PORTRETNA FOTOGRAFIJA

Snimanje prirodnih tonova kože na portretnim fotografijama

Snimanje prirodnih tonova kože jedan je od najizazovnijih aspekata portretne fotografije. Jade Keshia Gordon nudi pet savjeta za uspjeh.
Portret žene s dugačkim pletenicama u ružičastoj vesti na kopčanje i sivim trapericama koja šeće gradskom ulicom.

Snimanje prirodnih, preciznih tonova kože jedan je od najizazovnijih aspekata portretne fotografije. Neobično osvjetljenje i prelijevanje boja mogu dovesti do toga da koža modela izgleda nezdravo, a ispravljanje toga u postprodukciji trajalo bi izuzetno dugo. No, iako si ne možemo svi priuštiti da imamo vizažista na snimanju, postoji više načina na koje možete dobiti svježe, čiste tonove izravno s fotoaparata EOS i smanjiti potrebnu količinu retuširanja.

Nagrađivana modna fotografkinja Jade Keshia Gordon nudi pet jednostavnih savjeta za snimanje savršenih tonova kože. Objašnjava kako primjenjuje različite pristupe za snimanje crne kože, bijele kože i kože osoba miješanih rasa, te kako podešava fotoaparat EOS za dosljedne rezultate.

Slijedite Jadeine savjete i za tren ćete snimati savršene tonove kože!

1. Izbjegavajte intenzivno, izravno svjetlo

Žena s dugačkim pletenicama u ružičastoj vesti na kopčanje pozira s glavom u rukama.

Snimanje uz prirodno svjetlo odličan je način osvjetljavanja objekata koji osigurava vjeran prikaz tonova kože. Snimljeno modelom EOS R6 tvrtke Canon s objektivom RF 85mm F1.2L USM tvrtke Canon s postavkama od 1/640 s, f/1.4 i ISO320. © Jade Keshia Gordon

Žena s dugačkim pletenicama u plavoj majici s uzorkom.

Intenzivno, izravno svjetlo može uzrokovati nepoželjne sjene. Oblačan dan i nježno osvjetljenje sa strane osigurat će mekše sjene koje se uklapaju u prizor i pomažu u isticanju oblika i izraza lica. Snimljeno modelom EOS R6 tvrtke Canon s objektivom RF 85mm F1.2L USM tvrtke Canon s postavkama od 1/1000 s, f/1.2 i ISO320. © Jade Keshia Gordon

Mekše svjetlo obično je privlačnije. Snimanjem na otvorenom tijekom svijetlog, ali oblačnog dana proizvodi se raspršeno osvjetljenje koje odgovara svim vrstama tonova kože. Na vedre i sunčane dane kada je svjetlo intenzivno i nije filtrirano često je bolje pronaći malo hladovine kako biste izbjegli sjene i reflektirano svjetlo na licima.

„Kada je riječ o tonu kože, osvjetljenje je prva stvar o kojoj morate razmišljati”, potvrđuje Jade. „Ako objekt ima svjetliju kožu i svjetlo pada izravno na lice, mogao bi ispasti previše blijed. Stoga morate biti spremni smanjiti ekspoziciju ili naizmjenično pomicati objekt tako da se svjetlo nalazi iza njega.”

„Kada radim u studiju, volim imati dva izvora svjetla: jedno svijetlo iza objekta koje osvjetljava pozadinu, a zatim i reflektor koji pruža meko svjetlo sprijeda, malo sa strane od modela kako bi osvijetlio lice.”

2. Ispravno eksponirajte različite tonove kože

Modni portret žene u svijetloplavoj haljini. Ima valovitu kosu s ukrasnim kopčicama.

Nemojte se koristiti istim pristupom za različite tonove kože na portretima. Odaberite najbolje osvjetljenje, ekspoziciju i ravnotežu bijele boje za različite tonove. Snimljeno modelom EOS 5D Mark IV tvrtke Canon s objektivom EF 100mm F2.8L Macro IS USM tvrtke Canon s postavkama od 1/125 s, f/4.5 i ISO50. © Jade Keshia Gordon

Portret žene u velikom krznenom kaputu koja dugačkim noktima drži svoje bijele sunčane naočale.

