Plošna fotografija kreativan je način da pokažete sve vrste objekata i proizvoda – od kozmetike i nakita do hrane i obavijesti o bebi. Blogeri i kreatori sadržaja na društvenim mrežama pružaju bogat izvor inspiracije za ove vrste fotografija, no gdje početi kad je u pitanju dizajniranje i oblikovanje vlastitih plošnih snimki i kako se možete pobrinuti da se vaše snimke odozgo istaknu na društvenim mrežama?
Neka sve bude jednostavno, predlaže fotograf komercijalnih proizvoda i životnog stila Chris Priestley, koji živi od snimanja plošnih snimki u sklopu svog posla te ima 54 000 pratitelja na Instagramu i više od 1 milijuna pratitelja na TikToku. „Manje je doista više kad je riječ o rekvizitima na plošnoj fotografiji, a pozadina koja odvlači pažnju može uništiti snimku.“
Dobra je vijest da je plošna fotografija dostupna svima. Ne trebate posebnu opremu – standardni objektiv iz kompleta ili čak kompaktni fotoaparat sve je što vam treba za isprobavanje ove fascinantne tehnike. Zapravo, sve počinje olovkom i papirom, kao što Chris objašnjava u prvom od šest savjeta u nastavku.
Prikaz odozgo: šest savjeta za snimanje zapanjujućih plošnih snimki
1. Planirajte kompoziciju
Chris počinje crtanjem rasporeda na listu papira koji će pomoći pri sastavljanju kompozicije, jer, kako kaže, može biti zastrašujuće početi od početka kad je fotoaparat spreman.
„Kad crtam plošni prikaz, usredotočujem se na to da se glavni objekt postavi u položaj koji će ga istaknuti“, objašnjava. „Pozadina i svi popratni rekviziti moraju nadopuniti objekt, bilo estetski, funkcionalno ili kroz životni stil ciljne publike.“
Chris dodaje da ćete kroz pokušaje i pogreške naučiti prepoznati kad plošna snimka postaje natrpana i ometajuća. Predlaže da sve organizirate oko glavnog objekta i pozadine koju ste odabrali. „Volim upotrebljavati pravilo trećine i sliku podijeliti na devet okvira. Zatim se pobrinem da svaki rekvizit ili element dizajna ima svoj okvir.“
2. Sastavite svoju kolekciju rekvizita
Chris savjetuje da nikad ne bacate rekvizite koje ste kupili za plošne snimke. „Nikad ne znate kad će vam zatrebati“, kaže. „Sada imam veliku kutiju rekvizita koje mogu iskoristiti. Dobro je imati stvari spremne za uporabu, samo za ispunjavanje prostora kojima niste zadovoljni.“
Umjesto da čuvate mnogo nezgrapnih pozadina, Chris preporučuje upotrebu laganih, komercijalno dostupnih fotografskih pozadina. „Možete kupiti fotografske ploče veličine A1 dostupne u raznim stilovima, uključujući one s efektom drva, mramora i kamena.“ To je upotrijebio za mramornu pozadinu na gore prikazanim plošnim snimkama sata.
Rekviziti u plošnoj snimci doista pomažu u pripovijedanju priče i davanju konteksta objektu, pokazujući kome bi proizvod trebao pripadati.
Bez obzira na to koje rekvizite odaberete za svoju plošnu fotografiju, Chris preporučuje da se uvijek pobrinete da budu besprijekorno čisti. „Jedna stvar koju sam naučio radeći s velikim klijentima je da ako imate bilo kakvu mrlju ili prašinu ili nešto slično, fotografija će biti uništena. Bez obzira na to koliko je fotografija dobra, oko gledatelja prirodno će privlačiti nesavršenosti.
„Ako ima ogrebotina i mrlja, pokušajte ih sakriti drugim rekvizitima i pobrinite se da sve bude besprijekorno čisto prije snimanja“, Chris nastavlja. „Doista ne želite pregledavati slike u postprodukciji i sve ih čistiti jer to je noćna mora.“
3. Podešavanje fotoaparata i postavke za plošne snimke
Ne treba vam poseban komplet za snimanje zapanjujućih plošnih fotografija, ali stativ će fotoaparat držati na mjestu dok raspoređujete rekvizite.
