HRANA

Savjeti i trikovi za unaprjeđenje fotografije hrane

Razgovarali smo s profesionalnom fotografkinjom hrane Yasmin Albatoul koja nam je pokazala nekoliko osobnih metoda za prenošenje fotografije hrane na elitnu razinu.
Kompozicija od serije fotografija koje prikazuju vafle, ukrašene borovnicama i prelivene karamelom te poslužene uz šalicu čaja, na živopisnoj tamnožutoj površini.

Fotografija hrane nevjerojatno je popularna na društvenim mrežama. Jedan pogled na Instagram reći će vam da volimo dijeliti fotografije hrane. Dijeljenje fotografije hrane možda je samo nekoliko koraka od dijeljenja te hrane s drugima. U tome ima nešto što dočarava zajedništvo, gotovo kao da zajedno objedujete.

Objavljivanje fotografija hrane na internetu postalo je trend u isto vrijeme kad je Instagram, platforma društvene mreže koja se temelji na fotografijama, postao jako popularan.

To predstavlja izazov fotografima koji žele fotografirati ukusna jela jer je teško istaknuti se uz toliko fotografija hrane. Yasmin Albatoul, profesionalna fotografkinja i influencerica za fotografiju hrane iz Alžira, dobro poznaje taj izazov. Upoznala je i druge izazove.

„Kao žena, u državi u kojoj živim ne smijem putovati sama niti se kretati gradom kako bih fotografirala uličnu fotografiju”, kaže. „A kad sam bila na sveučilištu, prijatelji su mi uvijek govorili: „Ne možeš živjeti od fotografije, to je samo hobi”. No ja sam rekla: „Da, mogu. Fotografirat ću kod kuće.”

Ispostavilo se da je Yasmin bila u pravu. Sada je profesionalna fotografkinja. Njezine dinamične, živopisne i često nadrealne snimke privlače vašu pažnju – i mogu uzrokovati zazubice. Njezin jedinstveni stil i privlačne fotografije doveli su do brojnih provizija za komercijalnu fotografiju, a njezin Instagram ima publiku od 105 tisuća pratitelja (taj broj raste).

Razlog zašto su Yasminine fotografije istaknute na Instagramu dijelom je profesionalni dojam. Postoji značajna razlika, kaže ona, između snimanja fotografije hrane u restoranu prije nego što je pojedete i uređivanja hrane za komercijalno snimanje pravim fotoaparatom.

„Većina ljudi telefonom snima hranu u restoranima bez prethodnog planiranja ili dodatne opreme”, kaže. „To su spontane fotografije koje dijele kroz svoje priče na društvenim mrežama, ali kad govorimo o profesionalnoj ili komercijalnoj fotografiji hrane, to je druga stvar.”

Pogled odozgo na vafle, ukrašene borovnicama i prelivene karamelom te poslužene pokraj kave, vrča, noža i vilice, na tamnosivoj površini.

Prilikom snimanja svojih kompozicija, Yasmin istražuje širok raspon snimki, što joj omogućuje prikaz različitih elemenata prisutnih tekstura i uzoraka. © Yasmin Albatoul

Vrč prolijeva gustu karamelu preko tanjura vafla posutih borovnicama na tamnosivoj površini.

Snimljeno modelom EOS R5 tvrtke Canon s objektivom Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM pri 1/250 s, f/8 i ISO 125. © Yasmin Albatoul

Ako vještinu fotografiranja hrane želite podići na profesionalnu razinu, Yasmin smatra da je ključno kreativno pristupiti zadatku. Yasmin je vrlo usredotočena na sastavljanje kompozicija prema boji i dodavanje pokreta, a to čini kombinacijom neočekivanih rekvizita – kao što su vrpca i ulje.

„Više ne mogu bez bočice ulja i četkice jer želim da hrana bude zapanjujuće sjajna.”

Nastavite čitati kako biste saznali koje savjete i trikove daje za snimanje fotografija nove razine.

1. Uzmite u obzir boju svake hrane tijekom dotjerivanja snimke.

Kad je u pitanju uočavanje boja, ljudi imaju prednost nad većinom životinja. Znanstvenici se uglavnom slažu: jedan od razloga zašto možemo vidjeti u boji je zato što je bilo korisno da naši preci uoče voće i utvrde njegovu zrelost.

„Biram boje prema općenitoj atmosferi restorana ili hrane i okruženju iz kojeg dolazi. Na primjer, preferiram plavu kao pozadinu za morske plodove jer suptilno upućuje na njihovo podrijetlo.”

Ima smisla da boja treba biti glavna stvar u fotografiranju hrane. Boje privlače našu pažnju. Odabirom odgovarajućih boja koje ćete smjestiti zajedno, cijela će se kompozicija istaknuti te će izgledati svijetla i živopisna.

