PORTRETNA FOTOGRAFIJA

Budite kreativni: način snimanja apstraktnih portreta

Svojim portretima dodajte još jedan element eksperimentirajući s višestrukim ekspozicijama, slikanjem svjetlom, igrom sjenama i drugim sadržajima kako biste postigli nevjerojatne apstrakcije.
Više živopisnih tragova svjetla koji se isprepleću oko modela s rukama na kukovima, naspram crne pozadine.

Apstrakcija ljudske figure imala je mnoge oblike kroz povijest umjetnosti, od Picassovih kubističkih oblika do skulptura Henryja Moorea. Apstraktni portret u fotografiji može nam pružiti drukčiju stvarnost od svakodnevnih lica i tijela koje smo svi navikli gledati. Nema pravila, nema potrebe za oštrinom ili preciznošću. Umjesto snimanja precizno predstavljenih objekata, kroz snimke možemo izraziti koncepte i emocije. To je i odličan test naših fotografskih vještina te prilika za neograničeno eksperimentiranje i zaigranost.

1. Igrajte se sjenama

Na ovoj crno-bijeloj slici, glava modela čvrsto je uokvirena crnom pozadinom, sjena mandale pada joj na čelo i preko ostatka lica.

Ovaj crno-bijeli portret savršeno naglašava igru sjene i svjetla. Snimljeno modelom EOS R6 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 50mm F1.8 STM pri 1/500 s, f/4 i ISO100.

Model sjedi na suncu naspram crne pozadine, uzorak mandale nalazi se ispred nje na stativu koji baca sjene na njezinu kožu.

Postavljen između jarkog sunca i našeg objekta, kružni predložak mandale baca niz zanimljivih sjena. Canon RF 85mm F2 Macro IS STM ima idealnu žarišnu duljinu za ovakvu vrstu portreta izbliza.

Zašto ne biste kreirali zanimljive uzorke svjetla i sjene na svom objektu? Sve što vam treba je objekt s prorezima ili rupama za prodiranje svjetla. Te vrste blokatora svjetla nazivaju se „gobos“ na engleskom (skraćeno za „go-betweens“). U kući ćete vjerojatno moći pronaći mnogo stvari koje bi mogle poslužiti. Mogu poslužiti i labavo pletene deke, rešetke radijatora, sjenila za prozore s prorezima, cjedila ili čak grane stabala ili metalni vrtni stolovi. Ovdje smo upotrijebili predložak s kružnim uzorkom mandale. Naravno, mogli biste izraditi i vlastite prilagođene „gobos“ s listom kartona i modelarskim nožem.

Ključ za kreiranje dobro definiranih sjena uz „gobos“ je upotreba izvora svjetla izraženih rubova. Idealna je izravna sunčeva svjetlost, ali možete upotrijebiti i ručnu svjetiljku, samu žarulju ili bljeskalicu Speedlite. Što je izvor svjetla manji, to će sjene biti teže i jasnije. Približite „gobo“ što je moguće više licu, a ako upotrebljavate umjetnu rasvjetu, premjestite izvor daleko i isključite sva ostala svjetla. Odlična stvar kod apstraktnih portreta je to da vam za snimanje kvalitetnih snimki nije nužan profesionalni komplet opreme. Idealan bi bio DSLR pogodan za početnike, kao što je EOS 850D tvrtke Canon s objektivom iz kompleta ili portretnim objektivom. Što se tiče postavki fotoaparata, upotrijebite način prioriteta otvora blende (Av) i pokušajte dodati korak ili dva negativne kompenzacije ekspozicije kako bi sjene bile lijepe i duboke.

2. Snimite nadrealne refleksije

Fotoaparat je postavljen blizu tla i usmjeren na skupinu preklapajućih komadića zrcala.

Nekoliko komadića slomljenog zrcala može se upotrijebiti za stvaranje portreta koji dočaravaju ugođaj. LCD promjenjivog kuta nagiba na modelu EOS R6 tvrtke Canon vrlo je praktičan kad snimate ovako uz tlo.

