KREATIVNA FOTOGRAFIJA

Prikaz odozgo: šest savjeta za snimanje zapanjujućih plošnih snimki

Fotograf životnog stila i popularni TikToker Chris Priestley demonstrira kako plošnu fotografiju prenijeti na nove razine.
Osoba organizira plošnu snimku, s ružičastim satom, bilježnicom, tipkovnicom i ružičastim macaroonsima na tanjuru.

Plošna fotografija kreativan je način da pokažete sve vrste objekata i proizvoda – od kozmetike i nakita do hrane i obavijesti o bebi. Blogeri i kreatori sadržaja na društvenim mrežama pružaju bogat izvor inspiracije za ove vrste fotografija, no gdje početi kad je u pitanju dizajniranje i oblikovanje vlastitih plošnih snimki i kako se možete pobrinuti da se vaše snimke odozgo istaknu na društvenim mrežama?

Neka sve bude jednostavno, predlaže fotograf komercijalnih proizvoda i životnog stila Chris Priestley, koji živi od snimanja plošnih snimki u sklopu svog posla te ima 54 000 pratitelja na Instagramu i više od 1 milijuna pratitelja na TikToku. „Manje je doista više kad je riječ o rekvizitima na plošnoj fotografiji, a pozadina koja odvlači pažnju može uništiti snimku.“

Dobra je vijest da je plošna fotografija dostupna svima. Ne trebate posebnu opremu – standardni objektiv iz kompleta ili čak kompaktni fotoaparat sve je što vam treba za isprobavanje ove fascinantne tehnike. Zapravo, sve počinje olovkom i papirom, kao što Chris objašnjava u prvom od šest savjeta u nastavku.

1. Planirajte kompoziciju

Plošna snimka crveno-crnog sata postavljenog na male bijele kamenčiće, s bijelim lišćem i ostalim bijelim rekvizitima razbacanima uokolo.

„Volim raditi s temom boje prilikom snimanja plošnih snimki“, kaže Chris Priestley. „Najprije tražim naglašene boje na glavnom proizvodu. Kod ovog crvenog sata, urezi s brojkama istaknuti su bijelom bojom pa sam znao da će ih bijela pozadina upotpuniti. Nisam mogao pronaći sve bijele rekvizite koje sam želio, pa sam nanio boju u spreju na karabiner, kompas i umjetno lišće kako bih upotpunio cijelu sliku.“ Snimljeno modelom EOS R5 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 50mm F1.2L USM pri 1/200 s, f/5,6 i ISO100. © Chris Priestley

Chris počinje crtanjem rasporeda na listu papira koji će pomoći pri sastavljanju kompozicije, jer, kako kaže, može biti zastrašujuće početi od početka kad je fotoaparat spreman.

„Kad crtam plošni prikaz, usredotočujem se na to da se glavni objekt postavi u položaj koji će ga istaknuti“, objašnjava. „Pozadina i svi popratni rekviziti moraju nadopuniti objekt, bilo estetski, funkcionalno ili kroz životni stil ciljne publike.“

Chris dodaje da ćete kroz pokušaje i pogreške naučiti prepoznati kad plošna snimka postaje natrpana i ometajuća. Predlaže da sve organizirate oko glavnog objekta i pozadine koju ste odabrali. „Volim upotrebljavati pravilo trećine i sliku podijeliti na devet okvira. Zatim se pobrinem da svaki rekvizit ili element dizajna ima svoj okvir.“

2. Sastavite svoju kolekciju rekvizita

LCD zaslon fotoaparata tvrtke Canon koji prikazuje plošnu snimku ružičastog sata te komplementarne ružičaste i bijele rekvizite.

„Volim izrezati rekvizite, tako da nisu potpuno u kadru, kao što su tipkovnica i bilježnica ovdje“, kaže Chris. „Također sam želio da rekviziti stvaraju oblike koji vode oko kroz snimke tako da sam poravnao tipkovnicu, dodatak za radni stol, bilježnicu, olovku i sat kako bih to postigao.“ © Andy Holbrook / Chris Priestley

Plošna snimka ružičastog sata s tipkovnicom, bilježnicom, pisaljkom, laticama i macaronsima pažljivo postavljenima oko njega – sve ružičaste i bijele boje.

