Helen Bartlett djecu je počela fotografirati kada je bila tinejdžer, u majčinim jaslicama u južnom Londonu. Profesionalnu karijeru započela je 2003. i sada je jedna od najuspješnijih i najcjenjenijih fotografkinja obiteljskih portreta u UK-u. Na njenim crno-bijelim slikama iskorišteno je dostupno svjetlo te izražavaju emotivni raspon obiteljskog života. Susreli smo se s njom kako nismo doznali više o izazovima pretvaranja strasti prema fotografiji u karijeru u punom radnom vremenu.
Iza objektiva: Helen Bartlett – pretvaranje strasti prema fotografiji u karijeru
Kada ste razvili zanimanje za fotografiranje?
Moj otac je tijekom mog odrastanja bio gorljivi fotograf pa smo doma imali tamnu komoru. Moja braća i ja imali smo fotoaparate, snimali smo mnogo fotografija na crno-bijelom filmu te smo razvijali i ispisivali vlastite slike. Moja mama je tada tijekom tjedna od kuće vodila jaslice. Kada sam postala tinejdžer, započela sam fotografirati djecu u jaslicama i prodavati fotografije roditeljima za džeparac. Nastavila sam studirati za sveučilišnu diplomu, cijelo vrijeme želeći biti fotografkinja. Međutim, mislila sam da je to san i završila sam radeći nešto drugo.
Kako ste od toga napravili karijeru?
Nakon što sam isprobala nekoliko poslova te i dalje željela biti fotografkinja, stariji brat posudio mi je nešto novca za pokretanje tvrtke za fotografiranje djece i sve se posložilo. Digitalna fotografija postala je pristupačnija, stoga sam nabavila Canon EOS 10D, kupila računalo i živjela s roditeljima dok nisam postala poznatija.
Koje ste izazove morali savladati?
Izazovi osnivanja bili su jednaki današnjima. Glavna prepreka je pronaći klijente. Možete snimati najbolje fotografije na svijetu, no ako ljudi ne znaju za vas, teško je doprijeti do klijenata. A kada započinjete, za naučiti raditi s djecom potrebno je vrijeme i iskustvo. Sjećam se kako sam, fotografirajući četiri mala dječaka u podrumskom stanu jednog kišnog dana, promišljala kako je ovaj posao zanimljiv i zabavan, izazov. Što dulje radite s djecom, to naučite više načina za najbolji rad s njima te kako da se svi pri tome izvrsno zabave.
Koje biste savjete ponudili onima koji žele postati profesionalni fotografi?
Jedna od stvari koju treba imati na umu jest da je fotografija rijetko put k bogatstvu. To je naporan posao, stoga je važno da prije odustajanja od svakodnevnog posla imate na umu kako se stvari ne događaju preko noći. Naučite što možete više. Internet je odličan izvor za praktičnu pomoć i učenje tehnika. No najvažnije je vježbati. Ništa se ne može usporediti sa stvarnim fotografiranjem. Prije preuzimanja plaćenih naloga dobro je jednostavno snimati fotografije prijatelja i obitelji. Što dulje snimate, to naučite više trikova i više definirate vlastiti stil.
Koji komplet trenutačno upotrebljavate?
Trenutačno radim s dva sustava fotoaparata jer prelazim na sustav bez zrcala. Još uvijek imam svoj omiljeni EOS-1D X Mark II tvrtke Canon koji upotrebljavam s objektivima EF 85mm f/1.4L IS USM tvrtke Canon, EF 35mm f/1.4L II USM tvrtke Canon i EF 24-70mm f/2.8L II USM tvrtke Canon. Djeca se kreću brzo i iznimno automatsko izoštravanje i kvalitetna, čvrsta izrada serije EOS-1 D X kada ne znate što će tijekom sesije poletjeti prema vama – pijesak, sapunica, umiljate igračke – s entuzijastičnim mališanima sve je moguće.
2020. u torbu s opremom dodala sam nevjerojatni EOS R5 tvrtke Canon. Zaista uživam u praćenju lica i oka, zaslonu s promjenjivim kutom i 5940 položaja automatskog izoštravanja, što mi omogućuje stvaranje novih i zanimljivih kompozicija za klijente. Upotrebljavam vrhunski RF 50mm F1.2L USM tvrtke Canon, objektiv koji bi ponijela na pusti otok. Također upotrebljavam predivno svestran RF 35mm F1.8 Macro IS STM tvrtke Canon, kojeg posebno obožavam zbog značajke makro snimanja, koja ga čini savršenim objektivom za fotografiranje novorođenčadi. U torbu s opremom 2021. također ću dodati objektiv RF 85mm F1.2L USM tvrtke Canon. Kvaliteta novog objektiva RF je nevjerojatna.
Uvijek preporučujem investirati u brzi objektiv s fiksnom žarišnom duljinom jer omogućuje snimanje u zatvorenom prostoru s prirodnim svjetlom, što je odlično za učenje o otvoru blende i brzinama zatvarača. Vrlo kvalitetan i povoljan objektiv s fiksnom žarišnom duljinom EF 50mm f/1.8 STM tvrtke Canon predivan je za eksperimentiranje. Ekvivalent za sustavu sa senzorom punog kadra i bez zrcala tvrtke Canon bio bi objektiv RF 50mm F1.8 STM tvrtke Canon.