Skupina komadića zrcala leži na tlu, najveći komad reflektira glavu i torzo muškarca koji odvraća pogled.

Ispričajte priču o identitetu i sebi s pomoću komadića razbijenog zrcala. Snimljeno modelom EOS R6 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 50mm F1.8 STM pri 1/60 s, f/22 i ISO640.

Zrcala mogu izazvati snažne osjećaje prema sebi i identitetu, što ih čini idealnim rekvizitom za apstraktne portrete. Prilikom rada sa zrcalima izazov je dobiti prave kutove i postaviti objekt u refleksiju. Morate i odabrati između izoštravanja reflektirane figure ili samog zrcala jer će biti u različitim ravnima izoštravanja. Ako želite oboje izoštriti, pokušajte upotrijebiti uski otvor blende kao što je f/16 jer vam omogućuje proširenje dubinske oštrine.

S pomoću zrcala možete snimiti cijeli niz apstraktnih snimki, eksperimentirajući s autoportretima i stvaranjem kutova. Ako imate malo ručno zrcalo, osoba koju snimate može ga držati blizu svog lica, što daje nadrealan portret, a možete i upotrijebiti više od jednog velikog zrcala i stvoriti efekt beskonačnosti snimke koja nema kraj.

3. Slikajte lica svjetlom

Više živopisnih tragova svjetla koji se isprepleću oko glave i torza modela, naspram crne pozadine.

Živopisni tragovi svjetla mogu stvoriti dramatičan, fantastičan efekt. Snimljeno modelom EOS R6 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM pri 44 mm, 8 s, f/16 i ISO100.

Model stoji ispred fotoaparata i stativa s jednom rukom na kuku. Iza nje muškarac drži bljeskavo LED svjetlo u više boja.

Ručna svjetiljka ili bljeskavo LED svjetlo (možete napraviti kod kuće ili kupiti na sajmu) može se upotrebljavati za izradu kružnih svjetlosnih tragova oko objekta tijekom duge ekspozicije.

Iako stvarnost doživljavamo od trenutka do trenutka, fotoaparat može snimiti različite vremenske periode na jednoj snimci. Duga ekspozicija omogućuje nam da raširimo brzinu zatvarača za sve vrste apstraktnih efekata, a jedna od najprivlačnijih je slikanje svjetlom.

Pomicanjem izvora svjetla, kao što je ručna svjetiljka u boji, prizorom tijekom ekspozicije od nekoliko sekundi, možete kreirati zapanjujuće tragove svjetla. Kako biste postigli portrete oslikane svjetlom, morate snimati u tamnoj prostoriji (ne mora biti potpuno zamračena), a osobu koju snimate zamolite da bude što mirnija i postavite fotoaparat na stativ. Odgovarajuće postavke ekspozicije ovisit će o jačini svjetiljki i ambijentalnom svjetlu, ali dobar početak je ručni način rada (M) s brzinom zatvarača od 13 sekundi, otvorom blende f/16 i ISO100. Pritisnite zatvarač i počnite mahati svjetiljkom ili drugim izvorima svjetla oko objekta u linijama koje glatko teku kako biste slikali svjetlom. Pokušajte slikati svjetlom ispred i iza osobe kako biste dodatno obogatili efekt, a svjetiljku pokušajte usmjeriti prema njezinom licu kako biste ga osvijetlili – ne zaboravite to činiti sa strane kako ne biste snimili i sebe.

4. Snimajte kroz staklo

Muškarac drži fotoaparat na oku, snimajući model s druge strane staklenih vrata poprskanih kapljicama vode.

Snimanje kroz staklo može blago zamutiti ili zakloniti objekt, dok voda na staklu može dodati još atmosferskih efekata.

Žena gleda u stranu, držeći oči zatvorene. Izvan fokusa je i vidi se kroz staklo, dok kapljice vode klize.