„Ne volim imati previše negativnog prostora jer samo narušava ravnotežu snimke“, kaže Chris. „Tipkovnica je smještena u gornjem desnom kutu ove snimke pa sam želio pronaći nešto za donji lijevi kut, čak i ako je to samo latica. To znači da područje ne izgleda kao da je samo zaboravljeno, a cijela se slika doima „zatvoreno“. Snimljeno modelom EOS R5 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 50mm F1.2L USM pri 1/200 s, f/8 i ISO100. © Chris Priestley

Chris savjetuje da nikad ne bacate rekvizite koje ste kupili za plošne snimke. „Nikad ne znate kad će vam zatrebati“, kaže. „Sada imam veliku kutiju rekvizita koje mogu iskoristiti. Dobro je imati stvari spremne za uporabu, samo za ispunjavanje prostora kojima niste zadovoljni.“

Umjesto da čuvate mnogo nezgrapnih pozadina, Chris preporučuje upotrebu laganih, komercijalno dostupnih fotografskih pozadina. „Možete kupiti fotografske ploče veličine A1 dostupne u raznim stilovima, uključujući one s efektom drva, mramora i kamena.“ To je upotrijebio za mramornu pozadinu na gore prikazanim plošnim snimkama sata.

Rekviziti u plošnoj snimci doista pomažu u pripovijedanju priče i davanju konteksta objektu, pokazujući kome bi proizvod trebao pripadati.

Bez obzira na to koje rekvizite odaberete za svoju plošnu fotografiju, Chris preporučuje da se uvijek pobrinete da budu besprijekorno čisti. „Jedna stvar koju sam naučio radeći s velikim klijentima je da ako imate bilo kakvu mrlju ili prašinu ili nešto slično, fotografija će biti uništena. Bez obzira na to koliko je fotografija dobra, oko gledatelja prirodno će privlačiti nesavršenosti.

„Ako ima ogrebotina i mrlja, pokušajte ih sakriti drugim rekvizitima i pobrinite se da sve bude besprijekorno čisto prije snimanja“, Chris nastavlja. „Doista ne želite pregledavati slike u postprodukciji i sve ih čistiti jer to je noćna mora.“

3. Podešavanje fotoaparata i postavke za plošne snimke

Muškarac se priprema za snimanje snimke odozgo koja prikazuje crni sat s pomoću fotoaparata tvrtke Canon na stativu. Velika studijska svjetiljka osvjetljava scenu.

„Stražnji dio fotoaparata držite paralelno s plošnom scenom“, kaže Chris. „Ako ste samo neznatno neusklađeni, to će izobličiti snimku.“ Neki stativi imaju libele ugrađene u glavu stativa, što može biti nevjerojatno korisno za osiguravanje preciznog postavljanja fotoaparata. © Andy Holbrook / Chris Priestley

Ne treba vam poseban komplet za snimanje zapanjujućih plošnih fotografija, ali stativ će fotoaparat držati na mjestu dok raspoređujete rekvizite.

Chris upotrebljava EOS R5 tvrtke Canon i kaže da je njegova masa bila prednost prilikom snimanja plošnih snimki prikazanih u ovom članku. „To znači da nisam imao problema nagnuti ga preko stola. S težim fotoaparatom morao bih dodati masu stativu kako bih spriječio njegovo prevrtanje. Pomični zaslon s promjenjivim kutom nagiba znači da sam ga mogao pomaknuti u položaj u kojem mogu vidjeti i sliku.“

Kad je u pitanju odabir objektiva za plošne snimke, Chris preporučuje standardni objektiv od 50 mm kao što je Canon RF 50mm F1.2L USM. „Razlog zašto bih odabrao 50 mm umjesto šireg objektiva je to što ne stvara izobličenja objektiva na udaljenostima s kojih ćete snimati. Ako snimate plošnu snimku s pomoću objektiva od 16 mm, primjerice, dobili biste izobličenje perspektive oko rubova, što ne izgleda dobro kod snimki proizvoda.“

Fotoaparat kao što je EOS RP tvrtke Canon također je odličan izbor za ovu vrstu snimke, u kombinaciji s objektivom iz kompleta kao što je Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM – to bi i dalje pokrilo raspon od 50 mm i otvore blende koje Chris ovdje preporučuje. Možete upotrijebiti i kompaktni fotoaparat kao što je PowerShot G7 X Mark III tvrtke Canon, naročito ako imate manji budžet. Ima masu od samo 304 g (uključujući bateriju i memorijsku karticu), ali će snimiti mnoštvo detalja zahvaljujući nevjerojatnom senzoru s 20,1 MP.

