Dva objektiva, dva prikaza pejzažne fotografije

Profesionalna fotografkinja Verity Milligan eksperimentira s alternativnim snimanjem pejzaža upotrebljavajući samo dva širokokutna objektiva: jedan sa zumiranjem i jedan fiksne žarišne duljine.
Fotografkinja stoji na kamenju u plitkoj vodi fotografirajući jezero okruženo planinama.

Nagrađivana fotografkinja Verity Milligan strastveno snima pejzaže. Često ustaje prije izlaska sunca i ide u prirodu. „Jako volim jutra, naročito kad su maglovita“, kaže. „Tako dočaravaju atmosferu. Volim izaći prije zore i početi snimati u „plavom satu“ kad je sunce još uvijek ispod obzora.“

Verity ima zavidan asortiman fotoaparata tvrtke Canon i objektiva serije L u svojoj torbi s opremom, ali kako bi demonstrirala što je moguće samo s dva kompaktna i lagana objektiva, preuzela je izazov snimanja pejzaža iz različitih perspektiva sa samo jednim objektivom sa zumiranjem i jednim objektivom fiksne žarišne duljine – Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM i RF 24mm F1.8 MACRO IS STM na predivnim jezerima Cumbrie u Engleskoj.

„Kvaliteta i radne značajke ovih cijenom prihvatljivih objektiva znatno se poboljšala od početka moje karijere“, kaže Verity. „Staklo je vrlo dobro, a oba su objektiva vrlo odzivna. Ono što mi se najviše svidjelo je kako su mali i jednostavni za rukovanje. Mogla sam samo spakirati fotoaparat i ova dva objektiva te odšetati u krajolik.“

Dva objektiva, dvije perspektive

EOS R5 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM smješten na panj pokraj objektiva RF 24mm F1.8 MACRO IS STM.

Verity se zaputila na izazov sa svojim fotoaparatom EOS R5 tvrtke Canon i samo dva RF objektiva: Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM i RF 24mm F1.8 MACRO IS STM.

Fotografkinja drži fotoaparat tvrtke Canon, klečeći kako bi snimila fotografiju. Iza nje je jezero okruženo planinama.

„Komplet je tako kompaktan i lagan da sam mogla ići dalje, zaći na zahtjevniji teren i duže raditi bez opterećenja“, kaže Verity.

„Veliki je izazov u pejzažnoj fotografiji vidjeti stvari drukčije, tako da možete snimati fotografije koje nisu jednake fotografijama drugih“, objašnjava Verity. „To je razlog zašto upotreba objektiva s različitim kutovima može biti od velike pomoći.“

Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM idealan je za entuzijaste koji svom fotoaparatu sustava EOS R žele dodati svestrano, iznimno širokokutno zumiranje. Savršen za snimanje širokih prizora, ima optički stabilizator slike s 5,5 koraka za fotografije bez podrhtavanja, čak i prilikom snimanja pejzaža iz ruke ili pri slabom osvjetljenju. Do 7 koraka stabilizacije slike nalazi vam se pri ruci uz kompatibilno kućište sustava EOS R kao što je EOS R5. Ovaj objektiv odličan je i za snimanje izbliza uz način rada ručnog izoštravanja koji pruža izvanredne razine detalja i impresivnu oštrinu, sve do 12,8 cm (povećanje od 0,52x).

Mase samo 270 g, mali, lagani Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM kombinira široki kut s velikim otvorom blende za kreativno snimanje, čak i pri slabom osvjetljenju. Optički stabilizator slike s 5 koraka omogućuje veće brzine zatvarača prilikom snimanja iz ruke, a uz kompatibilno kućište sustava EOS R to se povećava na 6,5 koraka. Odličan je i za snimanje izbliza s minimalnom udaljenošću izoštravanja od 14 cm (povećanje od 0,5x ili pola prirodne veličine), tako da objekt možete prikazati unutar njegovog okruženja.

Prostrani pejzaži uz Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM

Formacije oblaka odražavaju se na površini mirnog jezera okruženog planinama.

„Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM savršen je za tradicionalne, klasične pejzaže“, objašnjava Verity, kao što je ova snimka jezera Buttermere. „Osmišljen je za doista široke snimke s odličnom perspektivom koja kombinira prednji plan, srednji plan i pozadinske elemente.“ Snimljeno modelom EOS R5 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM pri 17 mm, 2,5 s, f/11 i ISO100. © Verity Milligan

Krupni plan žabnjaka na obali jezera. Cvijeće je dobro izoštreno, dok su jezero i planine u pozadini zamućeni.

Žabnjaci na obalama jezera Buttermere. „Kad ste početnik, lako je pomisliti da je kod pejzažne fotografije važan širok prikaz, ali važnije je uspostaviti ravnotežu između prednjeg plana i pozadine“, objašnjava Verity. Snimljeno modelom EOS R5 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM pri 20 mm, 1/80 s, f/5 i ISO500. © Verity Milligan

Verity je upotrijebila Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM za snimanje zapanjujućih snimki idiličnog jezera Buttermere i prostranih nagiba planinskog lanca Northern Fells. „Ovaj je objektiv najučinkovitiji za doista prostrane pejzaže“, objašnjava. „Šire vidno polje jednostavno je nenadmašno za snimanje velikih panorama i ogromnog, dramatičnog neba.“

Odnos između udaljenih krajolika i prednjeg plana od ključne je važnosti kad je u pitanju sastavljanje kompozicije pejzažnih snimki. „Želim voditi oko promatrača kroz kadar, a da slika ne bude previše natrpana“, kaže. „Važno je pronaći ravnotežu između prednjeg plana i pozadine. To snimke čini dubljima.“

Verity je doista impresionirala svestranost koju RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM pruža za snimanje pejzaža i raspon kreativnosti. „Ima ogroman raspon žarišnih duljina za snimanje pejzaža. Raspon zumiranja pokriva sve što mi treba i sjajan je na zahtjevnom terenu kad fizički ne mogu dosegnuti mjesto s kojeg želim snimati s pomoću objektiva fiksne žarišne duljine.

„Može i kombinirati iznimno široki kut gledanja s izoštravanjem s male udaljenosti. Uspjela sam se doista približiti i snimiti žabnjake u sredini kadra, dok se okolni krajolici ostali zamućeni u pozadini radi konteksta.“

Bilježenje detalja uz Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM

Ruke drže EOS R5 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM ispred cvijeta suhoperke.

„Doista mi se sviđa žarišna duljina objektiva Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM i vidno polje koje pruža za pejzažnu fotografiju“, kaže Verity. „Štoviše, nevjerojatno je svestran za objektiv fiksne žarišne duljine.“

Krupni plan cvjetova suhoperke. Izoštreni su cvjetovi u sredini kadra, dok su oni u prednjem planu i pozadini zamućeni.

„Mogućnost makrosnimanja znači da se mogu približiti radi snimanja detalja, a svijetli otvor blende f/1.8 daje malu dubinsku oštrinu, tako da pozadinu mogu zamutiti predivnim efektom bokeh“, kaže Verity. Snimljeno modelom EOS R5 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM pri 1/2000 s, f/2.5 i ISO100. © Verity Milligan

Tijekom snimanja suhoperke, u kadar je iznenada uletio vilin konjic, a makro mogućnosti objektiva Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM omogućile su Verity da se dosta približi i snimi detaljne snimke, pri otprilike f/3 kako bi se vilin konjic izolirao zamućivanjem pozadine te istovremeno zadržale predivne boje pejzaža.

„Sjajno je imati tu mogućnost u torbi s opremom“, kaže Verity. „Pomaže vam da zapamtite da fotografiranje pejzaža nije samo snimanje velikih panorama.“

Verity se svidjela fiksna žarišna duljina objektiva i rekla je da joj je doista korisna za izbjegavanje ometanja i koncentraciju na kadriranje. „Fiksna žarišna duljina uči vas da budete bolji fotograf“, dodaje. „Ovo je za mene kreativniji objektiv. A kad se sve spoji, dobit ćete predivne snimke pejzaža.“

Krupni plan vilin konjica koji odmara na vlati trave.

