FOTOGRAFIJA HRANE
Najbolji objektivi za fotografiranje hrane
Našim izborom objektiva tvrtke Canon koje jednostavno morate imati servirajte fotografije hrane vrijedne užitka.
FOTOGRAFIJA HRANE
Zahvaljujući Instagramu, fotografiranje hrane posljednjih godina prolazi kroz renesansu, no svatko tko pokuša snimiti fotografiju svog ručka reći će vam kako to donosi jedinstvene izazove. Švedska fotografkinja hrane Linda Lomelino ovladala je vještinom – njene slike hrane, oplemenjene bajkovitim, hirovitim šarmom i začinjene sjetnim ambijentom, privukle su više od 750.000 pratitelja na Instagramu.
"Strast za pečenjem otkrila sam prije približno 11 godina", kaže Linda, koja je studirala fotografiju. "Kolačići su tada bili iznimno popularni pa sam snimila nekoliko fotografija i podijelila ih na Facebooku. Ljudima su se svidjele, pa sam pomislila "Možda bih trebala pokrenuti blog"?" Zahvaljujući blogu Call Me Cupcake, Lindina primamljiva remekdjela prikupljena su u četiri knjige koje su prevedene na nekoliko različitih jezika.
Ovdje dijeli neke tajne slatkog uspjeha...
Ako ste u mogućnosti, upotrebom bljeskalica Speedlite tvrtke Canon u studiju možete kontrolirati svjetlinu okruženja. Ili upotrijebite prirodno svjetlo. Njega je teže kontrolirati, no ako ga pravilno iskoristite, smanjit će dubinu objekta. "Eksperimentirajte sa svjetlom gdje živite", kaže Linda. "Na svjetlo može utjecati veličina prozora, njegovo usmjerenje, doba dana, kao i vrijeme", tvrdi. "S prozorima okrenutima na sjever obično je najlakše raditi – svjetlo se tijekom dana manje mijenja i nikada ne snimate na izravnoj sunčevoj svjetlosti."
Oblačan, no ne pretaman dan idealan je za Lindu, koja uz bočno svjetlo prije ručka snima u svom studiju usmjerenom na zapad, a zatim u kuhinji usmjerenoj prema istoku u kasno poslijepodne i navečer. Kako bi postigla prepoznatljivi "sjetni" izgled, preko prozora navuče tamne zastore.
"Možete biti uspješni s bilo kojim prozorom ako eksperimentirate i vježbate, no ako živite u zemlji u kojoj je uglavnom sunčano i imate prozor na južnoj strani, to je malo izazovnije", kaže. "U tim uvjetima svijetlom tankom zavjesom možda možete ublažiti svjetlo".
Kompozicija je jedan od načina da budete originalni, a Lindin trik jest usredotočiti se na boju. "Nastojim na snimci imati samo dvije ili tri boje", objašnjava. Primjenjuje nijanse iste boje, a zatim uvodi komplementarne boje – one koje se u spektru nalaze jedna nasuprot drugoj – kako bi ostvarila vizualni kontrast. "Kada, na primjer, uređujem tortu s ružičastom glazurom, u fotografiju pokušavam unijeti nešto žuto ili žuto-zeleno. Narančasta i plavozelena još je jedna od mojih omiljenih kombinacija – zaista čini fotografiju uočljivom!"
Uz boju, Linda savjetuje i eksperimentiranje s teksturama radi povećanja privlačnosti. "Ako snimam tortu s puno tekstura ili glazurom s uzorkom, mogu se odlučiti za glatku pozadinu kako bi naglasak bio na torti. U drugim situacijama možda želim glatku teksturu preko svega, ili ću obuhvatiti brojne različite teksture – jednostavno poput dodavanja složenog platnenog ubrusa."
Uz boju i teksturu, Linda predlaže igranje s detaljima kako biste oživjeli zamućene dijelove, istovremeno uvodeći dojam gradacije i dubine. "Neizoštreni predmeti u prednjem planu i pozadini dobar su primjer", tvrdi. "Mogu postaviti vazu s cvijećem iza hrane i tada oko nje neparno rasuti sastojke iz recepta poput brašna, bobica i lišća."
Za dodatnu preciznost Linda početnike potiče na izoštravanje na dodirnom zaslonu s promjenjivim kutom, ako je fotoaparat opremljen njime. "Fotoaparati s odvojivim dodirnim zaslonom, poput modela Canon EOS 850D i Canon EOS 250D, idealni su za fotografiranje hrane. Dodirni zasloni posebno su korisni za fotografije snimane odozgo – ako je fotoaparat visoko, jednostavno nagnite zaslon i odaberite što želite izoštriti. To vrijedi i za snimanje iz vrlo niskog kuta – ne morate leći na pod, jednostavno prilagodite zaslon."
Oni koje su oči naparili na Lindinim radovima mogu potvrditi da skandinavska snimateljica obožava rekvizite koji su ključni za uvođenje dodatnih tekstura i boja, kao i stvaranje ukupnog dojma slike. "Imam mnogo rekvizita", kaže. "Uglavnom su to stariji predmeti koje sam pronašla u prodavaonicama rabljene robe i antikvarijatima – zaista pomažu ispričati priču. Ako želim grubi, sjetni izgled, starinski rekviziti dobar su izbor, a ako želim svijetao, moderan izgled, odabirem rekvizite s čišćim linijama s manje uzoraka i boja".
