Usamljenost i potreba za pripadanjem osjećaji su koje većina ljudi doživi u nekom trenutku u životu, a s kojima se može biti teško nositi. Danas su predstavljanje i vidljivost važniji nego ikad prije, a kad se vidite u nečijem radu, to vas može usrećiti i pružiti vam osjećaj olakšanja jer vas netko vidi onakvima kakvi ste.
Fotografija može imati značajnu ulogu u isticanju raznolikosti, a nebinarni, queer i autistični fotograf Louis Painter, čija je zamjenica oni/e, snima portrete s dojmom čovječnosti i ranjivosti uz održavanje filmske kvalitete. U jednom kadru na snimkama se isprepleću zapanjujući identitet i duboke emocije.
„Postoji neka vrsta usamljenosti koju queer osobe obično doživljavaju”, objašnjava Louis, inače iz Birminghama, UK. „Queer fotografija mi znači sve. Budući da je queer moj identitet, želim da se vidi kroz moj rad. Ovaj projekt govori da sam više svoj/svoja kad sam s queer osobama i svojim prijateljima – nešto što i druge queer osobe mogu razumjeti.”
Gdje Louis pronalazi motivaciju i gdje ih je putovanje s queer fotografijom odvelo?
Otkrivanje neviđenog: fotografiranje queer zajednice
Kombinacija umjetničkih djela i fotografije
Louis je bio/la slikar, ali prijatelj ga/ju je nadahnuo da studira fotografiju na sveučilištu, a sada redovito objavljuje svoje jedinstvene filmske fotografije na TikToku i drugim platformama društvenih mreža gdje dobivaju tisuće pogleda.
„Svidjela mi se tehnička strana fotografije, primjerice brzina okidača i različite žarišne duljine”, kaže Louis. „Polako sam naučio/la više i o povijesti. Postao/la sam opsjednut/a i gledao/la YouTube videozapise cijeli dan.”
Znajući da je njihov stil fotografije malo zastupljen, Louis je sredinom prvog semestra svoje treće godine osmislio/la projekt queer fotografije. „Nekoliko fotografa koji su pripadali tom stilu nisu obuhvaćali emocije, pa sam se dosjetio/la kombinirati emocionalni dio sebe s kinematografskom estetikom i počeo/la objavljivati na TikToku gdje dobivam mnogo ljubavi od drugih queer osoba”.
Louis kaže da njihovi pratitelji često upotrebljavaju riječi „filmski, queer, priča i fantazija” za opis radova, a inspirirani su fotografima čije fotografije imaju i dramatičan dojam. Citirajući Saru Bahbah i Gregoryja Crewdsona kao utjecaje, Louis kaže da njihove fotografije pričaju priče gdje riječi to ne uspiju.
Pronalaženje i usmjeravanje modela
Na početku projekta, Louis je zamolio/la prijatelje da poziraju, ali nakon što su objavili neke opise, primili su mnogo odgovora od queer zajednice. „Odlučio/la sam ne zapošljavati profesionalne modele”, kaže Louis. „Sviđa mi se ideja rada s osobama koje pokazuju autentične emocije.”
Kada je riječ o usmjeravanju modela, Louis preferira vidjeti kako se snimanje odvija. „Prilično sam impulzivan/na kad se radi o fotografiji. Osmislim priču, ali prihvaćam i lokacije koje nisu dio plana. Mislim da je bit fotografije prepustiti se i biti otvorenog uma.”
Louis svojim modelima daje upit te im dopušta tumačenje po želji. „Zamolim ih da razmisle o svom djetinjstvu ili o određujućem trenutka u životu”, objašnjava Louis. „Kad budu u tom stanju, mogu se usredotočiti na kompoziciju i boje. Pretpostavljam da je oko 40 % moje usmjeravanje, a 60 % ovisi o osobi koju fotografiram. Želim da se moji modeli osjećaju ugodno jer samo tada doista možete biti ono što želite i otkriti svoje unutarnje osjećaje.”