Iako će mali otvori blende, kao što su f/16 i f/22, dobro izoštriti veći dio plošne snimke, Chris obično upotrebljava f-stop postavke između f/5.6 i f/8. „Ne volim ići više, inače će se previše slike prikazati u detaljima“, kaže. „Volim stvarati malo veću dubinu, tako da, iako još uvijek možete jasno vidjeti što je pozadina, ona je malo izvan fokusa – što će prirodno privući pogled na glavni objekt.“

4. Osvijetlite scenu pod kutom od 45°

Muškarac potpuno odjeven u crno prilagođava veliku studijsku svjetiljku u kuhinjskoj sceni.

Kad je u pitanju rasvjeta plošnih snimki, Chris preporučuje upotrebu jednog izvora svjetla, bilo da se radi o studijskom svjetlu poput onoga na slici ili prirodnom svjetlu koje prodire kroz prozor. „Prirodno svjetlo doista je dobro za snimanje svijetlih, sanjivih snimki“, kaže. © Andy Holbrook / Chris Priestley

Fotograf upotrebljava aplikaciju Canon Camera Connect na pametnom telefonu za snimanje crvenog sata okruženog opremom za planinarenje.

Chris je za snimanje svojih snimki upotrebljavao aplikaciju Canon Camera Connect. „Očito, jednom kad se plošni raspored postavi, ne želim ga pomicati“, kaže. „Aplikacija mi je omogućila interakciju s fotoaparatom bez njegovog dodirivanja. Uspio sam promijeniti otvor blende i brzinu zatvarača, aktivirati zatvarač te zumirati kako bih provjerio snimku visoke razlučivosti.“ © Andy Holbrook / Chris Priestley

Kad je riječ o rasvjeti, Chris preporučuje da se držite osnovnog. „Mnogo toga snimam s jednim svjetlom koje je postavljeno pod kutom od 45°, vodoravno i okomito od objekta. Time se obično stvara doista lijepo svjetlo na snimci.

„Postoji više vrsta rasvjete koje možete upotrijebiti“, nastavlja. „Budući da radim na komercijalnoj razini, obično upotrebljavam studijska svjetla jer modifikatore lako možete upotrebljavati za oblikovanje i ublažavanje osvjetljenja. Odlična je opcija i kontinuirano osvjetljenje, jer možete vidjeti gdje padaju sjene, što uvelike olakšava raspoređivanje rekvizita u plošnoj snimci.“

Bljeskalica Speedlite tvrtke Canon, kao što je Speedlite EL-1 tvrtke Canon, koja se daljinski aktivira s pomoću Speedlite odašiljača ST-E3-RT V2 tvrtke Canon pruža vam kreativnu kontrolu nad osvjetljenjem plošne snimke, naročito kad se upotrebljava s kišobranom ili kutijom za raspršivanje mekog svjetla.

Umjesto toga, Chris kaže, možete upotrijebiti i prirodno svjetlo. Često je najbolje snimati na oblačan dan umjesto na jarkom suncu jer oblaci djeluju kao prirodni difuzeri, omekšavajući svjetlo. „Ako plošnu snimku postavite tako da bude pod kutom od 45° u odnosu na prozor“, Chris kaže, „rezultat će zapravo biti jednak onome koji biste postigli upotrebom umjetnog svjetla.“

5. Prilagodite raspored različitim društvenim kanalima

Plošni krupni plan crnog sata s crnim remenima postavljenima s obje strane na slomljenu ploču u pozadini.

Za većinu svojih plošnih fotografija Chris preferira uokviriti konačnu sliku na fotoaparatu. No kod ove konfiguracije s pločom malo je šire snimao, tako da je imao prostora za naknadno obrezivanje slike. Snimljeno modelom EOS R5 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 50mm F1.2L USM pri 1/100 s, f/8 i ISO100. © Chris Priestley

Snimka snimljena odozgo koja prikazuje crni sat i dva crna remena na komadima ploče. U prednjem planu može se vidjeti fotoaparat na stativu.

