Ključna stvar za kreiranje upečatljivih fotografija kojima ćete ispuniti društvene mreže je razmišljati drukčije i pokazati svijetu kako ga vidite. TikTok kreatori Rosie Lugg (@rambosphotos) i Peter Jay (@Eletrico) upravo to rade. Oboje strastveno stvaraju jedinstven sadržaj te s publikom dijele svoje metode i ideje.
Ovdje Rosie i Eletrico otkrivaju svoje najbolje savjete i trikove za kreiranje jedinstvenih fotografija koje će zadiviti vaše pratitelje, upotrebljavajući pet različitih fotografskih tehnika.
Usudite se biti drukčiji: kreativni savjeti za snimke za društvene mreže
1. Tragovi svjetla s dugom ekspozicijom
Tehnike privlačenja pozornosti obavezne su za fotografe koji žele uspjeti na društvenim mrežama, a Rosie i Eletrico predlažu kreiranje upečatljivih fotografija s tragovima svjetla.
Rosie je nedavno eksperimentirala s tragovima svjetla koje su stvarali crveni autobusi na mostu Tower Bridge u Londonu. „Kako biste postigli željeni efekt, morate se igrati postavkama fotoaparata. Općenito snimam u načinu rada Manual (M) (ručno), što olakšava kontrolu brzine okidača i otvora blende, zajedno s postavkom ISO. Fotografirajući osobe s autobusom koji stvara trag svjetla u pozadini, utvrdila sam da trebam brzinu okidača od oko dvije sekunde, uz otvor blende od f/5.6 i ISO100 kako bih dobila odgovarajuću ukupnu ekspoziciju. Ionako volim što nižu postavku za ISO kako bi se maksimalno povećala kvaliteta, a šum slike sveo na najmanju moguću mjeru.“
Eletrico je snimio jednako privlačnu fotografiju upotrebljavajući svakodnevne kućanske predmete. „Stavio sam malo tinjajuće vate u metalnu kuhinjsku metlicu“, objašnjava. „Okretanje metlice na uzici stvorilo je iskre, a duga ekspozicija od 13 sekundi bila je baš odgovarajuća za slikanje svjetlom.“(Oprez: to može predstavljati opasnost od požara. Pobrinite se da vam aparat za gašenje požara bude pri ruci ili poduzmite druge mjere opreza.) „Postavljanjem fotoaparata na stativ sa samookidačem u trajanju od 10 sekundi, uspio sam sve pripremiti i smjestiti prije otvaranja okidača.“
Slične efekte tragova svjetla možete postići svjetiljkama, LED svjetlima ili čak prskalicama.
2. Zamrzavanje pokreta uz velike brzine okidača
Snimke prepune akcije snimljene uz velike brzine okidača doista se ističu na društvenim mrežama. Kretanje je zamrznuto u djeliću sekunde, otkrivajući detalje koji se ne mogu vidjeti golim okom.
Za snimanje snimke s vodom koja se izlijeva iz čaše u vrijeme zalaska sunca (vrh stranice) Eletrico je upotrijebio način rada ručnog izoštravanja. „Uz samookidač se automatsko izoštravanje možda ne bi fiksiralo na odgovarajući dio prizora pa sam označio mjesto na tlu i unaprijed izoštrio. Dodirni zaslon promjenjivog kuta nagiba kod modela EOS M50 Mark II tvrtke Canon bio je od velike pomoći, omogućujući mi sastavljanje kompozicije dok stojim ispred fotoaparata.“
Rosie kaže: „volim snimati modele koji se vrte u haljinama, a ako ne upotrijebite doista veliku brzinu okidača, svi se detalji izgube u zamućenosti. Osim toga, više volim snimati iz ruke nego upotrebljavati stativ jer se mogu kretati i biti mnogo spontanija.“
Kad snimate bez stativa, upotrebljavajući objektive s ugrađenom stabilizacijom slike, dobit ćete oštre snimke. EOS R5 i EOS R6 tvrtke Canon imaju ugrađenu stabilizaciju slike, koja radi zajedno s objektivima IS ili čak s objektivima koji nemaju ugrađenu stabilizaciju slike.
3. Detaljni krupni planovi
Makro snimke koje otkrivaju nevjerojatno sitne detalje sigurno će privući pozornost korisnika društvenih mreža i nagnati ih da stanu i gledaju. „Uvijek sam mislio da vam treba veliki, specijalizirani makroobjektiv za ekstremne krupne planove, ali iznenadio sam se koliko sam blizu mogao doći upotrebom objektiva Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM“, kaže Eletrico. Pri žarišnim duljinama od 18 – 50 mm objektiv može izoštriti na udaljenosti od svega 25 cm.
„Rastegnuo sam prozirnu vrpcu po opsegu role i postavio je preko slike na zaslonu telefona radi rasvjete, a zatim poprskao kapi vode kako bi svjetlost prolazila kroz njih.
„Nisam morao upotrebljavati posebne postavke fotoaparata, a objektiv je snimio najmanje detalje u kapima. Podrhtavanje fotoaparata može biti pravi problem u makrofotografiji, ali ja sam snimao iz ruke, a stabilizator slike u objektivu pokazao se nevjerojatno učinkovitim.
4. Refleksije na vodi
Dvostruka slika dovoljna je da zaplijeni bilo čiju pozornost, a, kao što je demonstrirala u svom TikTok videozapisu, Rosie voli stvarati zrcalne slike s refleksijama, dodajući poseban efekt simetrije sadržaju. „Čekala sam kišni dan kako bih na raspolaganju imala mnogo lokvi s kojima bih se mogla igrati“, objašnjava. „Na kraju sam ja bila model, a aplikacija Canon Camera Connect nevjerojatno mi je pomogla. Bilo je nevjerojatno imati mogućnost staviti fotoaparat na stativ i upravljati svim njegovim postavkama s telefona u ruci.