Jade kaže da je najvažnije imati na umu postavku ekspozicije i pobrinuti se da svjetliji tonovi kože nisu prekomjerno eksponirani. © Jade Keshia Gordon

Jade redovito snima modele različitih tonova kože i za svaki od njih primjenjuje drugačiji pristup.

„Važno je izbjegavati prekomjernu ekspoziciju bijele kože prilikom snimanja portreta”, objašnjava. „Želite biti sigurni da možete vidjeti teksture i pjege ili šminku. Ako su svjetliji dijelovi prekomjerno eksponirani, može biti teško ili nemoguće vratiti ih u prvobitno stanje.”

„Za crni ton kože potrebno je mnogo svjetla”, nastavlja Jade. „Crna boja upija svjetlo, pa morate biti sigurni da imate dovoljno svjetla za isticanje obilježja lica. Međutim, teško je pogoditi točnu količinu jer previše svjetla može prekomjerno eksponirati kožu i njezina obilježja mogu izgledati blijedo.”

„Često primjećujem da pozadinsko osvjetljenje dobro funkcionira za tonove kože osoba miješanih rasa, bez obzira na to radi li se o svjetlu u studiju ili o suncu. Daje lijepo svjetlo na stranama lica, a s pomoću reflektora možete vratiti dio tog svjetla na lice.”

3. Upotrijebite portretni stil slike

Portret žene s dugačkim pletenicama u ružičastoj vesti na kopčanje i sivim trapericama na gradskoj ulici.

Ova je fotografija snimljena portretnim stilom, pa su boje nešto toplije. Snimljeno modelom EOS R6 tvrtke Canon s objektivom RF 85mm F1.2L USM tvrtke Canon s postavkama od 1/640 s, f/1.4 i ISO320. © Jade Keshia Gordon

Nešto hladniji portret žene s dugačkim pletenicama u ružičastoj vesti na kopčanje i sivim trapericama na gradskoj ulici.

Fotografija je snimljena standardnim stilom, pa su boje nešto jednoličnije, ali ujedno i vjernije. Snimljeno modelom EOS R6 tvrtke Canon s objektivom RF 85mm F1.2L USM tvrtke Canon s postavkama od 1/640 s, f/1.4 i ISO320. © Jade Keshia Gordon

Odabirom jedne od zadanih opcija stila slike na fotoaparatu pobrinut ćete se za cijeli niz postavki – svaki stil slike nudi različitu kombinaciju oštrine, kontrasta, zasićenosti i tonova boja te može imati znatno različite efekte na tonovima kože na portretu. Kao što možete i očekivati, portretni stil slike optimiziran je za snimke osoba uz umjereno smanjenu oštrinu i blago povećanu svjetlinu kako bi koža izgledala mekše.

„Ovdje preferiram postavku Portret jer mi je fotografija snimljena standardnim stilom bila malo blijeda”, kaže Jade. „Postavka Portret nježno poboljšava svaku crvenu nijansu na slici. Stoga se ovom postavkom ističe ono najbolje na ružičastoj majici modela, a s obzirom na to da je koža modela crna, poboljšanje crvenih nijansi istaknulo je njezin ton kože bez izrazitih narančasto-crvenih nijansi.”

Ako u određenim uvjetima osvjetljenja primijetite da zadani portretni stil slike stvara tonove kože koji su previše crvenkasti ili žućkasti, ispravite to s pomoću klizača za ton boje u izborniku Stil slike.

4. Ručno postavite ravnotežu bijele boje

Portret žene s dugačkim pletenicama u ružičastoj vesti na kopčanje.

