Kako biste se doista pronašli, ponekad se morate vratiti tamo gdje ste počeli. To svakako vrijedi za Steffi Marla. Njemačka kreatorica sadržaja privukla je više od 99 500 pratitelja na mreži svojim romantičnim fotografijama jednostavnog ruralnog stila života, nadahnutima njezinim seoskim odgojem. Gledajući njezine fotografije – autoportrete u seoskim prizorima koji se mijenjaju s godišnjim dobima, od jesenskih šuma do ljetnih livada – ne biste ni pomislili da živi u užurbanom Berlinu.
„Odrasla sam na farmi i preselila se u Berlin kad sam imala 20”, kaže Steffi, koja je ujedno i frizerka i majka dvoje djece. Njezino putovanje u svijet fotografije doista je započelo nakon rođenja drugog djeteta, kad je počela dokumentirati obiteljski život. Isprva se osjećala nesigurnom objavljujući fotografije na društvenim mrežama, ali njezine su snimke uskoro postale popularne. „Zaključila sam i da su društvene mreže odlična platforma za upoznavanje ljudi, razmjenu ideja i isprobavanje novih stvari. Navukla sam se”, kaže oduševljeno.
Estetski ugodna i dosljedna društvena mreža može vam pomoći povećati broj pratitelja te utvrditi svoj identitet i robnu marku, pa kako to učiniti? Steffi dijeli svoje najbolje savjete i vodi nas kroz svoj proces.
OSNOVE FOTOGRAFIJE
Upoznajte svoj stil: vodič influencerice za estetske fotografije
Utvrdite svoju estetiku
Jednostavno rečeno, vaša je estetika vaš stil. Za „cottagecore” je svojstven idealizirani tradicionalni seoski stil života, „dark academia” podrazumijeva sakoe od tvida i stare knjige kožnih korica, „e-girl” kanalizira anime, dok „normcore” preferira elegantnu jednostavnost umjesto isticanja u masi. Iako se konvencionalno povezuje s modom, vaš stil nadilazi ono što nosite. Ako ste kreator sadržaja, on se provlači kroz sve u vašim snimkama – od lokacija do palete boja, osvjetljenja, kompozicije i kompleta koje odlučite upotrijebiti za postizanje određenog stila. Lako vas može preplaviti količina estetskih stilova među kojima možete birati. „Razmislite o tome u čemu uživate i zbog čega se osjećate dobro”, predlaže Steffi. „Nemojte slušati druge.”
Tijekom pandemije bolesti Covid-19 Steffi je sve više počela privlačiti priroda i njezino seosko podrijetlo. „S obitelji sam češće odlazila na selo i svidjelo mi se”, kaže. „Toliko je ljepote u našem okruženju.”
Stil „cottagecore” počinje s načinom na koji se Steffi predstavlja u kadru – pozira u prirodi s vintage biciklom, pletenom košarom ili knjigom u ruci, dok joj je duga kosa labavo svezana u mašnu, u lepršavim mantilima i suknjama od organske tkanine.
„Dugo mi je trebalo da pronađem svoj trenutačni stil”, priznaje Steffi. „Počela sam s urbanom fotografijom, ali onda su fotografije postale romantičnije, a cvijeće dio njih. Priroda je postajala sve zastupljenija, i u jednom trenutku sam se našla na fotografijama.”
Ako razvijate svoju estetiku, ispisivanje fotografija doista može pomoći u razumijevanju i usavršavanju stila. Kako biste otkrili što funkcionira, a što ne, najbolje rješenje je ispisati fotografije, izložiti ih i „živjeti s njima”.
Neka vaša estetika nadahne svaki izbor
Boja je ključna za Steffi koja na svojim fotografijama uvijek nastoji zadržati boje sličnih nijansi. „Harmonija boja vrlo mi je važna”, objašnjava. „Odjevnu kombinaciju usklađujem s okruženjem. Zapitam se koje ću boje imati na lokaciji. Na zelenoj livadi volim odjenuti odgovarajuće ili komplementarne boje. Fotografirala sam magnolije u svijetloljubičastoj haljini i to je dalo jako dobre rezultate.”
