Ulična fotografija postoji sve otkad su fotoaparati postali dovoljno prenosivi da ih lako možete ponijeti sa sobom. To je žanr koji obuhvaća širok raspon stilova, ali je široko definiran kao spontane slike snimljene u javnosti. Većina ljudi pomislit će o stilu New Yorka od 1960-ih do 1980-ih kada razmišljaju o klasičnom primjeru ulične fotografije – brze snimke, ponekad snimljene vrlo blizu lica ljudi. Međutim, kao i sve vrste fotografije, taj je stil evoluirao.
U doba kad svatko ima pametni telefon u džepu, ozbiljni ulični fotografi razlikuju se po kvaliteti fotografija snimljenih fotoaparatom i kreativnosti. Mogu se držati gore navedenog stila, ali uličnu fotografiju rade na svoj način.
Uzmimo Andresa McNeilla kao primjer. Živi i radi u Glasgowu u Ujedinjenom Kraljevstvu i stekao je značajan broj pratitelja na društvenim mrežama zahvaljujući dramatičnim fotografijama škotskog grada u kojima prevladava arhitektura. Za Andresa zgrade dolaze prve, a zatim ljudi.
Ovdje otkriva savjete za snimanje na ulici.
ULIČNA FOTOGRAFIJA
Najbolji savjeti za snimanje jedinstvenih uličnih fotografija
1. Promatrajte svijet oko sebe
Kada Andres izađe na dan snimanja, namjerno izbjegava pretjerano razmišljati kamo ide i umjesto toga reagira na ono što vidi. Ima osjećaj za ono što traži. „Rekao bih da sam malo drugačiji od mnogih uličnih fotografa jer uzimam u obzir urbanu arhitekturu”, objašnjava. „Zanima me prikaz omjera veličina. Volim snimiti ogromnu zgradu s ljudima u prednjem planu kako bih stvorio kontrast.”
Andres luta okolo dok ne pronađe lokaciju za koju misli da će stvoriti moćnu kompoziciju, a zatim pripremi svoj fotoaparat i čeka. „Pronađem lijepu zgradu kao pozadinu, a osoba koja prolazi ispred nje gotovo je sekundarna”, kaže. Ono što čini idealni objekt često se temelji na vizualnom ponavljanju ili slučajnosti – „osoba koja nosi zelenu majicu koja stoji pokraj plakata sa slikom osobe koja nosi zelenu majicu, takve stvari.”
Pri fotografiranju ljudi u kadru važno je na umu imati žarišnu točku – bile to oči glavnog objekta, lice osobe u sredini gužve ili netko tko užurbano hoda ulicom.
2. Pronađite stil koji vas nadahnjuje
Kino je važna dodirna točka za Andresa koji stvara kompoziciju slike „gotovo kao da stvaram kompoziciju filmskog kadra.”
Naglašava da ne postoji „jedna šablona koja odgovara svima” kada je riječ o uličnoj fotografiji danas. Andresovu pozornost najviše privlače oblici i uzorci zgrada, bilo da se radi o viktorijanskim građevinama iz 19. stoljeća ili brutalističkim strukturama koje možete pronaći u Glasgowu. Kaže da je „veliki obožavatelj upotrebe crta vodilja, pri čemu vas linije zgrade vode do objekta. Ponekad snimam sa zgradom na bilo kojoj strani kadra, s osobom u sredini ili možda taksijem koji ide prema meni.
„Snimanju možete pristupiti na toliko različitih načina”, dodaje Andres. „Stari način uvijek je bila upotreba objektiva od 35 mm, ponekad snimanje od bokova naviše ili snimanje izbliza, a sada se služimo raznim žarišnim duljinama. Ako ste više introvertirani, možete upotrijebiti objektiv od 85 mm ili 200 mm i snimati s druge strane ulice te snimiti trenutak koji biste mogli propustiti upotrebom objektiva od 35 mm.”
3. Prigrlite kreativne perspektive
Za stvaranje jedinstvenih slika pokušajte snimati iz neobičnog kuta ili nekonvencionalnog kuta gledanja. Jedna od stvari koju Andres voli kod Glasgowa su različite perspektive i slojevi koje može uključiti u kadar jer je grad jako brdovit. Nadmorska visina odlična je i za snimanje zalazaka sunca.
Još jedna korisna tehnika je traženje odraza u prozorima i drugim sjajnim površinama. Osim s prozorima, možete eksperimentirati s lokvama i rijekama kako biste dobili zanimljivu kompoziciju.
Ako snimate ulične fotografije, uzmite u obzir jedinstvene aspekte vašeg grada i upotrijebite ih kako biste fotografije učinili zanimljivima i individualnima.
4. Iskoristite vremenske uvjete u svoju korist
Iako Glasgow ima prekrasne zgrade, i dalje je jedan od najkišovitijih gradova u Ujedinjenom Kraljevstvu. Andresu to ne smeta. On zapravo provjerava prognozu nadajući se kiši. „Moji prijatelji i obitelj mrze me zbog toga”, kaže kroz smijeh.
„Kada snimam s fotoaparatima sustava EOS R, razlučivost je toliko visoka da mogu vidjeti svaku kap kiše”, dodaje. „Kiša daje fotografijama potpuno drugačiji izgled od onih koje biste snimili tijekom ljetnog dana. Tmurnije su.” A kišobrani su sjajni rekviziti.
