Usudite se biti drukčiji: kreativni savjeti za snimke za društvene mreže

Fotografi s TikToka Rosie Lugg i Eletrico dijele svoje omiljene tehnike za kreiranje privlačnih fotografija.
Silueta kapi koje se u luku šire iz staklenog pehara u podignutoj ruci naspram narančastog neba.

Ključna stvar za kreiranje upečatljivih fotografija kojima ćete ispuniti društvene mreže je razmišljati drukčije i pokazati svijetu kako ga vidite. TikTok kreatori Rosie Lugg (@rambosphotos) i Peter Jay (@Eletrico) upravo to rade. Oboje strastveno stvaraju jedinstven sadržaj te s publikom dijele svoje metode i ideje.

Ovdje Rosie i Eletrico otkrivaju svoje najbolje savjete i trikove za kreiranje jedinstvenih fotografija koje će zadiviti vaše pratitelje, upotrebljavajući pet različitih fotografskih tehnika.

1. Tragovi svjetla s dugom ekspozicijom

Snimka s dugom ekspozicijom koja prikazuje muškarca koji stoji na pločniku ispred crvenih tragova svjetla koje ostavlja autobus u prolasku.

„Kad su u pitanju snimke tragova svjetla, koje zahtijevaju dugu ekspoziciju, stativ je od ključne važnosti kako bi se izbjeglo pomicanje fotoaparata“, objašnjava Rosie. „Ako želite da netko bude statičan na snimci, mora biti potpuno miran tijekom ekspozicije.“ Snimljeno modelom EOS 200D tvrtke Canon (naslijedio ga je EOS 250D tvrtke Canon) s objektivom Canon EF 35mm f/1.4L II USM pri 2 s, f/5.6 i ISO100. © Rosie Lugg

Snimka s dugom ekspozicijom koja prikazuje siluetu pokraj zlatnog kruga svjetla. Tragovi svjetla šire se od ruba prstena.

Kad su u pitanju duge ekspozicije, Eletrico smatra da zadržavanje postavke niske osjetljivosti od ISO100 pomaže u omogućavanju malih brzina okidača, istovremeno sprječavajući bilo koji trag šuma na slici. Snimljeno modelom EOS M50 Mark II tvrtke Canon s objektivom Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM pri 18 mm, 13 s, f/10 i ISO100. © Peter Jay

Tehnike privlačenja pozornosti obavezne su za fotografe koji žele uspjeti na društvenim mrežama, a Rosie i Eletrico predlažu kreiranje upečatljivih fotografija s tragovima svjetla.

Rosie je nedavno eksperimentirala s tragovima svjetla koje su stvarali crveni autobusi na mostu Tower Bridge u Londonu. „Kako biste postigli željeni efekt, morate se igrati postavkama fotoaparata. Općenito snimam u načinu rada Manual (M) (ručno), što olakšava kontrolu brzine okidača i otvora blende, zajedno s postavkom ISO. Fotografirajući osobe s autobusom koji stvara trag svjetla u pozadini, utvrdila sam da trebam brzinu okidača od oko dvije sekunde, uz otvor blende od f/5.6 i ISO100 kako bih dobila odgovarajuću ukupnu ekspoziciju. Ionako volim što nižu postavku za ISO kako bi se maksimalno povećala kvaliteta, a šum slike sveo na najmanju moguću mjeru.“

Eletrico je snimio jednako privlačnu fotografiju upotrebljavajući svakodnevne kućanske predmete. „Stavio sam malo tinjajuće vate u metalnu kuhinjsku metlicu“, objašnjava. „Okretanje metlice na uzici stvorilo je iskre, a duga ekspozicija od 13 sekundi bila je baš odgovarajuća za slikanje svjetlom.“(Oprez: to može predstavljati opasnost od požara. Pobrinite se da vam aparat za gašenje požara bude pri ruci ili poduzmite druge mjere opreza.) „Postavljanjem fotoaparata na stativ sa samookidačem u trajanju od 10 sekundi, uspio sam sve pripremiti i smjestiti prije otvaranja okidača.“

Slične efekte tragova svjetla možete postići svjetiljkama, LED svjetlima ili čak prskalicama.

