Način snimanja privlačnih grupnih portreta

Četiri ambasadora tvrtke Canon dijele svoje najbolje savjete za snimanje svake vrste grupnih portreta, od obiteljski i uzvanika na vjenčanju do sportskih timova.
Grupni portret mladenke i djeveruša koje poziraju pokraj visoke svadbene torte.

Posebne prilike kao što su vjenčanja, sportski događaji i obiteljske proslave pružaju odlične mogućnosti za snimanje grupnih portreta prijatelja i voljenih osoba koji će se cijeniti godinama.

Međutim, postizanje dobre grupne snimke umjetnost je, i to zahtjevna. Kad imate posla s nekoliko osoba, morate moći brzo razmišljati o tome gdje ih smjestiti i kako im jasno objasniti što želite da rade. To znači da ste već morali svladati osnove grupnih portreta.

Neki su savjeti univerzalni. Bez obzira na to kakvu grupnu snimku snimate, trebali biste se pobrinuti da svi imaju dobar izraz, da je snimka dobro sastavljena i eksponirana, a pozadina nije natrpana ili ne odvlači pozornost.

Osvjetljenje je također uvijek važno. Na primjer, ako snimate vani na sunčan dan, potražite područje sa sjenom iznad glave, tako da osobe ne žmirkaju u fotoaparat.

Upotreba fotoaparata s elektroničkim tražilom, kao što je EOS RP tvrtke Canon ili EOS R6 tvrtke Canon, znači da možete vidjeti grupne snimke dok ih snimate i prilagođavati ekspoziciju, dok će vam zaslon promjenjivog kuta nagiba omogućiti snimanje iz različitih kutova radi kreativnih ili praktičnih razloga.

Kad snimate u zatvorenom i uz prirodno svjetlo, doista pomaže ako upotrebljavate brzi objektiv kao što je Canon RF 50mm F1.8 STM. Ako fotografirate veliku grupu u relativno malom području, možete postići dobru snimku iznimno širokokutnim objektivom Canon RF 16mm F2.8 STM.

Četiri ambasadora tvrtke Canon, svi vrlo iskusni profesionalci u svom polju, daju osnovne savjete za snimanje odličnih grupnih snimki u svim situacijama.

1. Grupni obiteljski portreti

Crno-bijela snimka obitelji na plaži. Otac podiže svoje dijete u zrak, a vide se tri siluete u odnosu na sunce.

„Ako obitelj hoda ili trči prema vama, to može unijeti dinamičnost u grupnu snimku, a djeca vole trčati uokolo“, kaže obiteljska fotografkinja Helen Bartlett. „Ili pretvorite fotografiranje u igru kako bi bilo zabavno!“ Snimljeno modelom EOS-1D X Mark II tvrtke Canon (naslijedio ga je EOS-1D X Mark III tvrtke Canon) s objektivom Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM pri 24 mm, 1/5000 s, f/2,8 i ISO200. © Helen Bartlett

Crno-bijeli grupni portret obitelji koja pozira na otvorenom, roditelji čuče dok se dvoje djece naslanjaju na njihova ramena.

Na ovoj snimci roditelji su sjeli niže u kadru nego djeca, što je kompozicijska tehnika kojom se osigurava da sva lica budu u ravnini. Snimljeno modelom EOS-1D X tvrtke Canon (naslijedio ga je EOS-1D X Mark III tvrtke Canon) s objektivom Canon EF 50mm f/1.2L USM pri 1/100 s, f/5 i ISO1000. © Helen Bartlett

Helen Bartlett jedna je od najboljih obiteljskih fotografkinja u Ujedinjenom Kraljevstvu, a snimanje grupa njezin je svakodnevni posao. „Kad je to moguće, za grupnu snimku dobro je organizirati ljude u zanimljivu kompoziciju, uz različite visine i položaje kako bi se dobila uravnotežena slika“, kaže.

„Preporučujem da započnete snimanje snimkama gdje osobe gledaju u fotoaparat i zatim pričekate da se radnja razvije. Obično je najbolja snimka ona koja slijedi nakon formalnog portreta, kad se članovi obitelji okreću jedni prema drugima te čavrljaju i smiju se.“

Ako snimate u vrtu ili parku, Helen preporučuje grupiranje osoba oko objekata u okruženju. Palo stablo moglo bi biti privlačan rekvizit za djecu, na primjer, da se penju po njemu.

„Ako snimate u zatvorenom prostoru, razmislite o svjetlu, a najbolje bi bilo da obitelj bude okrenuta prema prozoru kako bi im lica bila ravnomjerno osvijetljena“, Helen nastavlja. „Kad radite u malom prostoru i fotografirate malu djecu, ako ih roditelji podignu, ne mogu pobjeći i tako će svima glava biti u istoj razini.