Fotografija je snimljena uz odabir postavke Dnevno svjetlo za ravnotežu bijele boje, a rezultat je vjeran prikaz boja. Snimljeno modelom EOS R6 tvrtke Canon s objektivom RF 85mm F1.2L USM tvrtke Canon s postavkama od 1/640 s, f/1.2 i ISO320. © Jade Keshia Gordon

Portret žene s dugačkim pletenicama u ružičastoj vesti na kopčanje, snimljen uz topliju postavku ravnoteže bijele boje.

Fotografija je snimljena uz odabir postavke Sjena za ravnotežu bijele boje, a rezultat su toplije (narančastije) boje portreta. Snimljeno modelom EOS R6 tvrtke Canon s objektivom RF 85mm F1.2L USM tvrtke Canon s postavkama od 1/640 s, f/1.4 i ISO320. © Jade Keshia Gordon

Za dosljedne boje kože odaberite zadanu postavku ravnoteže bijele boje koja odgovara uvjetima osvjetljenja ili stvorite vlastitu postavku s pomoću opcije Prilagođena ravnoteža bijele boje u glavnom izborniku fotoaparata. Sve dok se osvjetljenje ne promijeni, dobivat ćete iste rezultate od snimke do snimke.

Ako ravnotežu bijele boje postavite na vrijednost Automatski, fotoaparat će prilagoditi temperaturu boje kako bi se uklonilo prelijevanje boja. To može uzrokovati previše tople nijanse kože (narančaste) ili previše hladne (plave). Ako snimate u RAW formatu, kasnije tijekom uređivanja možete promijeniti ravnotežu bijele boje, ali ako je ispravno podesite na fotoaparatu, dobit ćete precizniji pregled.

„U ovim primjerima možete vidjeti učinak različitih postavki ravnoteže bijele boje na ton kože modela”, objašnjava Jade. "Preferiram rezultate dobivene postavkom Dnevno svjetlo jer model ne izgleda blijedo i koža nije previše narančasta. Ta postavka lagano ističe boje i one izgledaju vjernije bojama koje sam u tom trenutku bila vidjela svojim očima.”

5. Snimajte u RAW formatu

Osoba drži fotoaparat EOS R6 tvrtke Canon i postavlja ga da snima u RAW formatu.

Snimanjem u RAW formatu postiže se da fotoaparat sprema sve pojedinosti nijansi i boja zabilježene senzorom, što vam omogućuje veću slobodu pri obradi slike. © Jade Keshia Gordon

Ako snimate u JPEG ili HEIF formatu, prije snimanja trebate ispravno unijeti postavke u fotoaparat. To uključuje prostor boja koji određuje raspon boja koji se može prikazati na fotografiji. To možete podesiti u glavnom izborniku fotoaparata.

Jade uvijek snima u RAW formatu i preporučuje ga čak i ako ste početnik u portretnoj fotografiji jer olakšava naknadno fino prilagođavanje tona kože. RAW datoteke sadrže više informacija o slici nego JPEG ili HEIF datoteke, a s pomoću softvera za obradu i uređivanje slika u RAW formata kao što je Canon Digital Photo Professional možete slobodno prilagođavati parametre slike kao što su ravnoteža bijele boje, značajke boje i oštrina bez utjecaja na izvorne podatke slike.


Napisao Marcus Hawkins

Povezani proizvodi

Slični članci

  • TEHNIKE OSVJETLJENJA

    Snimanje pri dostupnom osvjetljenju

    Saznajte kako pronaći i snimiti najbolje svjetlo kako biste poboljšali izgled fotografija.

  • MODNA FOTOGRAFIJA

    Kako snimati prijatelje kao da su modeli

    Modna fotografkinja Jade Keshia Gordon iz Londona daje 6 jednostavnih savjeta za kreiranje modernijih snimaka za društvene mreže.

  • ULIČNA FOTOGRAFIJA

    Savjeti za ulične portrete

    Najbolji savjet za snimanje vrhunskih uličnih portreta profesionalnog fotografa Juliana Lovea.

  • PORTRETNA FOTOGRAFIJA

    Savjeti za fotografiranje portreta

    Poboljšajte portretnu fotografiju ovim vrhunskim savjetima i tehnikama.