Najbolji savjeti za snimanje jedinstvenih uličnih fotografija

Ulična fotografija evoluirala je tijekom posljednjih desetljeća – danas je eksperimentalnija, a inspiraciju uzima iz drugih žanrova, kaže Andres McNeill.
Snimljeno straga, osoba hoda preko dugog visećeg mosta prema nizu visokih zgrada. Snimio ulični fotograf Andres McNeill.

Ulična fotografija postoji sve otkad su fotoaparati postali dovoljno prenosivi da ih lako možete ponijeti sa sobom. To je žanr koji obuhvaća širok raspon stilova, ali je široko definiran kao spontane slike snimljene u javnosti. Većina ljudi pomislit će o stilu New Yorka od 1960-ih do 1980-ih kada razmišljaju o klasičnom primjeru ulične fotografije – brze snimke, ponekad snimljene vrlo blizu lica ljudi. Međutim, kao i sve vrste fotografije, taj je stil evoluirao.

U doba kad svatko ima pametni telefon u džepu, ozbiljni ulični fotografi razlikuju se po kvaliteti fotografija snimljenih fotoaparatom i kreativnosti. Mogu se držati gore navedenog stila, ali uličnu fotografiju rade na svoj način.

Uzmimo Andresa McNeilla kao primjer. Živi i radi u Glasgowu u Ujedinjenom Kraljevstvu i stekao je značajan broj pratitelja na društvenim mrežama zahvaljujući dramatičnim fotografijama škotskog grada u kojima prevladava arhitektura. Za Andresa zgrade dolaze prve, a zatim ljudi.

Ovdje otkriva savjete za snimanje na ulici.

1. Promatrajte svijet oko sebe

Dvije osobe koje drže kišobrane hodaju ispred velike, impozantne zgrade. Snimio ulični fotograf Andres McNeill.

Andres je nadahnut arhitekturom, a također voli uključiti ljude u svoje urbane fotografije i oživjeti fotografiju uključivanjem pokreta i osobnosti. Snimljeno modelom EOS R6 tvrtke Canon s adapterom za montažu EF-EOS R tvrtke Canon i objektivom Canon EF 70-200mm f/4L IS USM pri 200 mm, 1/800 s, f/4 i ISO 400. © Andres McNeill

Stariji čovjek koji hoda po pločniku sa štapom izgleda sitno u usporedbi sa zidovima nebodera od crvene cigle. Snimio ulični fotograf Andres McNeill.

Oznake na cesti i metalne konstrukcije na vanjskom dijelu zgrade pomažu privući pogled promatrača prema starijem čovjeku koji hoda sa štapom uz impozantne zidove od crvene cigle. Snimljeno modelom EOS R8 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 28mm F2.8 STM pri 1/800 s, f/2.8 i ISO 100. © Andres McNeill

Kada Andres izađe na dan snimanja, namjerno izbjegava pretjerano razmišljati kamo ide i umjesto toga reagira na ono što vidi. Ima osjećaj za ono što traži. „Rekao bih da sam malo drugačiji od mnogih uličnih fotografa jer uzimam u obzir urbanu arhitekturu”, objašnjava. „Zanima me prikaz omjera veličina. Volim snimiti ogromnu zgradu s ljudima u prednjem planu kako bih stvorio kontrast.”

Andres luta okolo dok ne pronađe lokaciju za koju misli da će stvoriti moćnu kompoziciju, a zatim pripremi svoj fotoaparat i čeka. „Pronađem lijepu zgradu kao pozadinu, a osoba koja prolazi ispred nje gotovo je sekundarna”, kaže. Ono što čini idealni objekt često se temelji na vizualnom ponavljanju ili slučajnosti – „osoba koja nosi zelenu majicu koja stoji pokraj plakata sa slikom osobe koja nosi zelenu majicu, takve stvari.”

Pri fotografiranju ljudi u kadru važno je na umu imati žarišnu točku – bile to oči glavnog objekta, lice osobe u sredini gužve ili netko tko užurbano hoda ulicom.