„Ako obitelj smjestite na kauč, mlađa djeca mogu sjediti u roditeljima u krilu. Kako odrastaju, djecu možete smjestiti na naslone kauča kako biste kompoziciju učinili dinamičnijom.“

Na kraju, ako želite upotrebljavati najnoviju tehnologiju za snimanje spontanih obiteljskih fotografija na događajima kao što su dječje zabave ili obiteljska okupljanja, odgovor je PowerShot PX tvrtke Canon. To je pametni fotoaparat koji upotrebljava tehnologiju prepoznavanja slike i automatski sastavlja fotografije, što vam omogućuje uživanje u događaju.

2. Portreti grupe na vjenčanju

Grupni portret tri žene u tradicionalnoj indijskoj haljini jarkih boja, s rukama oslikanima kanom s brojnim narukvicama, koje stoje ispred cvjetnog aranžmana.

Fotograf vjenčanja Sanjay Jogia upotrebljava metodu za izbjegavanje vječnog problema treptanja tako da odmah na početku grupu zamoli da zatvore oči. „Onda kažem: ‘odbrojavat ću od tri do jedan i onda otvorite oči’. Snimit ću tri snimke, u intervalima od približno pola sekunde.“ Snimljeno modelom EOS-1D X Mark II tvrtke Canon s objektivom Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM pri 24 mm, 1/1000 s, f/3,5 i ISO320. © Sanjay Jogia

Velika obiteljska grupa obučena u formalnu odjeću, pozira u slabo osvijetljenoj prostoriji sa zlatnim stropnim rasvjetnim tijelima.

Sanjay ne upotrebljava široke otvore blende na grupnim snimkama kako bi izbjegao mogućnost da neke osobe ne budu izoštrene. „Obično igram na sigurno i ne idem ispod f/8 kad je u pitanju grupa, čak i ako su vani i u jednoj liniji, jer tako u prizoru iza dobivate više detalja“, objašnjava. Snimljeno modelom EOS 5DS R tvrtke Canon s objektivom Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM pri 44 mm, 1/200 s, f/8 i ISO200. © Sanjay Jogia

Sanjay Jogia fotografira vjenčanja od 2008., a specijalizirao se za indijanska i odredišna vjenčanja na lokacijama diljem svijeta. Iako će većina vjenčanja imati profesionalnog fotografa za snimanje službenih fotografija, ima savjet za sve koji žele snimati vlastite grupne snimke.

„Kako biste izbjegli situacije s jakim kontrastom, predlažem vam da grupe smjestite u neku otvorenu sjenu, primjerice ispod velikog stabla ili u sjenu zgrade gdje je lijepa pozadina“, kaže Sanjay. „Ne želite da ljudi stoje uz zid, trebao bi postojati određeni razmak između subjekta i pozadine, tako da je fokus na ljudima.“

Sanjay sastavlja kompoziciju grupe tako da je kadar ispunjen uglavnom ljudima uz nešto prostora oko njih, a izbjegava bilo kakve smetnji u pozadini. Ako su mladenka i mladoženja na snimci, on ih stavlja u sredinu.

„Obično određujem poze za mladenku i mladoženju te samo mijenjam ljude oko njih“, kaže. „Ako grupa stoji, nastojim ih poredati u jednu liniju, tako da imam jednak broj ljudi s obje strane, a svi su okrenuti prema mladenki i mladoženji te blizu jedni drugima kako bi grupa zauzimala što manje prostora.“

3. Portreti sportskog tima

Grupni portret australijskog kriket-tima u odjeći žute i zelene boje.

„Razmislite o svjetlu“, kaže glavni sportski fotograf Marc Aspland. „Timske fotografije obično fotografiramo previše brzo, ali samo obraćanje pozornosti na lokaciju s najboljim svjetlom nagradit će nas mnogo boljim snimkama. Uvijek preferiram pozadinsko osvjetljenje umjesto izravne sunčeve svjetlosti kako bi se postiglo ravnomjerno osvjetljenje.“ © Marc Aspland

Marc Aspland glavni je sportski fotograf za The Times. Iako se velik dio njegovog rada usredotočuje na snimanje akcije, snima i grupne snimke. „Ujednačena, uredna, precizna grupa tima uvijek je bolja od nasumične grupne snimke“, kaže.

Ako fotografirate tim američkog nogometa, primjerice, Marc savjetuje da tim postavite u dva reda, tako da stražnji red stoji, a prednji red bude oslonjen na koljena s jednom rukom na koljenu ili s prekriženim rukama. Kapetan bi trebao biti u sredini stražnjeg reda, a menadžer bi trebao stajati bočno u grupi. Preporučuje se i nizak kut snimanja, gotovo u razini glava ljudi u prednjem redu.