2. Zamrzavanje pokreta uz velike brzine okidača

Snimke prepune akcije snimljene uz velike brzine okidača doista se ističu na društvenim mrežama. Kretanje je zamrznuto u djeliću sekunde, otkrivajući detalje koji se ne mogu vidjeti golim okom.

Za snimanje snimke s vodom koja se izlijeva iz čaše u vrijeme zalaska sunca (vrh stranice) Eletrico je upotrijebio način rada ručnog izoštravanja. „Uz samookidač se automatsko izoštravanje možda ne bi fiksiralo na odgovarajući dio prizora pa sam označio mjesto na tlu i unaprijed izoštrio. Dodirni zaslon promjenjivog kuta nagiba kod modela EOS M50 Mark II tvrtke Canon bio je od velike pomoći, omogućujući mi sastavljanje kompozicije dok stojim ispred fotoaparata.“

Rosie kaže: „volim snimati modele koji se vrte u haljinama, a ako ne upotrijebite doista veliku brzinu okidača, svi se detalji izgube u zamućenosti. Osim toga, više volim snimati iz ruke nego upotrebljavati stativ jer se mogu kretati i biti mnogo spontanija.“

Kad snimate bez stativa, upotrebljavajući objektive s ugrađenom stabilizacijom slike, dobit ćete oštre snimke. EOS R5 i EOS R6 tvrtke Canon imaju ugrađenu stabilizaciju slike, koja radi zajedno s objektivima IS ili čak s objektivima koji nemaju ugrađenu stabilizaciju slike.

3. Detaljni krupni planovi

Crveni kružni oblik s tri šiljka koji izlaze iz središnje točke, a reflektiraju se u kapima vode iznad.

„Zapanjen sam što objektiv EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM pruža tako odlične detalje izbliza“, kaže Eletrico. „Golim okom nisam mogao ni vidjeti uzorke svjetlosti u kapima vode prilikom snimanja.“ Snimljeno modelom EOS M50 Mark II tvrtke Canon s objektivom Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM pri 52 mm, 1/40 s, f/5.6 i ISO400. © Peter Jay

Objektiv Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM.

Eletrico je upotrijebio objektiv Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM za snimke krupnog plana kapi vode u boji (lijevo). Idealan „sve u jednom“ objektiv koji daje odlične rezultate kod objekata koji su blizu i daleko, a može izoštravati do 25 cm (pri žarišnim duljinama od 18 – 50 mm).

Makro snimke koje otkrivaju nevjerojatno sitne detalje sigurno će privući pozornost korisnika društvenih mreža i nagnati ih da stanu i gledaju. „Uvijek sam mislio da vam treba veliki, specijalizirani makroobjektiv za ekstremne krupne planove, ali iznenadio sam se koliko sam blizu mogao doći upotrebom objektiva Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM“, kaže Eletrico. Pri žarišnim duljinama od 18 – 50 mm objektiv može izoštriti na udaljenosti od svega 25 cm.

„Rastegnuo sam prozirnu vrpcu po opsegu role i postavio je preko slike na zaslonu telefona radi rasvjete, a zatim poprskao kapi vode kako bi svjetlost prolazila kroz njih.

„Nisam morao upotrebljavati posebne postavke fotoaparata, a objektiv je snimio najmanje detalje u kapima. Podrhtavanje fotoaparata može biti pravi problem u makrofotografiji, ali ja sam snimao iz ruke, a stabilizator slike u objektivu pokazao se nevjerojatno učinkovitim.

4. Refleksije na vodi

Zrcalna slika, reflektirana u lokvi, koja prikazuje noge osobe u žutoj suknji i bijelim čizmama, snimljena od koljena prema dolje.

