Prebacivanje na sustav EOS R tvrtke Canon bilo je ogromna promjena za mnoge od današnjih najproduktivnijih fotografa i kreatora sadržaja. Predstavljen 2018., asortiman fotoaparata bez zrcala sustava EOS R i RF objektiva nastavlja rasti. To znači da uvijek postoji savršen model za nadogradnju, od kompaktnog modela EOS R100 tvrtke Canon sa senzorom formata APS-C do modela EOS R6 Mark II – snažne hibridne jedinice sa senzorom punog kadra.
Ovdje četiri profesionalna fotografa pričaju kako su prelaskom na sustav EOS R svoje karijere i vještine unaprijedili više nego ikad prije. Svaki je fotograf jedinstven i specijaliziran za različita područja, ali komplet sustava EOS R spaja tehnologiju i upotrebljivost te im pruža sve značajke koje su im potrebne za napredak.
KOMPLET
Kako su se četiri profesionalna fotografa i kreatora sadržaja razvila uz sustav EOS R
Verity Milligan – fotografija prirode i pejzaža
Britanska fotografkinja Verity Milligan najpoznatija je po fotografiranju atmosferičnih pejzaža. Nakon četiri produktivne godine rada s modelom EOS 5D Mark IV tvrtke Canon, nadogradila je na sustav EOS R. „Uz dostupan asortiman adaptera, bio je očit izbor za nadogradnju na EOS R5”, kaže. „Značajke automatskog izoštravanja omogućuju jednostavno podešavanje fotoaparata za bilo koji zadatak tog dana. To osobito vrijedi za fotografiranje ljudi. Prepoznavanje lica i automatsko izoštravanje s praćenjem jedan je od mojih omiljenih načina rada.”
Verity uvijek traži prekrasne kompozicije, a najčešće upotrebljava LCD dodirni zaslon fotoaparata EOS R5 s promjenljivim kutom od 2,1 m točaka. „Činjenica da ga mogu okretati, zakretati ili manipulirati njime pod gotovo bilo kojim kutom koji mi je potreban iznimno je korisna i nešto što je unaprijedilo iskustvo fotografiranja”, kaže.
Također smatra da je izbor RF objektiva atraktivan. „Objektiv koji je promijenio sve je Canon RF 28-70mm F2L USM. Stalni otvor blende i prednost snimanja pri f/2 u cijelom rasponu znače da je zapravo zamijenio sve EF objektive fiksne žarišne duljine koje sam imala.” Verity je sada bacila oko na objektiv Canon RF 70-200mm F2.8L IS USM. Osim toga, dodavanjem objektiva Canon RF 15-35MM F2.8L IS USM u svoj komplet dobit će mogućnost proširenja raspona žarišne duljine u oba smjera.
Diana Millos – modna i putna fotografija
Diana Millos često je u pokretu stvarajući sadržaj o luksuznim putovanjima, pa joj treba prijenosni fotoaparat. Nadogradila je na EOS R10 tvrtke Canon 2022. zbog njegove kompaktne veličine i brzog automatskog izoštravanja. „Postigla sam odlične rezultate s modelom EOS 7D Mark II tvrtke Canon, ali nije bilo lako i brzo dobiti svaku fotografiju uz savršeno izoštravanje kao na modelu EOS R10”, kaže. „Ovisna sam o tehnologiji prepoznavanja očiju i više ne mogu živjeti bez nje.”
EOS R10 naslijedio je isti sustav Dual Pixel CMOS AF II kao i napredniji fotoaparati sustava EOS R kao što je EOS R3. Fotoaparat također može izoštriti sliku do -4 EV, što Diani omogućuje snimanje oštrih fotografija pri slabom osvjetljenju. „Kada snimate fotografije od zore do sumraka i satima istražujete, idealna je lagana oprema”, kaže. „EOS R10 stane u ručnu torbu i omogućuje mi diskreciju kako drugi ne bi primijetili da snimam nevjerojatne fotografije tako malim fotoaparatom.”