2. Pronađite stil koji vas nadahnjuje

Dvije bogato ukrašene zgrade u sjenovitom su okviru, a treća zgrada okupana je sunčevim svjetlom na ovoj uličnoj fotografiji snimanoj s donje strane.

Prednost upotrebe visokih zgrada kao okvira u kadru je to što možete snimati u bilo kojem trenutku. „Nije važno snimate li u podne, što je obično noćna mora fotografa jer je sunce najjače, jer i dalje možete pronaći lijep kontrast između svjetla i sjene”, kaže Andres. Snimljeno modelom EOS R8 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 28mm F2.8 STM pri 1/250 s, f/2.8 i ISO 200. © Andres McNeill

Osoba promatra i čeka na platformi dok vlak brzo prolazi. Osoba je u potpunosti izoštrena, dok je vlak zamućen.

Andres voli snimati fotografije koje izgledaju kao filmske jer tako stvara „nostalgičan izgled, gotovo kao Glasgow iz mog djetinjstva”, kaže. Snimljeno modelom EOS R6 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM pri 1/6 s, f/4.5 i ISO 100. © Andres McNeill

Kino je važna dodirna točka za Andresa koji stvara kompoziciju slike „gotovo kao da stvaram kompoziciju filmskog kadra.”

Naglašava da ne postoji „jedna šablona koja odgovara svima” kada je riječ o uličnoj fotografiji danas. Andresovu pozornost najviše privlače oblici i uzorci zgrada, bilo da se radi o viktorijanskim građevinama iz 19. stoljeća ili brutalističkim strukturama koje možete pronaći u Glasgowu. Kaže da je „veliki obožavatelj upotrebe crta vodilja, pri čemu vas linije zgrade vode do objekta. Ponekad snimam sa zgradom na bilo kojoj strani kadra, s osobom u sredini ili možda taksijem koji ide prema meni.

„Snimanju možete pristupiti na toliko različitih načina”, dodaje Andres. „Stari način uvijek je bila upotreba objektiva od 35 mm, ponekad snimanje od bokova naviše ili snimanje izbliza, a sada se služimo raznim žarišnim duljinama. Ako ste više introvertirani, možete upotrijebiti objektiv od 85 mm ili 200 mm i snimati s druge strane ulice te snimiti trenutak koji biste mogli propustiti upotrebom objektiva od 35 mm.”

3. Prigrlite kreativne perspektive

Snimio ulični fotograf Andres McNeill s donje strane mosta, zgrada i drveće odražavaju se u velikoj lokvi vode na cesti.

Andres je učinio inače neupečatljivu scenu zanimljivom upotrebom tla i donje strane mosta kao prirodnih okvira i odražavanjem zgrade i drveća u velikoj lokvi na cesti. Snimljeno modelom EOS R8 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 28mm F2.8 STM pri 1/1000 s, f/3.5 i ISO 100. © Andres McNeill

Popločana, vijugava ulica u Glasgowu snimljena odozgo. Šarene zastavice obješene su između zgrada s obje strane. Snimio ulični fotograf Andres McNeill.

Učinite svoje urbane fotografije raznovrsnima tako da snimite uličnu scenu ili odozgo ili gledajući prema gore s tla. Snimljeno modelom EOS R6 tvrtke Canon s adapterom za montažu EF-EOS R tvrtke Canon i objektivom Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM pri 16mm, 1/160 s, f/5 i ISO 100. © Andres McNeill

Za stvaranje jedinstvenih slika pokušajte snimati iz neobičnog kuta ili nekonvencionalnog kuta gledanja. Jedna od stvari koju Andres voli kod Glasgowa su različite perspektive i slojevi koje može uključiti u kadar jer je grad jako brdovit. Nadmorska visina odlična je i za snimanje zalazaka sunca.

Još jedna korisna tehnika je traženje odraza u prozorima i drugim sjajnim površinama. Osim s prozorima, možete eksperimentirati s lokvama i rijekama kako biste dobili zanimljivu kompoziciju.

