kao što su zamjena tonera, čime se smanjuje trajanje prekida rada.

Osim toga, centralizirano upravljanje omogućuje lakše upravljanje ažuriranjima. Ako skupina uređaja nije u istoj prostoriji, ne može se pojedinačno ažurirati svaki uređaj. Softver za upravljanje utemeljen na računalnom oblaku omogućuje vam jednostavno izdavanje novih ažuriranja ili značajki za cijelu skupinu uređaja, a da pritom ne morate ustati od stola. To je bolje i za vas i za zaposlenike koji tako dobivaju trenutni pristup najnovijim verzijama, bez odlaganja, što je naročito važno kad je obuhvaćena i određena razina sigurnosti.

3.Siguran i učinkovit protok informacija

To nas dovodi do sigurnih i učinkovitih tijekova poslovnih procesa. Jedna stvar oko koje se svi možete složiti je da je sigurnost od ključne važnosti. No, IT timovi moraju pogoditi pravu ravnotežu između mogućnosti pristupa i zaštite. Zaposlenici bi trebali moći pristupati dokumentima koje trebaju, a da se pritom ne spotiču na one nepotrebne. Isto tako, lak pristup za zaposlenike ne bi trebao dolaziti po cijeni lakog pristupa za sve, uključujući one koji djeluju zlonamjerno.

Tu sustavi utemeljeni na računalnom oblaku pružaju mnoge prednosti. Oni istovremeno zaposlenicima omogućuju jednostavan pristup dokumentima koji im trebaju, bez obzira na to gdje se nalaze. No oni IT timovima omogućuju i lakše upravljanje sigurnošću, što znači da se mogu postaviti pravila za dodjelu i ograničenje korisničkog pristupa lokacijama datoteka na poslužitelju.

Istovremeno, upravljanje skupinom uređaja utemeljeno na računalnom oblaku omogućuje vam da to primijenite i na uređaje za ispisivanje i skeniranje. Korisničke profile i tijekove poslovnih procesa možete centralizirano konfigurirati i njima upravljati, što pojednostavljuje postavljanje pravila za upravljanje pristupom i informacijama.

Kako ulazimo u novo doba hibridnog rada, IT timovi će se sve više nalaziti u ulozi „informacijskog arhitekta“. U središtu toga bit će pružanje alata i tehnologija za učinkovit i siguran rad s bilo kojeg mjesta. Vaša je organizacija možda već imala računalni oblak u svojim planovima, ali on će postati od ključne važnosti za ovaj zadatak, naročito kad je u pitanju upravljanje skupinom uređaja. No ovdje se ne radi samo o nužnosti, ovo je i prilika za općenito poboljšanje skupine uređaja, što će vam pomoći povećati vrijeme rada i zaštititi radnu snagu.

Otkrijte više o tome kako izgleda budućnost IT-a za 10 godina.

Povezani proizvodi i usluge

Istražite više

Niste sigurni koje proizvode treba vaša tvrtka?