Chris upotrebljava EOS R5 tvrtke Canon i kaže da je njegova masa bila prednost prilikom snimanja plošnih snimki prikazanih u ovom članku. „To znači da nisam imao problema nagnuti ga preko stola. S težim fotoaparatom morao bih dodati masu stativu kako bih spriječio njegovo prevrtanje. Pomični zaslon s promjenjivim kutom nagiba znači da sam ga mogao pomaknuti u položaj u kojem mogu vidjeti i sliku.“
Kad je u pitanju odabir objektiva za plošne snimke, Chris preporučuje standardni objektiv od 50 mm kao što je Canon RF 50mm F1.2L USM. „Razlog zašto bih odabrao 50 mm umjesto šireg objektiva je to što ne stvara izobličenja objektiva na udaljenostima s kojih ćete snimati. Ako snimate plošnu snimku s pomoću objektiva od 16 mm, primjerice, dobili biste izobličenje perspektive oko rubova, što ne izgleda dobro kod snimki proizvoda.“
Fotoaparat kao što je EOS RP tvrtke Canon također je odličan izbor za ovu vrstu snimke, u kombinaciji s objektivom iz kompleta kao što je Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM – to bi i dalje pokrilo raspon od 50 mm i otvore blende koje Chris ovdje preporučuje. Možete upotrijebiti i kompaktni fotoaparat kao što je PowerShot G7 X Mark III tvrtke Canon, naročito ako imate manji budžet. Ima masu od samo 304 g (uključujući bateriju i memorijsku karticu), ali će snimiti mnoštvo detalja zahvaljujući nevjerojatnom senzoru s 20,1 MP.
Iako će mali otvori blende, kao što su f/16 i f/22, dobro izoštriti veći dio plošne snimke, Chris obično upotrebljava f-stop postavke između f/5.6 i f/8. „Ne volim ići više, inače će se previše slike prikazati u detaljima“, kaže. „Volim stvarati malo veću dubinu, tako da, iako još uvijek možete jasno vidjeti što je pozadina, ona je malo izvan fokusa – što će prirodno privući pogled na glavni objekt.“
4. Osvijetlite scenu pod kutom od 45°
Kad je riječ o rasvjeti, Chris preporučuje da se držite osnovnog. „Mnogo toga snimam s jednim svjetlom koje je postavljeno pod kutom od 45°, vodoravno i okomito od objekta. Time se obično stvara doista lijepo svjetlo na snimci.
„Postoji više vrsta rasvjete koje možete upotrijebiti“, nastavlja. „Budući da radim na komercijalnoj razini, obično upotrebljavam studijska svjetla jer modifikatore lako možete upotrebljavati za oblikovanje i ublažavanje osvjetljenja. Odlična je opcija i kontinuirano osvjetljenje, jer možete vidjeti gdje padaju sjene, što uvelike olakšava raspoređivanje rekvizita u plošnoj snimci.“
Bljeskalica Speedlite tvrtke Canon, kao što je Speedlite EL-1 tvrtke Canon, koja se daljinski aktivira s pomoću Speedlite odašiljača ST-E3-RT V2 tvrtke Canon pruža vam kreativnu kontrolu nad osvjetljenjem plošne snimke, naročito kad se upotrebljava s kišobranom ili kutijom za raspršivanje mekog svjetla.
Umjesto toga, Chris kaže, možete upotrijebiti i prirodno svjetlo. Često je najbolje snimati na oblačan dan umjesto na jarkom suncu jer oblaci djeluju kao prirodni difuzeri, omekšavajući svjetlo. „Ako plošnu snimku postavite tako da bude pod kutom od 45° u odnosu na prozor“, Chris kaže, „rezultat će zapravo biti jednak onome koji biste postigli upotrebom umjetnog svjetla.“
5. Prilagodite raspored različitim društvenim kanalima
„Jedna od stvari koje mi se sviđaju kod mog modela EOS R5 tvrtke Canon je ta da ima velik broj megapiksela, pa mogu obrezivati bez gubitka kvalitete slike“, kaže Chris. No, ističe i da kanali društvenih mreža imaju različite zahtjeve za formate i specifikacije slike. Umjesto snimanja jedne plošne snimke i jednostavnog obrezivanja niza alternativnih slika iz nje u softveru za uređivanje, Chris predlaže da odvojite vrijeme za oblikovanje snimke za svaku vrstu mrežne upotrebe.