Širokokutni do srednji telefoto objektiv za zumiranje kao što je Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM, snimit će cijeli tim i dopustiti prilagodljivost kompozicije. „Grupa tima trebala bi gotovo točno odgovarati dimenzijama tražila DSLR-a“, nastavlja Marc. „Ne treba vam iznimno velika brzina zatvarača, ali dubinska oštrina važna je kako bi se osiguralo da su svi u oba reda izoštreni. Otvor blende od f/5,6 ili f/8 daje dobru definiciju.“

Ako netko odvraća pozornost na grupnoj snimci, pobrinite se da im privučete pozornost vikanjem ili mahanjem, tako da gledaju izravno u vas. Marc dodaje, „morate se pobrinuti i da netko od njih ne stavlja ‘zečje uši’ iza glave igrača koji stoji pokraj!“

4. Modni grupni portreti

Crno-bijeli grupni portret tri mlade žene koje sjede na poklopcu motora automobila ispred slikovitog jezera.

Ova fotografija modne fotografkinje Julie Pike pokazuje norvešku pop-zvijezdu Auroru (u sredini) i njezine dvije sestre. „Izričito sam zamolila da se nađemo u domu u kojem su odrasle, jer je to mjesto na kojem bi se osjećale ugodno“, kaže. Snimljeno modelom EOS 5D Mark III tvrtke Canon (naslijedio ga je EOS 5D Mark IV tvrtke Canon) s objektivom Canon EF 24-105mm f/4L IS USM (naslijedio ga je Canon EF 24-105mm f/4L IS II USM) pri 105 mm, 1/400 s, f/9 i ISO500. © Julie Pike

Tri mlade žene u ljetnoj odjeći šeću šumom dok sunčeve zrake probijaju kroz krošnje stabala. Jedna od žena ima ruke u zraku.

Julie kaže da je važno doista obratiti pozornost na objekte kako bi se postigle snažne snimke. „Budite svjesniji njihovog kretanja i ponašanja“, kaže. „Pokušajte se doista povezati s njima umjesto da samo budete iza fotoaparata jer vas to razdvaja od ljudi koje fotografirate.“ Snimljeno modelom EOS 5D Mark III tvrtke Canon s objektivom Canon EF 24-105mm f/4L IS USM pri 24 mm, 1/200 s, f/7,1 i ISO320. © Julie Pike

Julie Pike modna je fotografkinja sa sjedištem u Oslu, u Norveškoj, a snima sanjive snimke spontanog dojma za velike robne marke i časopise. Ako želite fotografirati malu grupu na modnom snimanju ili snimanju životnog stila, savjetuje odabir lokacije kao što je vrt ili kuća gdje je svima ugodno. Preporučuje i upotrebu samo jednog objektiva za zumiranje, tako da ne provodite vrijeme mijenjajući objektive.

„Na početku snimanja prošetajte s grupom kako bi se malo opustili“, kaže. „Uvijek počinjem pričajući s ljudima. Radije bih razgovarala s njima 15 minuta i snimala pet minuta nego obrnuto. Uvijek pripremite fotoaparat. Zatim, kad se svi opuste, počnite snimati.“

Ako fotografirate, recimo, tri modela i želite ih zadržati izoštrenima, Julie savjetuje snimanje pri f/8 ili f/11 uz brzinu zatvarača od najmanje 1/250 s ako se modeli kreću. Prilikom snimanja pri slabom osvjetljenju fotoaparat kao što je EOS RP tvrtke Canon ili EOS R6 tvrtke Canon omogućuje snimanje pri višim ISO postavkama bez potrebe za bljeskalicom. „Fotoaparati su sada toliko dobri da možete postaviti visoku ISO vrijednost, a i dalje dobiti odlične snimke“, kaže.

Kako bi Julie postigla svoj stil modne fotografije, svojim subjektima kaže da zamisle da ih snimaju i da se kreću, ne čekajući sljedeću snimku. „Ne bi smjeli stalno gledati u fotoaparat“, kaže. „Radije ih zamolim da me pogledaju kad to želim. Želim da zaborave na fotoaparat.“

Na sljedećem događaju s obitelji ili prijateljima okupite sve kako biste snimili jasan i upečatljiv grupni portret.

Napisao David Clark

Slični proizvodi

Slični članci

Najbolji savjeti za odlične fotografije zabava

Snimite nevjerojatne fotografije zabava uz ove jednostavne savjete i tehnike.

Snimanje savršenih tonova kože na portretima

Usavršite umjetnost snimanja prirodnih tonova kože uz savjete modne stručnjakinje Jade Keshie Gordon.

Savjeti za fotografiranje portreta

Poboljšajte portretnu fotografiju ovim vrhunskim savjetima i tehnikama.

Snimite božićne fotografije bolje od prošlogodišnjih

Fotografkinja Lena Petrova objašnjava kako poboljšati blagdansku fotografiju.