Široki otvor blende od f/2.8 u kombinaciji s oštrinom objektiva Canon RF 50mm F1.8 STM omogućuje nam da kapljice vode na prozoru dovedemo u prednji plan, istovremeno držeći lice izvan fokusa. Snimljeno modelom EOS R6 tvrtke Canon pri 1/200 s, f/2.8 i ISO320.

Prozirne površine idealne su za apstraktne portrete. Ako ga stavite između objekta i fotoaparata, mliječno staklo, tanka svila ili bilo koja druga poluprozirna površina zaklonit će detalje, a ostaviti dojam lica, što će rezultirati portretima eterične ljepote. Pokušajte objekt postaviti na jednu stranu prozora, okrenut prema svjetlu, a zatim snimajte s druge strane stakla. Eksperimentirajte s točkom izoštravanja – možda ćete poželjeti izoštriti površinu kako bi lice iza nje bilo zamućeno. Prskanje vode na staklu može kreirati predivan melankolični ugođaj, naročito prilikom snimanja na oblačan dan.

5. Kreirajte više ekspozicija

Obris lica i ramena žene ispunjen je vrtlogom crvene i plave boje.

Snimanje portreta ispred svijetle pozadine znači da nakon toga možete upotrijebiti dvostruku ekspoziciju kako biste ispunili samo njihov obris. Snimljeno modelom EOS R6 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 50mm F1.8 STM pri 1/250 s, f/5 i ISO100.

LCD zaslon fotoaparata prikazuje glavu i ramena žene naspram svijetlog neba, preklopljeno s bujicama plave i crvene boje.

Način rada s višestrukom ekspozicijom kod modela EOS R6 tvrtke Canon omogućuje nam stapanje portreta s bilo čime što poželimo. Snimili smo bujice boja i dobili živopisne rezultate.

Način višestruke ekspozicije na fotoaparatu tvrtke Canon omogućuje vam da spojite dvije ili više fotografija kako biste stvorili konceptualne snimke i apstraktne efekte. Efekt je nadahnut tehnikom stare filmske kamere koja je dva puta eksponirala isti kadar filma. No s fotoaparatom tvrtke Canon kao što je EOS R6 možete stvari prenijeti na novu razinu. Nakon odabira broja ekspozicija u izborniku fotoaparata, snimamo prvu snimku, a dok kadriramo drugu, preko prikaza uživo vidjet ćemo prethodni kadar, što će nam pomoći pri kadriranju kako bi snimke bile u harmoniji. Taj efekt možete postići i tijekom naknadne obrade s pomoću softvera Canon Digital Photo Professional (DPP).

Prilikom snimanja portreta s dvostrukom ekspozicijom pokušajte kadrirati objekt u profilu, čija je silueta naspram svijetle pozadine kao što je nebo ili prozor. Zatim kad krenete snimati drugi kadar, on će odgovarati podebljanom obrisu glave. Što se tiče drugog kadra (ili trećeg, četvrtog ili petog), kreativni izbori su beskonačni. Možete odabrati gradsku panoramu ili prizor prirode, odabrati objekt koji je drag osobi koju snimate, snimiti životinju ili čak dodati drugu osobu.

Sljedeći put kad krenete snimiti portret, drukčije razmišljajte o njemu i izrazite se uz neki od ovih savjeta ili sve njih.


Napisao James Paterson

Slični proizvodi

Slični članci

  • PORTRETNA FOTOGRAFIJA

    Bajkoviti portreti

    Deset stručnih savjeta za kreiranje pamtljivih mističnih snimki s Rosie Hardy.

  • PORTRETNA FOTOGRAFIJA

    Jače i slabije osvjetljenje portreta

    Kreirajte klasične konfiguracije osvjetljenja za tmurnije portrete visoke kvalitete.

  • PORTRET

    Queer portret s osjećajem

    Nebinarni fotograf Louis Painter govori o fotografiranju queer zajednice.

  • KUĆNI PROJEKTI

    Postavite vlastiti kućni studio

    Otkrijte kako kreativno upotrebljavati bljeskalicu i snimati prelijepe portrete uz malo novca.