Lindin arsenal pozadina jednako je opsežan kao i njena kolekcija rekvizita te obuhvaća različite vrste materijala poput tapeta, papira za omatanje darova, tekstilnih ubrusa, drvenih kovčega, starih vrata i stolaca, čak i staromodne kofere. "Ne morate uvijek upotrebljavati drveni stol", tvrdi. "Pozadine možete izraditi iz bilo čega. Zašto ne biste prebojili nekoliko komada drveta? Svaku stranu možete prebojiti drugom bojom, a potom promijeniti boje kada poželite promijeniti izgled."
Linda svoj Canon EOS 5D Mark II (sada je zamijenjen modelom Canon EOS 5D Mark IV) uparuje s jednim od njena četiri nezaobilazna objektiva – Canon EF 50mm f/1.2L USM, Canon EF 85mm f/1.2L II USM, Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM i Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM. Koji objektiv primjenjuje ovisi o priči koju želi stvoriti.
"Ako ste novi u svijetu fotografije, Canon EF 50mm f/1.8 STM izvrstan je objektiv za početak", tvrdi. "Povoljan je, a mogućnost snimanja s niskim f-brojem i velikim otvorom blende pomoći će u situacijama slabe osvijetljenost, što je vrlo važno ako živite u zemlji u kojoj su zime duge i mračne. Uz to, odlikuje se savršenom žarišnom duljinom za snimanje prizora bez previše približavanja. Druga dobra opcija bio bi Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM – sličan je mom makro objektivu, koji je nevjerojatno oštar".
Za snimanje s udaljenosti Linda preporučuje širi objektiv. "Za fotografiranje cijelog stola odlučite se za objektiv kao što je Canon EF-S 35mm f/2.8 IS Macro STM, kojeg bih odabrala i za snimanje odozgo". Imajte na umu kako pri snimanju s fotoaparatom s APS-C senzorom ili senzorom s obrezivanjem, poput modela Canon EOS 850D, objektiv od 35 mm s faktorom obrezivanja od 1,6x daje prikaz sličan objektivu od 50 mm na fotoaparatu punog kadra.
Dok većina ljudi fotografiranje hrane povezuje sa snimkama odozgo u stilu Instagrama, Linda kaže da je važno razmatrati i druge kutove. "Kut pod kojim snimam ovisi o tome što želim istaknuti. Visoku slojevitu tortu na postolju vjerojatno bih snimala sa strane, a potom kriške torte na tanjurima odozgo".
Budući da Linda svoj rad izlaže na svom blogu, tvrdi da je količina jednako važna kao i kvaliteta. "Objavljujem mnogo snimki, stoga zbog raznolikosti i boljeg toka sadržaja nastojim snimati iz različitih kutova."
Za stvaranje njenog očaravajuće atmosferičnog stila Linda obično snima s velikim otvorom blende i niskom vrijednošću ISO. "Nastojim primjenjivati otvor blende od f/1.8 do f/3.2, rijetko idem iznad toga", kaže. "Manji otvor blende primjenjivala sam samo za fotografije s mnogo predmeta različite visine koje sam željela izoštriti pri snimanju odozgo, no rijetko bih prelazila f/5".
"Također predlažem snimanje s niskom vrijednošću ISO bez prevelikog smanjenja brzine okidača. Ako snimam iz ruke, pokušavam ostati u blizini 1/125 s, no ako upotrebljavate stativ i snimate nepomični objekt, možete odabrati nižu vrijednost". ISO mogućnosti razlikuju se ovisno o modelu fotoaparata, no snimanje s najnižom vrijednošću ISO dobra je praksa. Niski brojevi ISO znače manju zrnatost, što je posebno važno ako planirate povećavati ili ispisivati svoje slike.
Lindine sjetnije snimke nazivaju se "low-key" snimke, što znači da je objekt pravilno eksponiran, a okolni predmeti su tamniji. Linda uređuje svoje snimke kako bi ostvarila željenu estetiku, no tvrdi kako početnicima nije potreban skup softver. Digital Photo Professional tvrtke Canon besplatan je za sve snimatelje s opremom tvrtke Canon, a za pametni telefon dostupne su brojne besplatne aplikacije za uređivanje. Iskoristite Wi-Fi vezu vašeg fotoaparata kako biste fotografije prenijeli na telefon ili računalo putem aplikacije image.canon za neposredno uređivanje i dijeljenje.
Napisala: Natalie Denton
"Pronađite inspiraciju" vaš je najvažniji izvor korisnih savjeta o fotografiji, vodiča za kupce i pronicljivih intervjua – sve što trebate za pronalaženje najboljeg fotoaparata ili pisača te ostvarenje sljedeće kreativne ideje.
Natrag na Svi savjeti i tehnikeFOTOGRAFIJA HRANE
Našim izborom objektiva tvrtke Canon koje jednostavno morate imati servirajte fotografije hrane vrijedne užitka.
SAVJETI ZA ISPISIVANJE
Natasha Alipour-Faridani daje svoje najbolje savjete za fotografiranje hrane i otkriva kako ispisati slike koje izgledaju tako slasno da ih želite pojesti.
FOTOGRAFIJA HRANE
Savjete za fotografiranje hrane daje Yasmin AlBatoul, utjecajna osoba s Instagrama i ambasadorica tvrtke Canon.