Chris je prvotno planirao upotrijebiti kamenu ploču kao pozadinu ove plošne snimke, ali to nije bilo dovoljno zanimljivo. Stoga ju je razbio čekićem i rasporedio krhotine prije nego što je popunio rupe crnim šljunkom iz akvarija. Preporučuje upotrebu ljepljivih trakica za pozicioniranje i promjenu položaja predmeta. „Definitivno vam je prijatelj kad se radi o plošnim snimkama i fotografiji proizvoda. Jednom kad riješim pozadinu, volim postaviti glavni predmet prije ukrašavanja ostatka scene. Kako bih bio siguran da će ostati na mjestu, upotrijebit ću diskretan komadić trake.“ © Andy Holbrook / Chris Priestley

„Jedna od stvari koje mi se sviđaju kod mog modela EOS R5 tvrtke Canon je ta da ima velik broj megapiksela, pa mogu obrezivati bez gubitka kvalitete slike“, kaže Chris. No, ističe i da kanali društvenih mreža imaju različite zahtjeve za formate i specifikacije slike. Umjesto snimanja jedne plošne snimke i jednostavnog obrezivanja niza alternativnih slika iz nje u softveru za uređivanje, Chris predlaže da odvojite vrijeme za oblikovanje snimke za svaku vrstu mrežne upotrebe.

„Snimam u omjeru 3:2 jer se plošne snimke obično upotrebljavaju za slike na blogu ili web-mjestu“, objašnjava. „No jedna stvar koju bih uzeo u obzir je ta da ako želite prilagoditi sliku različitim društvenim mrežama, primjerice 4:5 za Instagram ili čak 9:16, morat ćete promijeniti raspored rekvizita. Preporučujem i uklanjanje nekih rekvizita jer ćete raditi s mnogo manjim prostorom.“

6. Eksperimentirajte s pomičnim elementima

Ako doista želite pomaknuti granice svojih plošnih snimki, možete pokušati eksperimentirati s kretanjem, kao što je Chris učinio na prikazanoj slici. Kako bi se postigao taj zapanjujući efekt, preporučuje zasebno snimanje pomičnih elemenata, umjesto da pokušavate snimiti sve na jednoj snimci. Pogledajte više njegovih radova na TikTok-u.

Muškarac postavlja fotoaparat na stativ okrenut prema dolje, fotografirajući ružičasti sat na kružnoj bijeloj ploči s ružičastim ružinim laticama koje padaju oko njega.

„Postavio sam remen sata i složio sve latice oko njega, a zatim samo polako ispuštao latice dok sam snimao niz slika“, objašnjava. „Zatim sam u Adobe Photoshopu izrezao sve latice koje su mi se svidjele i kreirao kompozitnu snimku. © Andy Holbrook / Chris Priestley

Fotoaparat na stativu usmjeren prema dolje radi fotografiranja plošne snimke ružičastog sata na kružnoj bijeloj ploči s ružičastim ružinim laticama koje padaju oko njega.

Dodavanje kretanja plošnoj snimci odličan je način da je učinite dinamičnijom. Jednostavan način uključivanja pokreta dodavanje je rekvizita i njihovo uklanjanje kako bi završni videozapis pokazao proizvod koji se pomiče ili nestaje. © Andy Holbrook / Chris Priestley

„Jedna od prednosti izrade kompozitnog materijala u Photoshopu je to što sam mogao postaviti latice na različite slojeve“, nastavlja Chris. „Zatim sam te slojeve uspio unijeti u Adobe After Effects, gdje sam dodao virtualni fotoaparat. Zatim sam fotoaparat pomicao kroz te slojeve prema satu kako bih dobio 3D efekt koji ovdje vidite.“

Ako želite pojednostaviti stvari, možete pokušati snimiti pomične elemente u odgovarajućem položaju na jednoj snimci. To će zahtijevati malo pokušaja i pogrešaka pa fotoaparat podesite na način rada kontinuiranog snimanja i snimite niz snimki kako biste dodali kretanje. Kako biste oživjeli snimke, pokušajte ih kombinirati u animirane GIF-ove u programu Adobe Photoshop ili željenom programu za uređivanje slika.

Osjećate li se nadahnuto? Isprobajte plošne snimke i podijelite rezultate uz oznaku #FreeYourStory, pri čemu označite @canonemea.



*Adobe, After Effects, Lightroom i Photoshop registrirani su zaštitni znakovi ili zaštitni znakovi tvrtke Adobe u SAD-u i/ili drugim državama.



Napisao Marcus Hawkins

Slični proizvodi

Slični članci