5. Poštujte druge
Uvijek je preporučljivo provjeriti zakonske propise ulične fotografije na mjestima na kojima namjeravate snimati – ali, općenito, većina zemalja dopušta fotografiranje na javnim mjestima, osim ako nije drugačije navedeno. To uključuje fotografiranje pješaka na ulici i ljudi na javnim mjestima kao što su parkovi.
Fotografiranje stranaca također može biti zastrašujuće. „Samo budite iskreni u tome što radite i dopustite da vas vaša strast vodi”, savjetuje Andres, koja obično snimi fotografiju i, gdje je to moguće, priđe osobi koju je fotografirao, popriča s njom i pokaže joj fotografiju na stražnjoj strani fotoaparata. Možete joj ponuditi i da fotografiju podijelite s njom ili joj dati informacije o svojim društvenim mrežama kako bi je mogla pregledati na internetu.
Većina ljudi ima razumijevanja za to, ali Andres će rado izbrisati sliku ako ga bilo tko to zatraži.
6. Usavršite svoju opremu za uličnu fotografiju
Kompaktne dimenzije i radne značajke pri slabom osvjetljenju fotoaparata bez zrcala sustava EOS R tvrtke Canon, od fotoaparata EOS R8 sa senzorom punog kadra i EOS R6 Mark II do modela APS-C EOS R10 i EOS R50 čine ih odličnim izborom za uličnu fotografiju.
Andres obično snima pri velikim brzinama zatvarača u načinu rada uzastopnog snimanja. „Želim zamrznuti radnju i ne želim propustiti trenutak”, objašnjava.
Ulični fotografi tradicionalno su upotrebljavali objektive od 35 ili 50 mm jer su oni najbliži načinu na koji ljudsko oko vidi svijet i stoga daju prirodnu perspektivu. Canon RF 50mm F1.8 STM i RF 35mm F1.8 MACRO IS STM pružaju predivno zamućenje, a široki otvori blende također pomažu stvoriti filmski efekt tako da izoliraju objekt, a istovremeno zamućuju pozadinu.
Međutim, ako vam je pozadina jednako važna kao i objekt, širokokutni objektiv bio bi bolja opcija. Iznimno kompaktan Canon RF 28mm F2.8 STM ima svestranu žarišnu duljinu i brzi otvor blende za eksperimentiranje sa zamućenjem pozadine što ga čini idealnim objektivom za uličnu fotografiju. Višenamjenski objektiv Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM ima optički stabilizator slike za smanjenje podrhtavanja fotoaparata, a pruža i svestranu primjenu za snimanje širokokutnih urbanih scena i intimnijih uličnih portreta. „Ponekad volim imati mogućnost zumiranja i stvaranja različitih perspektiva”, kaže Andres.
Snimanjem s pomoću telefoto objektiva možete zadržati određenu udaljenost između sebe i objekta, tako da ne morate narušavati njihovu privatnost. Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM iznimno je svestran objektiv sa zumiranjem od 10x, što je idealno ako želite jedan objektiv sa žarišnom duljinom za svaki scenarij
Ulična fotografija najpristupačnija je vrsta fotografije. Za početak vam ne treba komplicirana, skupa oprema. Ne morate putovati u inozemstvo, ići na planine ili sjediti tjednima u skrovištu dok se ne pojavi rijetko stvorenje. Sve što trebate učiniti je uzeti svoju torbu s opremom, izaći na ulice u blizini mjesta gdje živite i početi snimati. I to je vještina koja postaje bolja s praksom. „Dok ne uvježbate oči, ne shvaćate da se nevjerojatni trenuci stalno događaju”, kaže Andres. „Sve se svodi na strpljenje.”
Fascinantni objekti doslovno su vam pred kućnim pragom. Zato izađite, budite spremni i pritisnite okidač.
Napisala Rachel Segal Hamilton
Slični proizvodi
-
Fotoaparati bez zrcala
EOS R8
Prijeđite na fotografije i videozapise punog kadra i ostvarite svoje kreativne ambicije. -
Fotoaparati bez zrcala
EOS R10
Napravite sljedeće korake s fotografijama i videozapisima uz fotoaparat bez zrcala sa sustavom EOS R, izrađen oko senzora APS-C formata. -
OBJEKTIVI TVRTKE CANON
RF 28mm F2.8 STM
Tanki, lagani plosnati objektiv za putovanja i uličnu fotografiju sa svestranom žarišnom duljinom od 28 mm i velikim maksimalnim otvorom blende f/2.8. -
Standardni objektivi
RF 50mm F1.8 STM
Kompaktan, tih i lagan RF objektiv s fiksnom žarišnom duljinom od 50 mm, sa širokim otvorom blende od f/1.8, savršen je za ostvarivanje vaših kreativnih vizija. -
RF objektivi
RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
Idealni svakodnevni objektiv za entuzijaste s fotoaparatom bez zrcala sa senzorom punog kadra. RF 24-105mm F4-7.1 IS STM je lagan, kompaktan, jednostavan za upotrebu i omogućit će vam da svoje fotografsko umijeće prenesete na novu razinu. -
RF objektivi
RF 24-240mm F4-6.3 IS USM
Svestrani objektiv s povećanjem od 10x za sustav EOS R nudi ogromnu prilagodljivost u vidu jednog prijenosnog objektiva.