Snimanje prirodnih, preciznih tonova kože jedan je od najizazovnijih aspekata portretne fotografije. Neobično osvjetljenje i prelijevanje boja mogu dovesti do toga da koža modela izgleda nezdravo, a ispravljanje toga u postprodukciji trajalo bi izuzetno dugo. No, iako si ne možemo svi priuštiti da imamo vizažista na snimanju, postoji više načina na koje možete dobiti svježe, čiste tonove izravno s fotoaparata EOS i smanjiti potrebnu količinu retuširanja.
Nagrađivana modna fotografkinja Jade Keshia Gordon nudi pet jednostavnih savjeta za snimanje savršenih tonova kože. Objašnjava kako primjenjuje različite pristupe za snimanje crne kože, bijele kože i kože osoba miješanih rasa, te kako podešava fotoaparat EOS za dosljedne rezultate.
Slijedite Jadeine savjete i za tren ćete snimati savršene tonove kože!
PORTRETNA FOTOGRAFIJA
Snimanje prirodnih tonova kože na portretnim fotografijama
1. Izbjegavajte intenzivno, izravno svjetlo
Mekše svjetlo obično je privlačnije. Snimanjem na otvorenom tijekom svijetlog, ali oblačnog dana proizvodi se raspršeno osvjetljenje koje odgovara svim vrstama tonova kože. Na vedre i sunčane dane kada je svjetlo intenzivno i nije filtrirano često je bolje pronaći malo hladovine kako biste izbjegli sjene i reflektirano svjetlo na licima.
„Kada je riječ o tonu kože, osvjetljenje je prva stvar o kojoj morate razmišljati”, potvrđuje Jade. „Ako objekt ima svjetliju kožu i svjetlo pada izravno na lice, mogao bi ispasti previše blijed. Stoga morate biti spremni smanjiti ekspoziciju ili naizmjenično pomicati objekt tako da se svjetlo nalazi iza njega.”
„Kada radim u studiju, volim imati dva izvora svjetla: jedno svijetlo iza objekta koje osvjetljava pozadinu, a zatim i reflektor koji pruža meko svjetlo sprijeda, malo sa strane od modela kako bi osvijetlio lice.”
2. Ispravno eksponirajte različite tonove kože
Jade redovito snima modele različitih tonova kože i za svaki od njih primjenjuje drugačiji pristup.
„Važno je izbjegavati prekomjernu ekspoziciju bijele kože prilikom snimanja portreta”, objašnjava. „Želite biti sigurni da možete vidjeti teksture i pjege ili šminku. Ako su svjetliji dijelovi prekomjerno eksponirani, može biti teško ili nemoguće vratiti ih u prvobitno stanje.”
„Za crni ton kože potrebno je mnogo svjetla”, nastavlja Jade. „Crna boja upija svjetlo, pa morate biti sigurni da imate dovoljno svjetla za isticanje obilježja lica. Međutim, teško je pogoditi točnu količinu jer previše svjetla može prekomjerno eksponirati kožu i njezina obilježja mogu izgledati blijedo.”
„Često primjećujem da pozadinsko osvjetljenje dobro funkcionira za tonove kože osoba miješanih rasa, bez obzira na to radi li se o svjetlu u studiju ili o suncu. Daje lijepo svjetlo na stranama lica, a s pomoću reflektora možete vratiti dio tog svjetla na lice.”
3. Upotrijebite portretni stil slike
Odabirom jedne od zadanih opcija stila slike na fotoaparatu pobrinut ćete se za cijeli niz postavki – svaki stil slike nudi različitu kombinaciju oštrine, kontrasta, zasićenosti i tonova boja te može imati znatno različite efekte na tonovima kože na portretu. Kao što možete i očekivati, portretni stil slike optimiziran je za snimke osoba uz umjereno smanjenu oštrinu i blago povećanu svjetlinu kako bi koža izgledala mekše.