Prikupljanje opreme
Louis često snima u promjenjivim uvjetima, od slabo osvijetljenih uličica i sjenica do otvorenih polja, pa su brze reakcije potrebne kako bi se izvuklo ono najbolje iz snimki. Louis započinje snimanje modelom EOS 6D Mark II tvrtke Canon posuđenim od sveučilišta s objektivima serije L tvrtke Canon, ali prelazi na EOS RP tvrtke Canon bez zrcala sa senzorom punog kadra, u kombinaciji s adapterom za montažu EF-EOS R tvrtke Canon, kako bi se i dalje mogli upotrebljavati objektivi s EF prihvatom.
Kompaktni EOS RP znači da Louis može snimati u pokretu, dok prošireno područje automatskog izoštravanja trenutno izoštrava subjekt i održava portrete oštrima. „Bilo je trenutaka kad se radilo o sreći sa snimkom jer je bila izoštrena iz prvog pokušaja”, kaže Louis.
Louis kaže da je od ključne važnosti i dodirni zaslon. „Ne sviđa mi se gledati kroz tražilo; radije izravno gledam model radi uspostavljanja veze”, objašnjava Louis. „Želim da umjesto fotoaparata gledaju mene, a EOS RP mi to omogućuje. Jednostavno mogu dodirnuti zaslon i ne moram brinuti o gubitku emocija u snimci.”
Uz snimanje na vjetru na otvorenom Louis uči važnost stabilizacije slike, a često upotrebljava objektiv Canon EF 24mm f/2.8 IS USM za snimke bez podrhtavanja. Uz snimanje širokokutnim objektivom Louis može obuhvatiti više pozadine na snimci i pokazati koliko je osobi ugodno u okruženju. „Volim kad mogu snimiti osjećaj usamljenosti koji okruženje stvara”, dodaje Louis.
Louis upotrebljava i objektiv Canon EF 50mm f/1.2L USM – svoju omiljenu žarišnu duljinu – koji može snimiti oštre detalje čak i u mračnim uvjetima.
Ekvivalentni objektivi RF su RF 24mm F1.8 MACRO IS STM i RF 50mm F1.2L USM.
Što donosi budućnost
Louis ima velike ambicije, nada se nastaviti fotografirati queer zajednicu, proširiti svoje mreže i pronaći više jedinstvenih priča i iskustava. „Od diplomiranja želim istražiti emocije poput radosti queer osoba”, kaže Louis. „Želim fotografirati i različite seksualnosti i rodove – želim fotografirati queer osobe druge rase, AMAB osobe (osobe kojima je pri rođenju dodijeljen muški spol) i još mnogo toga. To je sljedeći korak.”
Jednog dana svoje fotografije želi vidjeti u tiskanom obliku, možda u luksuznoj ukrasnoj knjizi. „To bi bio dobar način za završetak projekta”, kaže Louis. „Još uvijek sam daleko od toga, ali snimam više fotografija i radim na tome svaki dan.”
Demonstrirajući snagu fotografije, portreti koje Louis snima ljudima daju do znanja da nisu sami i pokazuju kako jedna fotografija može prenijeti niz emocija koje je teško izraziti riječima.
Autorica Nikita Achanta
- Adobe, Photoshop i Lightroom registrirani su zaštitni znakovi ili zaštitni znakovi tvrtke Adobe u SAD-u i/ili drugim državama.
Slični proizvodi
-
EOS RP
Malen, lagan i intuitivan fotoaparat bez zrcala sa senzorom punog kadra dizajniran je za putovanja i svakodnevno fotografiranje. -
EOS 6D Mark II
Bilo da želite snimati ambicioznije projekte ili prelazite na profesionalno fotografiranje, fotoaparat EOS 6D Mark II pruža što vam je potrebno za te uzbudljive sljedeće korake. -
RF 24mm F1.8 MACRO IS STM
Kompaktan, lagan objektiv fiksne žarišne duljine od 24 mm idealan je za fotografiranje pejzaža, snimanje vlogova i interijera – ali i odlične makro fotografije. -
EF 50mm f/1.2L USM
Profesionalni USM objektiv serije L s otvorom blende f/1,2 za slabo osvjetljenje i upravljanje dubinskom oštrinom. -
Mount Adapter EF-EOS R
Standardni adapter za montažu EF-EOS R besprijekorno postavlja EF i EF-S objektive na sustav EOS R, održavajući kvalitetu i radne značajke. Saznajte više.