Ideja refleksija na vodi podsjetila je Rosie na blatne lokve i Wellington čizme. „Smiješno je da sam, unatoč britanskom vremenu, morala čekati više od tjedan dana da padne kiša“, kaže. Snimljeno modelom PowerShot G7 X Mark II tvrtke Canon (naslijedio ga je PowerShot G7 X Mark III tvrtke Canon) pri 1/320 s, f/2.8 i ISO320. © Rosie Lugg

Zrcalna slika, reflektirana na vodi, koja prikazuje dijete koje sjedi na plutajućem madracu ispred gradske panorame.

Eletrico je ciljao na nešto neobično za temu refleksije na vodi, pa je napravio lokvu vode na podu i snimio snimku prikazanu na telefonu, kao i njezin odraz, u mračnoj prostoriji. Rezultat je bila nevjerojatna optička iluzija. Snimljeno modelom EOS M50 Mark II tvrtke Canon s objektivom Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM pri 18 mm, 1,6 s, f/14 i ISO100. © Peter Jay

Dvostruka slika dovoljna je da zaplijeni bilo čiju pozornost, a, kao što je demonstrirala u svom TikTok videozapisu, Rosie voli stvarati zrcalne slike s refleksijama, dodajući poseban efekt simetrije sadržaju. „Čekala sam kišni dan kako bih na raspolaganju imala mnogo lokvi s kojima bih se mogla igrati“, objašnjava. „Na kraju sam ja bila model, a aplikacija Canon Camera Connect nevjerojatno mi je pomogla. Bilo je nevjerojatno imati mogućnost staviti fotoaparat na stativ i upravljati svim njegovim postavkama s telefona u ruci.

„Kako biste najbolje iskoristili refleksije na vodi, obično se trebate spustiti prilično nisko – kut fotoaparata bio je ključan pa je mogućnost pregleda snimke na telefonu i podešavanja postavki snimanja sve učinila doista jednostavnim“, dodaje Rosie.

Ako ne upotrebljavate aplikaciju Camera Connect za daljinsko upravljanje fotoaparatom, vjerojatno ćete ga držati kako biste snimili snimku iz nižeg kuta. U tim okolnostima, Rosie nastavlja, „zaslon s mogućnošću nagiba ili promjenjivim kutom čini život lakim, a to znači da ne morate klečati ili ležati u mokrom.“

Eletrico također uživa u dodavanju kreativnog stila snimkama refleksije na vodi. „Izlio sam vodu na pod i isključio sva svjetla, tako da je bilo doista mračno. Voda je reflektirala sliku na zaslonu telefona, a efekt je doista kul. Upotrijebio sam mali otvor blende od f/14 za veću dubinsku oštrinu, tako da je sve oštro od prednjeg dijela prizora do stražnjeg.“

5. Zamućene pozadine

Žena gleda gore i desno, ruka joj je na obrazu, dok su u pozadini zamućena svjetla oblikovana u zvijezdu.

Rosie često upotrebljava rekvizite kako bi svoje fotografije učinila zanimljivijima, postavlja svjetla ili čak puše mjehuriće kako bi kreirala zanimljive efekte zamućenja. Osim toga, izrezuje oblike koje stavlja preko objektiva, pružajući kreativan izgled točkama svjetla izvan fokusa i jarkim točkama. „Često upotrebljavam i malu dubinsku oštrinu za postavljanje pozadine izvan fokusa“, dodaje. Snimljeno modelom EOS 200D tvrtke Canon s objektivom Canon EF 35mm f/1.4L II USM pri 1/125 s, f/1.4 i ISO200. © Rosie Lugg

Bijela mramorna struktura s više od dvanaest kupola i četiri minareta koja se vide kroz prsten u zlatnom svjetlu.