„Snimam u omjeru 3:2 jer se plošne snimke obično upotrebljavaju za slike na blogu ili web-mjestu“, objašnjava. „No jedna stvar koju bih uzeo u obzir je ta da ako želite prilagoditi sliku različitim društvenim mrežama, primjerice 4:5 za Instagram ili čak 9:16, morat ćete promijeniti raspored rekvizita. Preporučujem i uklanjanje nekih rekvizita jer ćete raditi s mnogo manjim prostorom.“
6. Eksperimentirajte s pomičnim elementima
Ako doista želite pomaknuti granice svojih plošnih snimki, možete pokušati eksperimentirati s kretanjem, kao što je Chris učinio na prikazanoj slici. Kako bi se postigao taj zapanjujući efekt, preporučuje zasebno snimanje pomičnih elemenata, umjesto da pokušavate snimiti sve na jednoj snimci. Pogledajte više njegovih radova na TikTok-u.
„Jedna od prednosti izrade kompozitnog materijala u Photoshopu je to što sam mogao postaviti latice na različite slojeve“, nastavlja Chris. „Zatim sam te slojeve uspio unijeti u Adobe After Effects, gdje sam dodao virtualni fotoaparat. Zatim sam fotoaparat pomicao kroz te slojeve prema satu kako bih dobio 3D efekt koji ovdje vidite.“
Ako želite pojednostaviti stvari, možete pokušati snimiti pomične elemente u odgovarajućem položaju na jednoj snimci. To će zahtijevati malo pokušaja i pogrešaka pa fotoaparat podesite na način rada kontinuiranog snimanja i snimite niz snimki kako biste dodali kretanje. Kako biste oživjeli snimke, pokušajte ih kombinirati u animirane GIF-ove u programu Adobe Photoshop ili željenom programu za uređivanje slika.
Osjećate li se nadahnuto? Isprobajte plošne snimke i podijelite rezultate uz oznaku #FreeYourStory, pri čemu označite @canonemea.
*Adobe, After Effects, Lightroom i Photoshop registrirani su zaštitni znakovi ili zaštitni znakovi tvrtke Adobe u SAD-u i/ili drugim državama.
Napisao Marcus Hawkins
Slični proizvodi
-
EOS R5
Ponovno razmislite o svemu što znate o fotoaparatima bez zrcala. Beskompromisne radne značajke fotoaparata EOS R5 revolucionizirat će fotografiranje i snimanje filmova. -
RF 50mm F1.2L USM
Objektiv fiksne žarišne duljine od 50 mm, f/1.2, za vrhunsku oštrinu te nevjerojatne radne značajke pri slabom osvjetljenju. -
PowerShot G7 X Mark III
Povezani fotoaparat koji snima vrhunske videozapise i fotografije, koji će se svidjeti vašim pratiteljima. -
Speedlite EL-1
Napredna bljeskalica Speedlite donosi vrhunsku pouzdanost i napredne brze performanse u kućištu otpornom na nepovoljne vremenske uvjete. -
Speedlite Transmitter ST-E3-RT (Ver.2)
Koristite radiofrekvencijsko okidanje kompatibilnih Speedlite bljeskalica s udaljenosti do 30 m. Dodatne daljinske značajke za EL-1.
Slični članci
Eksperimentirajte sa sedam različitih stilova
Isprobajte nove smjerove fotografije i kreirajte izvanredne snimke eksperimentirajući s jednim novim stilom svaki dan.
3 dodatka za fotografiranje koje možete sami izraditi
Napravite vlastitu meku kutiju (softbox), cijev za reflektor za fokusiranje svjetla te vreću za stabilizaciju fotoaparata.
Kako poboljšati fotografiju proizvoda
Saznajte kako je nagrađivana vlasnica male tvrtke Sophie Sellu iskoristila fotografiju proizvoda.
Postavite vlastiti kućni studio
Otkrijte kako kreativno upotrebljavati bljeskalicu i snimati prelijepe portrete uz malo novca.