Za postizanje prepoznatljive estetike fotografija nije bitno samo što snimate, već i način na koji snimate. Steffi voli upariti EOS R tvrtke Canon s objektivom Canon EF 85mm f/1.4L IS USM putem EF-EOS R adaptera za montažu tvrtke Canon. „Fotografije izgledaju nevjerojatno i sviđa mi se zamućena pozadina”, kaže. „Kad tražim lijepa mjesta, pokušavam pronaći uravnoteženi kadar. Često na umu imam zlatni rez. Pripremam se tako da razmislim o tome kamo idem i kakvi su uvjeti. U skučenom prostoru treba mi širokokutni objektiv koji omogućuje manevriranje, kao što je objektiv od 50 mm. Ako imam mnogo prostora, uzet ću onaj od 85 mm.”
Inspiracija može doći u bilo kojem trenutku, stoga Steffi preporučuje nošenje dodatne opreme ili rekvizita za isprobavanje na licu mjesta kako biste vidjeli što najbolje odgovara vašoj snimci.
Ostanite dosljedni kako biste povećali broj pratitelja na društvenim mrežama
Iako se Steffine fotografije razlikuju ovisno o godišnjem dobu i postavkama, postoje određeni uobičajeni elementi od kojih ne odstupa. „Pozadina je vrlo važna, kao i boje i osvjetljenje”, kaže. „Dodatna oprema je odlična. Šešir, knjiga, šal ili hrpa cvijeća fotografiju mogu učiniti zanimljivijom. Također volim snimati fotografije, u idealnom slučaju, bez stranaca.”
To doprinosi atmosferi koja je dosljedna među njezinim objavama na društvenim mrežama. To je ono što privlači pratitelje i potiče ih da se vrate. „Moji pratitelji vole i ovaj romantični i tihi život”, kaže. „Mnogi žude za malo više mira i idealnim svijetom. Možete se zamisliti na mojim fotografijama.”
Privlačnost društvenih mreža je da potiču konverzaciju. Objavljivanje sadržaja nije jedino što Steffi radi. Iako žonglira obiteljskim životom i poslom, trudi se komunicirati sa svojim pratiteljima, odgovarati onima koji komentiraju njezine objave. „Prijateljski sam nastrojena i uvijek pokušavam biti aktivna”, kaže. „Redovito objavljujem sadržaj i pokušavam pokazati nešto osobno.”
Budite vjerni sebi
„Mislim da se podsvjesno uvijek razvijate i vjerojatno ne možete izbjeći promjene”, kaže Steffi. „Osobno mi je uzbudljivo vidjeti kako se moj stil s vremenom mijenja.”
No razvoj bi trebao biti postupan. Nakon što odaberete estetiku ona će vam privući pratitelje, stoga se pobrinite da što god odaberete doista odgovara vašoj osobnosti. „Sviđa mi se kad fotografije ili situacije zrače harmonijom, naročito kad postoji ravnoteža boja, proporcija i svjetla”, kaže Steffi.
Svaka fotografija koju podijelite trebala bi biti sukladna estetici. Treba biti iza svake fotografske odluke koju donesete te utjecati na vašu lokaciju, kompoziciju i još mnogo toga. To je filozofija koja oblikuje sadržaj, pa u potpunosti prigrlite ono za što se odlučite.
Napisala Rachel Segal Hamilton
* Adobe, Photoshop i Lightroom registrirani su zaštitni znakovi ili zaštitni znakovi tvrtke Adobe u SAD-u i/ili drugim državama.
Slični proizvodi
-
Fotoaparati bez zrcala
EOS R
Fotoaparat bez zrcala sa senzorom punog kadra koji fotografima i snimateljima pruža nove kreativne mogućnosti. -
Standardni objektivi
RF 50mm F1.8 STM
Kompaktan, tih i lagan RF objektiv s fiksnom žarišnom duljinom od 50 mm, sa širokim otvorom blende od f/1.8, savršen je za ostvarivanje vaših kreativnih vizija. -
RF objektivi
RF 85mm F2 MACRO IS STM
RF 85mm F2 MACRO IS STM nudi svestranost izbliza sa suptilnim telefoto sažimanjem i stabilizacijom slike u pet koraka u kompaktnom, laganom kućištu.