Diana voli snimati iz širokokutne perspektive i nije morala mijenjati EF objektive pri nadogradnji. „I dalje mogu upotrebljavati objektive Canon EF 50mm f/1.8 STM i Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM s modelom EOS R10 s pomoću adaptera za montažu Canon EF-EOS R i rade savršeno”, kaže. Ako tražite RF ekvivalente tih objektiva, možete odabrati Canon RF 50mm F1.8 STM i Canon RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM. Diana zasad ima samo jedan RF objektiv – Canon RF-S 18-45mm f4.5-6.3 IS STM – ali je upotrebljavala i druge RF objektive tijekom snimanja na putovanju u Sevilli i kaže da joj se sviđa koliko su fotografije oštre.
EOS R10 može prenositi uživo, naročito na YouTubeu, a kreiranje videosadržaja još je jedan način kako Diana dobiva nove pratitelje. „Omogućuje mi snimanje u HD i 4K razlučivosti uz nevjerojatne rezultate”, kaže. „Preporučujem to svakom kreatoru. Želim nabaviti i EOS R6 Mark II tvrtke Canon zbog mogućnosti snimanja punog kadra.”
EOS R50 također je odlična opcija ako želite snimati vrlo kvalitetne videozapise za društvene mreže. Ključne razlike između modela EOS R50 i EOS R10 možete otkriti u našem praktičnom vodiču koji će vam pomoći da donesete ispravnu odluku.
Andres McNeill – ulična i komercijalna fotografija
U Glasgowu u Škotskoj Andres McNeill snima komercijalne radove, portrete i sportove, ali voli uličnu fotografiju i upotrebljava dramatičnu arhitekturu kao pozadinu. Ima lijepa sjećanja na isprobavanje starog Canonovog DSLR fotoaparata svog prijatelja i uživanje u njegovu izgledu i osjećaju u rukama. „EOS 400D tvrtke Canon bio je moj prvi fotoaparat i išao je sa mnom svuda dok sam učio fotografirati”, kaže. „EOS M50 tvrtke Canon volio sam zbog još manje veličine, odličnog automatskog izoštravanja i fantastične kvalitete videozapisa.”
Andres je prešao na sustav EOS R tvrtke Canon kad je želio postati profesionalac. EOS R5 i EOS R6 tvrtke Canon punog kadra odmah su mu omogućili fokusiranje na osvjetljenje i kompoziciju. „Mogućnost praćenja očiju i lica objekata s druge strane ulice mijenja način na koji se mogu usredotočiti na druge aspekte svojih snimki”, kaže. „Kad radite s profesionalnim sportašima, o pouzdanom automatskom izoštravanju i velikoj brzini snimanja niza fotografija nema rasprave.”
Oba fotoaparata pružaju stabilizaciju slike u kućištu s 5 osi (IBIS) – uz proširenje do 8 koraka s kompatibilnim objektivima – a to Andresu omogućuje da radi u slabo osvijetljenim prostorima bez stativa. „Nevjerojatna je mogućnost ručnog snimanja ulične fotografije pri manjim brzinama zatvarača”, kaže.
Andres ima kombinaciju RF i EF objektiva, ali se polako u potpunosti prebacuje na RF. „Sviđa mi se mali oblik objektiva Canon RF 50mm F1.8 STM jer je savršen za uličnu fotografiju, a brzi otvor blende f/1.8 odličan je za slaba osvjetljenja jer volim snimati u sumrak ili noću”, objašnjava. „Drugi objektiv koji upotrebljavam je Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM, odličan višenamjenski objektiv. Iznimno je praktično snimati širokokutno od 24 mm do 105 mm, naročito u uličnoj fotografiji jer je dobro snimiti široku fotografiju, a zatim zumirati istu scenu i snimiti drugačiji izgled.” Andres također upotrebljava Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM za koji tvrdi da je nevjerojatno oštar. „To je moj nezaobilazan objektiv za fotografiranje proizvoda i profesionalni rad koji zahtijeva mnogo detalja”, dodaje.
No Andres kaže kako je njegov glavni radni objektiv Canon RF 24-70MM F2.8L IS USM. „Upotrebljavam ga za događanja, vjenčanja i uličnu fotografiju”, kaže. „Najbolja kombinacija je raspon žarišne duljine od 24 – 70 mm i brzi otvor blende f/2.8.”