„Na primjer, plava izgleda prekrasno u odnosu na narančastu boju kozica. Odabir elemenata na svakoj fotografiji, uključujući boju pozadine, temelji se na glavnom objektu.”

Bijeli tanjur s valovitim rubovima na kojem se nalazi mala pita od limuna pokraj čaše kremastog čaja na zelenoj pozadini s razbacanim zrnima kave, s tablicom boja u gornjem desnom kutu.

Poboljšavanje kompozicije harmoničnom mješavinom boja može unaprijediti vizualni dojam vaše fotografije. Ovdje Yasmin otkriva svoju tablicu boja na kojoj se vide pažljivo odabrani topli tonovi koji naglašavaju živopisnost žute boje, a da je pritom ne zasjenjuju. Snimljeno modelom EOS R5 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 24-105mm F4L IS USM pri 1/160 s, f/10 i ISO 160. © Yasmin Albatoul

Tanjur malih skupina špageta ukrašenih kriškama gljiva i zelenim listovima na tamnozelenoj ploči, s tablicom boja u donjem desnom kutu.

Za ovu fotografiju Yasmin je odabrala hladnije tonove, privlačenjem oka promatrača prema glavnoj žarišnoj točki u boji. Snimljeno modelom EOS R5 tvrtke Canon s objektivom Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM pri 1/250 s, f/9 i ISO 100. © Yasmin Albatoul

2. Dotjerajte cijelu snimku, a ne samo hranu.

Kao fotograf hrane poželjet ćete snimiti više od same hrane. Kuhinjski pribor i posuđe dva su primjera stvari koje prave društvo hrani. No obično ne želite da zdjela u kojoj se hrana fotografira bude vaša svakodnevna zdjela. Treba upotpuniti ostatak rada. Drugo dobro pravilo je pronaći zdjelu koja je malo veća od prosjeka kako bi se udobno prikazalo obilje hrane.

„Kad jedemo, hranu poslužujemo na tanjuru koji je najčešće običan i bijele boje. Zato je naročito važno odabrati posuđe i pribor koji izgleda luksuzno, tako da hrana izgleda ljepše.”

Kad razmišljate o rekvizitima za dotjerivanje fotografije hrane, ne želite razmišljati samo o boji. Trebali biste uzeti u obzir i materijal i ukupnu estetiku tog predmeta. Drvene žlice, na primjer, izgledaju prirodnije od metalnih i ne odbijaju svjetlost, što ih čini pogodnijima za mnoge snimke.

Naravno, hranu možete prezentirati na tanjuru, ali postoje i druge mogućnosti. Komad mramora može dočarati bogatstvo, grandioznost i profinjenost. (Odlično je i za snimanje zamrznutih poslastica kao što je sladoled kako bi ostale hladne.) Stalci za kolače također pružaju privlačan način slaganja hrane s jasnim naglaskom.

Drugi rekviziti, kao što je svježe bilje, dočaravaju svježinu i okus te dodaju novu dimenziju boje i teksture. Začini i mrvice mogu dočarati još više okusa. Nemojte zaboraviti na stolnjake i druge kuhinjske predmete koji će unijeti željenu boju u kadar.

Dva tanjura s kunafom s čokoladnim umakom, ukrašenom posipom od pistacija.

Istraživanje niza uzoraka i tekstura izvan područja hrane može poboljšati kompoziciju. Yasmin na svojim fotografijama primjenjuje pažnju na detalje, čime se osigurava da svaki dodatni element doprinosi cjelokupnoj slici. Snimljeno modelom EOS R5 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 24-105mm F4L IS USM pri 1/150 s, f/9 i ISO 200. © Yasmin Albatoul

Ovalni bijeli tanjur na kojem je hrana u čiliju i umaku od limete s ukrasima od zelenog lišća.

Yasmin pokazuje kako kadriranje i kompozicija ne moraju biti previše komplicirani kako bi se upotpunila hrana, a minimalistički pristup može istaknuti živopisnost boja. Snimljeno modelom EOS R5 tvrtke Canon. © Yasmin Albatoul

3. Pronađite kreativne načine za raspoređivanje i ukrašavanje hrane – uz neke neočekivane predmete.

U svakom žanru fotografije bit će određenih trikova koje biste obično naučili samo kroz iskustvo. U ovom slučaju pitali smo Yasmin i stoga možemo otkriti neke profesionalne tajne o tome kako rasporediti i ukrasiti hranu.

„Jedna od najvažnijih stvari u fotografiji hrane jest dodavanje nekih trikova kako bi hrana izgledala ukusna i trajala što je moguće duže”, kaže Yasmin.

Neki od tih trikova koji će omogućiti privlačan izgled hrane ne moraju nužno zvučati ukusno, primjerice kapanje motornog ulja po palačinkama.