Ako snimate ulične fotografije, uzmite u obzir jedinstvene aspekte vašeg grada i upotrijebite ih kako biste fotografije učinili zanimljivima i individualnima.

4. Iskoristite vremenske uvjete u svoju korist

Osoba obučena u elegantno crno odijelo drži veliki crni kišobran i hoda leđima okrenuta prema fotoaparatu niz kišovitu gradsku ulicu. Snimio Andres McNeill.

Otpornost na nepovoljne vremenske uvjete proizvoda tvrtke Canon nikada nije iznevjerila Andresa, ali ponekad ponese dodatnu zaštitu od kiše za svoj fotoaparat ako počne padati sitna kiša. Snimljeno modelom EOS R6 tvrtke Canon s adapterom za montažu EF-EOS R tvrtke Canon i objektivom Canon EF 70-200mm f/4L IS USM pri 165 mm, 1/160 s, f/4 i ISO 100. © Andres McNeill

Uska popločana ulica tijekom sumraka, svjetla obješena između zgrada odražavaju se u lokvama vode na cesti. Snimio Andres McNeill.

Često je snimanje „pravog trenutka” igra čekanja. Andres bi znao čekati pola sata na istom mjestu, a da ne snimi fotografiju koju želi jer bi mu netko, na primjer, ušao u kadar. Ali, nakon što otkrijete zanimljivu lokaciju, uvijek se možete vratiti ondje neki drugi dan. Snimljeno modelom EOS R6 tvrtke Canon s adapterom za montažu EF-EOS R tvrtke Canon i objektivom Canon EF 70-200mm f/4L USM pri 1/250 s, f/4.5 i ISO 3200. © Andres McNeill

Iako Glasgow ima prekrasne zgrade, i dalje je jedan od najkišovitijih gradova u Ujedinjenom Kraljevstvu. Andresu to ne smeta. On zapravo provjerava prognozu nadajući se kiši. „Moji prijatelji i obitelj mrze me zbog toga”, kaže kroz smijeh.

„Kada snimam s fotoaparatima sustava EOS R, razlučivost je toliko visoka da mogu vidjeti svaku kap kiše”, dodaje. „Kiša daje fotografijama potpuno drugačiji izgled od onih koje biste snimili tijekom ljetnog dana. Tmurnije su.” A kišobrani su sjajni rekviziti.

5. Poštujte druge

Na uličnoj fotografiji Andresa McNeilla biciklist vozi bicikl niz kamenu ulicu ispred veličanstvene kamene zgrade.

Kada je tek počinjao, Andres je pokušavao oponašati ulične fotografe iz prošlosti koji bi se objektima približili što je moguće više. „Ne volim ulaziti u osobni prostor ljudi”, od tada je zaključio. „To nije moj stil.“ Snimljeno modelom EOS R8 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 28mm F2.8 STM pri 1/500 s, f/4.5 i ISO 100. © Andres McNeill

Uvijek je preporučljivo provjeriti zakonske propise ulične fotografije na mjestima na kojima namjeravate snimati – ali, općenito, većina zemalja dopušta fotografiranje na javnim mjestima, osim ako nije drugačije navedeno. To uključuje fotografiranje pješaka na ulici i ljudi na javnim mjestima kao što su parkovi.

Fotografiranje stranaca također može biti zastrašujuće. „Samo budite iskreni u tome što radite i dopustite da vas vaša strast vodi”, savjetuje Andres, koja obično snimi fotografiju i, gdje je to moguće, priđe osobi koju je fotografirao, popriča s njom i pokaže joj fotografiju na stražnjoj strani fotoaparata. Možete joj ponuditi i da fotografiju podijelite s njom ili joj dati informacije o svojim društvenim mrežama kako bi je mogla pregledati na internetu.

Većina ljudi ima razumijevanja za to, ali Andres će rado izbrisati sliku ako ga bilo tko to zatraži.

6. Usavršite svoju opremu za uličnu fotografiju

Par ruku drži fotoaparat EOS R8 tvrtke Canon s pričvršćenim objektivom Canon RF 28mm F2.8 STM.