„Ovdje preferiram postavku Portret jer mi je fotografija snimljena standardnim stilom bila malo blijeda”, kaže Jade. „Postavka Portret nježno poboljšava svaku crvenu nijansu na slici. Stoga se ovom postavkom ističe ono najbolje na ružičastoj majici modela, a s obzirom na to da je koža modela crna, poboljšanje crvenih nijansi istaknulo je njezin ton kože bez izrazitih narančasto-crvenih nijansi.”
Ako u određenim uvjetima osvjetljenja primijetite da zadani portretni stil slike stvara tonove kože koji su previše crvenkasti ili žućkasti, ispravite to s pomoću klizača za ton boje u izborniku Stil slike.
4. Ručno postavite ravnotežu bijele boje
Za dosljedne boje kože odaberite zadanu postavku ravnoteže bijele boje koja odgovara uvjetima osvjetljenja ili stvorite vlastitu postavku s pomoću opcije Prilagođena ravnoteža bijele boje u glavnom izborniku fotoaparata. Sve dok se osvjetljenje ne promijeni, dobivat ćete iste rezultate od snimke do snimke.
Ako ravnotežu bijele boje postavite na vrijednost Automatski, fotoaparat će prilagoditi temperaturu boje kako bi se uklonilo prelijevanje boja. To može uzrokovati previše tople nijanse kože (narančaste) ili previše hladne (plave). Ako snimate u RAW formatu, kasnije tijekom uređivanja možete promijeniti ravnotežu bijele boje, ali ako je ispravno podesite na fotoaparatu, dobit ćete precizniji pregled.
„U ovim primjerima možete vidjeti učinak različitih postavki ravnoteže bijele boje na ton kože modela”, objašnjava Jade. "Preferiram rezultate dobivene postavkom Dnevno svjetlo jer model ne izgleda blijedo i koža nije previše narančasta. Ta postavka lagano ističe boje i one izgledaju vjernije bojama koje sam u tom trenutku bila vidjela svojim očima.”
5. Snimajte u RAW formatu
Ako snimate u JPEG ili HEIF formatu, prije snimanja trebate ispravno unijeti postavke u fotoaparat. To uključuje prostor boja koji određuje raspon boja koji se može prikazati na fotografiji. To možete podesiti u glavnom izborniku fotoaparata.
Jade uvijek snima u RAW formatu i preporučuje ga čak i ako ste početnik u portretnoj fotografiji jer olakšava naknadno fino prilagođavanje tona kože. RAW datoteke sadrže više informacija o slici nego JPEG ili HEIF datoteke, a s pomoću softvera za obradu i uređivanje slika u RAW formata kao što je Canon Digital Photo Professional možete slobodno prilagođavati parametre slike kao što su ravnoteža bijele boje, značajke boje i oštrina bez utjecaja na izvorne podatke slike.
Napisao Marcus Hawkins
Povezani proizvodi
-
Fotoaparati bez zrcala
EOS R6
Što god i gdje god snimali, s fotoaparatom EOS R6 možete biti kreativniji no što ste ikada mislili. -
Objektivi za DSLR
EF 24-70mm f/2.8L II USM
Profesionalni objektiv za zumiranje za svakodnevnu uporabu serije L koji konstantnim otvorom blende f/2.8 osigurava visoku kvalitetu slike. -
RF objektivi
RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
Idealni svakodnevni objektiv za entuzijaste s fotoaparatom bez zrcala sa senzorom punog kadra. RF 24-105mm F4-7.1 IS STM je lagan, kompaktan, jednostavan za upotrebu i omogućit će vam da svoje fotografsko umijeće prenesete na novu razinu. -
RF objektivi
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
Objektiv 35mm f/1.8 MACRO s brzim otvorom blende za širokokutnu perspektivu i veliko izoštravanje te tehnologijom Hybrid IS. -
RF objektivi
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
Objektiv 35mm f/1.8 MACRO s brzim otvorom blende za širokokutnu perspektivu i veliko izoštravanje te tehnologijom Hybrid IS. -
Objektivi za EOS R
RF 85mm F1.2L USM
RF 85mm F1.2L USM pruža beskompromisnu oštrinu za portrete zajedno s vrhunskom učinkovitošću pri slabom osvjetljenju te kreativni potencijal.