Pritisak snimanja brze akcije ponekad može omesti sportske fotografe u snimanju tog jednog briljantnog trenutka – upečatljive snimke koja doista privlači pažnju. No ovi primjeri pokazuju da se uz odgovarajuće postavke, komplet opreme koji može raditi u situacijama visokog pritiska i nešto kreativnosti mogu snimiti dojmljive i neobične snimke.
Razgovarali smo s pet profesionalaca specijaliziranih za snimanje raznih sportova kako bismo saznali što ih je inspiriralo da snime te snimke, koju su opremu i postavke upotrebljavali te koje naputke i savjete mogu dati ambicioznim fotografima koji žele pokušati reproducirati te efekte.
Priče iza pet briljantnih sportskih snimki
James Musselwhite
Hrvanje omogućuje dramatične portrete, ali fotograf James Musselwhite htio je doista pomaknuti granice svojom nestvarnom snimkom (na vrhu) britanskog profesionalnog hrvača Cassiusa. „Vrlo je ekstravagantan i tu smo energiju željeli predstaviti tradicionalnijom estetikom – kao da izlazi iz kamena“, objašnjava.
James je svoj EOS R6 tvrtke Canon upario s adapterom za montažu EF-EOS R tvrtke Canon i objektivom Canon EF 70-200mm f/2.8L USM te snimio snimku pri 155 mm, 1/8000 s, f/5.6 i ISO400, upravljajući fotoaparatom putem aplikacije Canon Camera Connect na pametnom telefonu. Izazov je bio postići željeni učinak bez ikakvog rada u post-produkciji. „Oslikali smo hrvačevo tijelo i zatim bacali vreće brašna na njega dok nismo dobili snimku. Postavio sam EOS R6 na stativ kako bih mogao snimati s telefona i fotoaparat povezao sa zaslonom, što nam je omogućilo da se doista usredotočimo na svjetlo i kadriranje“, dodaje.
Ragbi i amatersko hrvanje
Isprobajte sami
„Morate točno znati kako će se materijali koje upotrebljavate ponašati“, kaže James. „Eksperimentirajte s elementima koji nisu uobičajeni za portrete. Možete započeti s vodom i prskalicama ili možete isprobati slikanje svjetlom s pomoću svjetiljke na telefonu.“
James predlaže i isprobavanje različitih brzina zatvarača kako biste vidjeli što zapravo funkcionira na fotoaparatu. „Za postizanje ovakve snimke od ključne je važnosti vidjeti kako različiti elementi mogu biti zamrznuti u pokretu“, dodaje.
Jean-baptiste Liautard
Stari čuvar zaslona bio je inspiracija za tragove plavog svjetla u upečatljivoj snimci brdskog biciklista Petera Kaisera koju je snimio Jean-baptiste. Kako bi kreirao tragove svjetla, Jean-baptiste hodao je oko Petera praveći pokrete uz pomoć svjetla, zaustavljajući pokrete dok je hodao iza njega, a zatim ponavljajući radnju na povratku kako bi se stvorio simetričan efekt. „Znao sam da želim svoj subjekt učiniti središnjim dijelom snimke i da svjetlost stvara dinamičan uzorak s jedne strane snimke na drugu“, objašnjava.
Izazov je bio znati je li započinjao i završavao slikanje svjetlom na pravom mjestu. „Morao sam provjeriti svoje pogreške i razmotriti kako ih ispraviti. Peter je morao biti potpuno miran, a ja sam morao hodati glatko kako bi trag izgledao prirodno“, dodaje. „Ekspozicija od 20 sekundi omogućila mi je kretanje oko sportaša s LED trakom, a otvor blende od f/6.3 omogućio mi je veću dubinsku oštrinu kako bi sve bilo izoštreno, čak i tragovi svjetla.
Ekstremni sportovi
Isprobajte sami
„Ovakve fotografije zahtijevaju vrijeme“, objašnjava Jean-baptiste. „Trebate savršeno stabilan fotoaparat pa morate upotrebljavati stativ. Trebate i dugu ekspoziciju i doista tamno okruženje.“
Ako želite sami isprobati, zamolite prijatelja da pozira kao subjekt – ili upotrijebite predmet, a zatim eksperimentirajte pomicanjem svjetla oko njih praveći razne pokrete. Što sporije pomičete izvor svjetla, to će slika svjetla biti svjetlija jer senzor fotoaparata ima više vremena za upijanje svjetla. Svakako nosite tamnu odjeću bez reflektirajućih površina kako se ne biste vidjeli na snimkama.
Morgan Harlow
Ograničenja kretanja koja je Morgan imala tijekom ovog natjecanja u netballu prisilila su je da uspori i usredotoči se na pronalaženje jedne ubojite snimke. „Mary stvara predivne oblike kad skače za loptom, pa sam obratila pažnju na nju, pazeći na obrezivanje i usredotočujući se na njezine oči“, objašnjava Morgan.
Kaže da je ovo klasičan primjer izolacijskih tehnika koje sportski fotograf treba. „Smjestila sam se iza mreže kako bih snimala s bočne strane. Po cijelom terenu bilo je LED ploča pa sam morala kleknuti iza njih kako bi ostale izvan kadra, dok sam izolirala Mary od ostalih igračica.“
Sportska akcija s fokusom na netball i plivanje
Isprobajte sami
Morgan kaže da s ovakvim fotografijama morate čekati pravi trenutak, a savjetuje i da razmislite o pozadini. „Boja ili objekt koji odvlači pažnju može uništiti fotografiju“, kaže. Ako nešto u daljini privlači neželjenu pažnju, odaberite širi otvor blende (odabirom nižeg f broja). To će zamutiti pozadinu, dok će objekt ostati izoštren.