Snimanje spontanih trenutaka i nestašnih prizora jedan je od velikih užitaka ulične fotografije, a za to je idealan fotoaparat s brzim načinom rada za uzastopno snimanje. EOS R8 može snimati pri do 40 fps s elektroničkim okidačem, a ima i način rada uzastopnog snimanja fotografija RAW Burst pri 30 fps s prethodnim snimanjem, što vam omogućuje da počnete snimati RAW datoteke tako da okidač pritisnete dopola.

Kompaktne dimenzije i radne značajke pri slabom osvjetljenju fotoaparata bez zrcala sustava EOS R tvrtke Canon, od fotoaparata EOS R8 sa senzorom punog kadra i EOS R6 Mark II do modela APS-C EOS R10 i EOS R50 čine ih odličnim izborom za uličnu fotografiju.

Andres obično snima pri velikim brzinama zatvarača u načinu rada uzastopnog snimanja. „Želim zamrznuti radnju i ne želim propustiti trenutak”, objašnjava.

Ulični fotografi tradicionalno su upotrebljavali objektive od 35 ili 50 mm jer su oni najbliži načinu na koji ljudsko oko vidi svijet i stoga daju prirodnu perspektivu. Canon RF 50mm F1.8 STM i RF 35mm F1.8 MACRO IS STM pružaju predivno zamućenje, a široki otvori blende također pomažu stvoriti filmski efekt tako da izoliraju objekt, a istovremeno zamućuju pozadinu.

Međutim, ako vam je pozadina jednako važna kao i objekt, širokokutni objektiv bio bi bolja opcija. Iznimno kompaktan Canon RF 28mm F2.8 STM ima svestranu žarišnu duljinu i brzi otvor blende za eksperimentiranje sa zamućenjem pozadine što ga čini idealnim objektivom za uličnu fotografiju. Višenamjenski objektiv Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM ima optički stabilizator slike za smanjenje podrhtavanja fotoaparata, a pruža i svestranu primjenu za snimanje širokokutnih urbanih scena i intimnijih uličnih portreta. „Ponekad volim imati mogućnost zumiranja i stvaranja različitih perspektiva”, kaže Andres.

Snimanjem s pomoću telefoto objektiva možete zadržati određenu udaljenost između sebe i objekta, tako da ne morate narušavati njihovu privatnost. Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM iznimno je svestran objektiv sa zumiranjem od 10x, što je idealno ako želite jedan objektiv sa žarišnom duljinom za svaki scenarij

Ulična fotografija najpristupačnija je vrsta fotografije. Za početak vam ne treba komplicirana, skupa oprema. Ne morate putovati u inozemstvo, ići na planine ili sjediti tjednima u skrovištu dok se ne pojavi rijetko stvorenje. Sve što trebate učiniti je uzeti svoju torbu s opremom, izaći na ulice u blizini mjesta gdje živite i početi snimati. I to je vještina koja postaje bolja s praksom. „Dok ne uvježbate oči, ne shvaćate da se nevjerojatni trenuci stalno događaju”, kaže Andres. „Sve se svodi na strpljenje.”

Fascinantni objekti doslovno su vam pred kućnim pragom. Zato izađite, budite spremni i pritisnite okidač.


Napisala Rachel Segal Hamilton

Slični proizvodi

Slični članci

Izazov s objektivom za uličnu fotografiju

Zašto je Canon RF 28mm F2.8 STM osnovna stavka u torbi s opremom za ulične fotografe.

Savjeti za fotografiranje arhitekture

Upustite se u fotografiranje arhitekture uz tehnike i uvide profesionalnog fotografa.

Otkrijte apstraktnu uličnu fotografiju

Pomoću ovih jednostavnih tehnika izradite nevjerojatnu umjetnost iz svakodnevnoga, za nadrealne urbane fotografije.

Savjeti za ulične portrete

Najbolji savjet za snimanje vrhunskih uličnih portreta profesionalnog fotografa Juliana Lovea.