Chris Priestley – komercijalna fotografija
Redatelj, snimatelj i fotograf Chris Priestley iz Londona stvara vrhunska vizualna djela za društvene mreže i brendove diljem svijeta. Stalno unapređuje svoj sadržaj i svoje fotoparate. „Moj komplet pomaže mi u ostvarenju rezultata s velikim proračunom”, kaže.
Kako je Chrisova karijera napredovala, tako su i zahtjevi njegovih klijenata. „Stalno su tražili da isporučujem 4K videozapise i slike više kvalitete za ispis kad je najavljen EOS R5”, kaže, „tako da je bilo idealno vrijeme za nadogradnju.”
Često istovremeno snima fotografije i videozapise, a hibridni EOS R5 pruža beskompromisne radne značajke u oba područja. „EOS R5 može snimati 8K 30p – nije da sam to dosad trebao upotrebljavati, ali redovno upotrebljavam 4K 120p punog kadra”, kaže.
Senzor od 45 MP fotoaparata EOS R5 ima veliku prednost i dvostruko je veći od onog njegova prethodnog DSLR fotoaparata. „U situacijama u kojima ne mogu kontrolirati objekt, nemam uvijek privilegiju savršenog kadriranja fotografije”, nastavlja. „Viša razlučivost omogućuje mi da promijenim kadar svojih snimki u postprodukciji i ipak isporučim slike visoke kvalitete.”
Učinite sljedeći korak na svom fotografskom putovanju
Za mnoge je sustav EOS R tvrtke Canon redefinirao značenje zanimanja fotografa i kreatora. Od pristupačnih modela za početnike do snažnih vodećih modela te niza najbolje optike u branši, sustav se može razvijati s vama, bez obzira na to počinjete li tek sa snimanjem vlogova ili pokušavate ući u svijet profesionalne fotografije pa tražite svoje glavno oruđe.
Slični proizvodi
-
Fotoaparati bez zrcala
EOS R10
Napravite sljedeće korake s fotografijama i videozapisima uz fotoaparat bez zrcala sa sustavom EOS R, izrađen oko senzora APS-C formata. -
Fotoaparati bez zrcala
EOS R8
Prijeđite na fotografije i videozapise punog kadra i ostvarite svoje kreativne ambicije. -
Fotoaparati bez zrcala
EOS R6
Što god i gdje god snimali, s fotoaparatom EOS R6 možete biti kreativniji no što ste ikada mislili. -
Fotoaparati bez zrcala
EOS R5
Ponovno razmislite o svemu što znate o fotoaparatima bez zrcala. Beskompromisne radne značajke fotoaparata EOS R5 revolucionizirat će fotografiranje i snimanje filmova. -
OBJEKTIVI TVRTKE CANON
RF 28mm F2.8 STM
Tanki, lagani plosnati objektiv za putovanja i uličnu fotografiju sa svestranom žarišnom duljinom od 28 mm i velikim maksimalnim otvorom blende f/2.8. -
Objektivi za EOS R
RF 28-70mm F2L USM
Iznimno brzi i svijetli objektiv od 28 – 70 mm, f/2, serije L koji pruža nevjerojatne rezultate pri slabom osvjetljenju. -
RF objektivi
RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
Idealni svakodnevni objektiv za entuzijaste s fotoaparatom bez zrcala sa senzorom punog kadra. RF 24-105mm F4-7.1 IS STM je lagan, kompaktan, jednostavan za upotrebu i omogućit će vam da svoje fotografsko umijeće prenesete na novu razinu. -
Standardni objektivi
RF 50mm F1.8 STM
Kompaktan, tih i lagan RF objektiv s fiksnom žarišnom duljinom od 50 mm, sa širokim otvorom blende od f/1.8, savršen je za ostvarivanje vaših kreativnih vizija. -
RF objektivi
RF 70-200mm F2.8L IS USM
Osnovni objektiv iz trojstva profesionalnih objektiva sa zumiranjem, RF 70-200mm F2.8L IS USM savršen je pratilac za novosti, sport i putovanje.