Povećanje od 0,5x objektiva Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM omogućuje snimanje krupnih planova, kao što je ovaj krupni plan vilin konjica, s predivno zamućenom pozadinom. Snimljeno modelom EOS R5 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM pri 1/250 s, f/3.5 i ISO100. © Verity Milligan

Iskorištavanje kreativnih mogućnosti na najbolji mogući način

Jezero okruženo planinama čiji je vrh osvijetljen zlatnim sjajem sunca.

„Zlatni sat, neposredno nakon izlaska sunca i neposredno prije zalaska sunca, čarobno je vrijeme za fotografiranje pejzaža“, kaže Verity. „Kvaliteta svjetla jednostavno je prekrasna, a krajolici su okupani zlatnim sjajem.“ Snimljeno modelom EOS R5 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM pri 21 mm, 1/30 s, f/13 i ISO250. © Verity Milligan

Jezero sa stablom u prednjem planu, dok se planine u pozadini odražavaju na površini vode.

Kako bi iskoristila puni potencijal sustava EOS R i osigurala kvalitetu završnih snimki, Verity je svoje snimke obradila u softveru Digital Photo Professional (DPP), Canonovom softveru za obradu RAW i uređivanje fotografija. Snimljeno modelom EOS R5 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM pri 1/2 s, f/11 i ISO100. © Verity Milligan

U idealnom svijetu nosili biste objektive koji odgovaraju nizu scenarija kad se zaputite snimati pejzaže, no Verity je utvrdila da su Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM i RF 24mm F1.8 MACRO IS STM zajedno pokrili sve njezine potrebe snimanja. „Oba objektiva imaju mnogo toga za ponuditi svakome tko zna upotrebljavati fotoaparat i želi nešto više od onoga što može dati objektiv iz kompleta“, kaže. To obuhvaća korisnike fotoaparata s APS-C senzorom u asortimanu sustava EOS R tvrtke Canon koji će imati koristi od šireg kuta objektiva sa zumiranjem i šireg otvora blende objektiva fiksne žarišne duljine.

„Zahvaljujući velikim kutovima gledanja, Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM fotografima pruža mogućnost da na različite načine vide krajolik i doista razviju svoju kreativnost“, dodaje Verity. „Mogućnosti makrosnimanja objektiva Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM u kombinaciji sa svijetlim otvorom blende f/1.8 pruža uzbudljive nove kreativne mogućnosti.“

Verity su naročito impresionirale mogućnosti automatskog izoštravanja oba objektiva i način na koji je stabilizacija slike u objektivima radila u kombinaciji s ugrađenom stabilizacijom slike fotoaparata EOS R5. „Stabilizacija slike nevjerojatno je dobro radila“, kaže. „Mislim da tijekom dvodnevnog snimanja nisam snimila nijednu mutnu sliku, čak i prilikom upotrebe prilično uskih otvora blende i malih brzina zatvarača pri slabom osvjetljenju. Ponekad sam snimala iz ruke u gotovo potpunom mraku, a ipak sam dobila dosljedno oštre fotografije. Doista volim slobodu kretanja prilikom snimanja i mogućnost suptilnih promjena kako bih vidjela kako to mijenja perspektivu snimke. U tom smislu stativ može ograničavati, ali i biti još jedna od stvari koje morate nositi.“

Snimke koje je Verity snimila za izazov demonstriraju kreativne opcije koje pružaju ova dva kompaktna i lagana objektiva. „Oduševila me kvaliteta i svestranost ovih objektiva te njihova mogućnost izoštravanja izbliza“, kaže. „Otvaraju nove mogućnosti za potpuno različite i neobične perspektive u fotografiranju pejzaža. Doslovno možete pogledati bliže i vidjeti mnogo više.“



Napisao Matthew Richards

Slični proizvodi

Slični članci

Najbolji savjeti za pejzaže

Otkrijte tehnike snimanja koje će vam pomoći da pejzažne fotografije prenesete na novu razinu.

Dokumentiranje projekta obnove divljine

Fotografkinja i stručnjakinja za obnavljanje divljine dijeli informacije o tome kako je pomogla oživjeti svoj lokalni krajolik.

Način snimanja pejzaža iz ruke

Naučite snimati zapanjujuće pejzaže bez stativa.

Način uređivanja pejzažnih fotografija za ispisivanje

Tehnike uređivanja koje će vaše fotografije lijepih pejzaža pretvoriti u umjetnička djela.