„Kako biste najbolje iskoristili refleksije na vodi, obično se trebate spustiti prilično nisko – kut fotoaparata bio je ključan pa je mogućnost pregleda snimke na telefonu i podešavanja postavki snimanja sve učinila doista jednostavnim“, dodaje Rosie.
Ako ne upotrebljavate aplikaciju Camera Connect za daljinsko upravljanje fotoaparatom, vjerojatno ćete ga držati kako biste snimili snimku iz nižeg kuta. U tim okolnostima, Rosie nastavlja, „zaslon s mogućnošću nagiba ili promjenjivim kutom čini život lakim, a to znači da ne morate klečati ili ležati u mokrom.“
Eletrico također uživa u dodavanju kreativnog stila snimkama refleksije na vodi. „Izlio sam vodu na pod i isključio sva svjetla, tako da je bilo doista mračno. Voda je reflektirala sliku na zaslonu telefona, a efekt je doista kul. Upotrijebio sam mali otvor blende od f/14 za veću dubinsku oštrinu, tako da je sve oštro od prednjeg dijela prizora do stražnjeg.“
5. Zamućene pozadine
Izoliranje glavne osobe ili objekta unutar prizora zamućivanjem pozadine jedna je od tehnika koje Rosie najviše voli. „Većina portreta koje vidite na društvenim mrežama izgleda prilično slično, naročito oni snimljeni mobilnim telefonom. Moj objektiv Canon EF 35mm f/1.4L II USM daje mi prednost jer njegov najširi otvor blende daje usku dubinsku oštrinu. Usmjeruje svu pozornost na osobu koja se fotografira.“ Ako na fotoaparatu sa senzorom formata APS-C upotrebljavate objektiv EF, objekt koji fotografirate veći je na senzoru nego na senzoru punog kadra, što zapravo povećava žarišnu duljinu objektiva za 1,6x. „Efektivna žarišna duljina objektiva od 35 mm radi na 56 mm na modelu EOS 200D tvrtke Canon, što mi je idealno za snimanje portreta i mode. Snimke imaju vrhunski inspirativni izgled koji privlači pogled i pozornost ljudi na društvenim mrežama.“
Kako bi demonstrirao malu dubinsku oštrinu, Eletrico je snimio arhitektonsku snimku zgrade u daljini. Njegov novi pristup bio je držanje filtra neutralne gustoće u ruci u neposrednoj blizini, uključujući i njega na snimci. „Izoštravajući džamiju u daljini, filtar stvara sanjivi, meki krug svjetlosti izvan fokusa oko zgrade, čime se postiže poseban efekt.“ Često razmišljanje izvan okvira može imati predivne rezultate.
Budite kreativni s opremom
Za najprivlačniji sadržaj trebate opremu koja prati vašu kreativnost. Rosie i Eletrico putuju s malo opreme i snimaju s opremom koja ih ne opterećuje, a intuitivna je i odzivna, što im omogućuje kreiranje nevjerojatnih radova kad dobiju inspiraciju.
Rosie upotrebljava džepni PowerShot G7 X Mark II tvrtke Canon (naslijedio ga je PowerShot G7 X Mark III tvrtke Canon), njezin moćni, prijenosni partner koji oslobađa ideje dok ste u pokretu. Upotrebljava i EOS 200D tvrtke Canon (naslijedio ga je EOS 250D tvrtke Canon, nevjerojatno kompaktan i lagan DSLR savršen za upotrebu u kućnom studiju i vani dok ste u pokretu. „Praćenje brze akcije može biti izazov“, kaže Rosie. „No moj EOS 200D nevjerojatno je odzivan, naročito kad je u pitanju automatsko izoštravanje s praćenjem.“
Kad su u pitanju objektivi, Rosie se oslanja na Canon EF 35mm f/1.4L II USM zbog njegove nevjerojatno uske dubinske oštrine i Canon EF 24-70mm f/2.8L USM (naslijedio ga je Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM u seriji EF) za svestranost objektiva sa zumiranjem bez kompromisa po pitanju kvalitete slike.
Eletrico preferira kompaktni, a ipak snažni EOS M50 Mark II tvrtke Canon u kombinaciji s iznimno svestranim objektivom Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM. Ta kombinacija nadmašila je njegova zahtjevna očekivanja u gotovo svakom scenariju snimanja.
Inspirirale su vas ove kreativne tehnike? Pogledajte savjete koje Eletrico daje za bolje snimke na TikToku i zatim pokušajte isprobati zabavne efekte na vlastitim snimkama. Podijelite rezultate s oznakom #FreeYourStory i označite @canonemea.
Napisao Matthew Richards
Slični proizvodi
-
PowerShot G7 X Mark III
Povezani fotoaparat koji snima vrhunske videozapise i fotografije, koji će se svidjeti vašim pratiteljima. -
EF 24-70mm f/2.8L II USM
Profesionalni objektiv za zumiranje za svakodnevnu uporabu serije L koji konstantnim otvorom blende f/2.8 osigurava visoku kvalitetu slike. -
EF 35mm f/1.4L II USM
Profesionalni širokokutni objektiv s prirodnom prespektivom, otvorom blende f/1,4 i odličnim mogućnostima snimanja pri slabom osvjetljenju.