Kako biste stvorili dramatičnost i intrigu na fotografijama, usredotočite se na lica, naročito oči. Prilikom snimanja sporta razmislite i o zanimljivom kadriranju – način na koji je Morgan snimila lice između savijenog lakta privlači našu pažnju na sportaša i njegovu odlučnost u ključnom trenutku utakmice.
Osim toga, ako fotografirate timski sport, provjerite jeste li u odgovarajućem položaju. Morgan se smjestila blizu koša, pa je mogla biti na pravom mjestu spremna za snimanje akcije.
Samo Vidic
Ambasador tvrtke Canon Samo Vidic uspješan je svjetski sportski fotograf za Red Bull. Na ovoj je snimci njegov prijatelj Nino, koji je nakon nesreće ostao paraliziran od vrata naniže. Samo je došao na ideju napraviti posebnu snimku Nina koja bi ostavljala dojam da brzo juri nizbrdo.
„Kupio sam male bočne kotače za Nina, montirao kameru na vilice bicikla te promijenio sjedalo i upravljač kako bi imao podršku“, objašnjava. „Onda smo ga malo gurnuli, na oko 5 km/h.“
Upotrebljavajući dvije Speedlite bljeskalice aktivirane daljinskim putem, širokokutni objektiv i male brzine zatvarača, Samo je uspio izolirati Nina i stvoriti zamućeni kaos utrke nizbrdo. „Nino je na kraju plakao – bio je toliko sretan što se mogao čak i malo kretati“, kaže Samo.
Sport, reklama i avantura
Isprobajte sami
Ako želite uspješno snimiti ovakvu snimku, morate ovladati tehnikom u mirnijem, kontroliranom okruženju, savjetuje Samo. „Počnite s malim i izgradite svoje iskustvo. Upotrijebite malu brzinu zatvarača i eksperimentirajte s automatskim izoštravanjem s praćenjem očiju i ručnim izoštravanjem kako biste vidjeli što preferirate. Zamolite prijatelja da vježba s vama kako biste pokušali panoramiranje pri različitim brzinama jer će brzina objekta utjecati na rezultate. Najprije eksperimentirajte samo s bljeskalicom na fotoaparatu, a zatim pokušajte postaviti bljeskalicu Speedlite na stablo ili na različitim visinama – sve to utječe na sjene i snimku.“
Ella Ling
Za ovu sam snimku morala zauzeti pametan položaj i biti strpljiva. „Otišla sam do prolaza iznad terena kako bih dobila nešto jedinstveno“, kaže Ella. „Postoji mali prozor gdje svjetlo obasjava igračicu, ali krov baca sjenu na teren. Tako dobivate nevjerojatnu crnu pozadinu. Pritisnula sam tipku zatvarača što bliže moguće trenutku kad lopta upada u koš i pobrinula se da igračica nije previše eksponirana.“
Profesionalni tenis
Isprobajte sami
„Upoznajte se s prilagođavanjem postavki ekspozicije i pokušajte pronaći visoki položaj kako biste mogli snimati odozgo“, savjetuje Ella. „Sunce mora biti nisko na nebu kako bi se stvarale dugačke sjene. To će funkcionirati s bilo kojim sportom ili bilo kojim objektom koji se ne mora kretati.“
Kako biste postigli dramatične sjene, tražite mogućnosti snimanja prilikom izlaska i zalaska sunca kad je sunce na najnižoj točki. Umjesto toga, možete upotrebljavati Speedlite ili umjetni izvor svjetla kako biste stvorili sličan efekt. Kompozicija je važna prilikom rada sa sjenama; ovdje se upotrebljava pravilo trećine, a sportaš je fiksiran u desnoj trećini kadra. Boja je također važna komponenta – pogledajte kako se ističe jarka žuta teniska loptica. Uvijek se odmaknite od akcije kako biste uzeli u obzir umjetničke elemente.
Nadamo se da su vas ove upečatljive snimke te napuci i savjeti profesionalaca nadahnuli da stvarate vlastite vrhunske sportske snimke. Kad počnete eksperimentirati s različitim tehnikama, kreativne mogućnosti su beskonačne.
Napisao Jack Fites
Povezani proizvodi
-
EOS R7
Istražite divljinu s pomoću fotoaparata koji pruža senzacionalnu brzinu i kvalitetu slike u prijenosnom kućištu APS-C dizajniranom za budućnost. -
EOS R6
Što god i gdje god snimali, s fotoaparatom EOS R6 možete biti kreativniji no što ste ikada mislili. -
EOS RP
Malen, lagan i intuitivan fotoaparat bez zrcala sa senzorom punog kadra dizajniran je za putovanja i svakodnevno fotografiranje. -
RF 14-35mm F4L IS USM
Iznimno širokokutni RF objektiv tvrtke Canon bilježi detalje preciznošću serije L, od 14 – 35 mm, a ujedno omogućuje lako snimanje iz ruke uz stabilizaciju slike u 5,5 koraka. -
RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
Idealni svakodnevni objektiv za entuzijaste s fotoaparatom bez zrcala sa senzorom punog kadra. RF 24-105mm F4-7.1 IS STM je lagan, kompaktan, jednostavan za upotrebu i omogućit će vam da svoje fotografsko umijeće prenesete na novu razinu. -
RF 70-200mm F4L IS USM
Osnovni kompaktan i lagan telefoto objektiv sa zumiranjem serije L, RF 70-200mm F4L IS USM savršen je za putovanja, sport / divlje životinje i portrete.