„Planirao sam imati samo ruku u prednjem planu, ali onda sam došao na zamisao da držim filtar neutralne gustoće kako bih dodao kreativniji element“, kaže Eletrico. Snimljeno modelom EOS M50 Mark II tvrtke Canon s objektivom Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM pri 18 mm, 1/100 s, f/3.5 i ISO100. © Peter Jay

Izoliranje glavne osobe ili objekta unutar prizora zamućivanjem pozadine jedna je od tehnika koje Rosie najviše voli. „Većina portreta koje vidite na društvenim mrežama izgleda prilično slično, naročito oni snimljeni mobilnim telefonom. Moj objektiv Canon EF 35mm f/1.4L II USM daje mi prednost jer njegov najširi otvor blende daje usku dubinsku oštrinu. Usmjeruje svu pozornost na osobu koja se fotografira.“ Ako na fotoaparatu sa senzorom formata APS-C upotrebljavate objektiv EF, objekt koji fotografirate veći je na senzoru nego na senzoru punog kadra, što zapravo povećava žarišnu duljinu objektiva za 1,6x. „Efektivna žarišna duljina objektiva od 35 mm radi na 56 mm na modelu EOS 200D tvrtke Canon, što mi je idealno za snimanje portreta i mode. Snimke imaju vrhunski inspirativni izgled koji privlači pogled i pozornost ljudi na društvenim mrežama.“

Kako bi demonstrirao malu dubinsku oštrinu, Eletrico je snimio arhitektonsku snimku zgrade u daljini. Njegov novi pristup bio je držanje filtra neutralne gustoće u ruci u neposrednoj blizini, uključujući i njega na snimci. „Izoštravajući džamiju u daljini, filtar stvara sanjivi, meki krug svjetlosti izvan fokusa oko zgrade, čime se postiže poseban efekt.“ Često razmišljanje izvan okvira može imati predivne rezultate.

Budite kreativni s opremom

Za najprivlačniji sadržaj trebate opremu koja prati vašu kreativnost. Rosie i Eletrico putuju s malo opreme i snimaju s opremom koja ih ne opterećuje, a intuitivna je i odzivna, što im omogućuje kreiranje nevjerojatnih radova kad dobiju inspiraciju.

Rosie upotrebljava džepni PowerShot G7 X Mark II tvrtke Canon (naslijedio ga je PowerShot G7 X Mark III tvrtke Canon), njezin moćni, prijenosni partner koji oslobađa ideje dok ste u pokretu. Upotrebljava i EOS 200D tvrtke Canon (naslijedio ga je EOS 250D tvrtke Canon, nevjerojatno kompaktan i lagan DSLR savršen za upotrebu u kućnom studiju i vani dok ste u pokretu. „Praćenje brze akcije može biti izazov“, kaže Rosie. „No moj EOS 200D nevjerojatno je odzivan, naročito kad je u pitanju automatsko izoštravanje s praćenjem.“

Kad su u pitanju objektivi, Rosie se oslanja na Canon EF 35mm f/1.4L II USM zbog njegove nevjerojatno uske dubinske oštrine i Canon EF 24-70mm f/2.8L USM (naslijedio ga je Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM u seriji EF) za svestranost objektiva sa zumiranjem bez kompromisa po pitanju kvalitete slike.

Eletrico preferira kompaktni, a ipak snažni EOS M50 Mark II tvrtke Canon u kombinaciji s iznimno svestranim objektivom Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM. Ta kombinacija nadmašila je njegova zahtjevna očekivanja u gotovo svakom scenariju snimanja.

Inspirirale su vas ove kreativne tehnike? Pogledajte savjete koje Eletrico daje za bolje snimke na TikToku i zatim pokušajte isprobati zabavne efekte na vlastitim snimkama. Podijelite rezultate s oznakom #FreeYourStory i označite @canonemea.


Napisao Matthew Richards

Slični proizvodi

Slični članci

Snimite estetske fotografije

Influencerica na društvenim mrežama Steffi Marla govori o tome kako se brine da joj se fotografije ističu na internetu.

Snimanje godišnjih doba

Istaknite jedinstvenu atmosferu svakog godišnjeg doba uz ove savjete Benjamina Hegyija.

Kreiranje sadržaja uz EOS R50

Prenesite objave na društvenim mrežama na novu razinu uz EOS R50 tvrtke Canon.

Unaprijedite selfie

TikTokerica Nina Collins objašnjava kako snimati kreativne autoportrete kod kuće.