„Možemo upotrijebiti deterdžent za posuđe kako bi se kava što duže pjenila. Meso premazujemo uljem kako bi izgledalo sjajno i ukusno. Osim toga, tučeno vrhnje zamijenit ćemo pjenom za tuširanje jer duže traje i na njega ne utječe toplina rasvjete.”

Ruka drži burger s pomoću dva drvena štapića iznad peciva posutog zelenim lišćem i bijelim umakom.

Yasmin upotrebljava drvene štapiće kako bi objekte držala u zraku i tako stvorila iluziju bestežinskog stanja koja dodaje jedinstven element fotografiji. Snimljeno modelom EOS R5 tvrtke Canon. © Yasmin Albatoul

Cheeseburger dekonstruiran u zraku, dok se vide slojevi rastopljenog sira, burgera, luka i kriške rajčice s dva dijela peciva koja ga obavijaju.

Ovo je krajnji rezultat. Nakon digitalnog uklanjanja drvenih štapića u postprodukciji, ova struktura stvara osjećaj kretanja, kao da se sama slika sprema oživjeti. Snimljeno modelom EOS R5 tvrtke Canon. © Yasmin Albatoul

4. Dodajte pokrete svojoj snimci uz pametne rekvizite i uređivanje.

Općenito govoreći, hrana se ne miče. Zbog toga se prikaz hrane na slikama najčešće predstavlja kao „mrtva priroda”. No moderna fotografija može udahnuti više života u fotografije nego što bi slikari kao što je Monet ikada mogli zamisliti.

„Pokret na fotografiji priča nam zanimljivu priču. Kad vidite fotografiju sa statičnom kompozicijom, može se činiti dosadnom. Ništa se ne događa. Poslije se možda nećete sjećati slike. No dodavanje pokreta fotografiju čini jedinstvenom i nezaboravnom.”

Gledajući fotografije hrane koje je Yasmin snimila, od kojih mnoge izgledaju kao da su uhvaćene u pokretu, postaje jasno koliko privlačna može biti dinamična fotografija hrane. U mnogim njezinim radovima hrana izgleda kao da se sastavlja, a mrvice za završno ukrašavanje uhvaćene su u zraku. U drugim slučajevima Yasmin kreira fotografije na kojima izgleda kao da se hrana rastavlja kako bi se otkrili njezini sastojci, kao što je prikazano iznad.

Yasmin kaže da upotrebljava tanke drvene štapiće i ljepilo kako bi male komade hrane stavila u položaje tako da se dočara iluzija kretanja na fotografiji. Zatim naknadno vješto uklanja štapiće s pomoću softvera za uređivanje. Ako želite da nešto izgleda kao da lebdi u zraku, možete upotrijebiti i konac.

„Elementi fotografije, primjerice keksići ili bilo koji kolač, mogu se fiksirati tankim drvenim štapićima”, kaže Yasmin.

Ove vrste trikova korisne su za snimanje prizora prepunih akcije, primjerice prženja večere u woku. I zapamtite: akcija može imati mnogo oblika, od sira koji se lijepi za tanjur dok se s njega izvlači komad pizze, do pare koja se nježno diže iz šalice kave.

Završni ukras dodaje se fotografiji dok Yasmin Albatoul snima kompoziciju hrane u studiju fotoaparatom tvrtke Canon.

Yasmin često pruža pogled iza kulisa, otkrivajući proces iza snimanja njezinih snimki koje izazivaju zazubice, ponekad uz pomoć.

Pogled preko ramena fotografkinje hrane Yasmin Albatoul dok iscrtava riječ „tjestenina” drvenim štapićem.

Čak i nakon snimanja fotografije, kreativni proces se nastavlja. Yasmin često dotjeruje i dodatno poboljšava svoje kompozicije uređivanjem i dodavanjem elemenata na tabletu.

5. Snimite svoj proces iza kulisa kako biste ga podijelili na društvenim mrežama.

Velik trend na društvenim mrežama za profesionalne fotografe je „postava naspram snimke”. Ti nizovi fotografija ili videozapisi otkrivaju proces iza zapanjujućih fotografija, prikazujući neke od procesa iza svake kompozicije.

Ta otkrića nadahnjuju druge fotografe jer pokazuju nešto nalik čaroliji što se odvija prije pritiska okidača fotoaparata.

Ne zaboravite: dijeljenjem fotografija hrane možemo se povezati. Hrana je nešto što povezujemo sa zbližavanjem, a to je jedan od razloga zašto je fotografija hrane postala tako popularna. Dijeljenjem fotografija hrane, privatni doživljaj objedovanja može se pretvoriti u uzajamno uvažavanje.

Jednim istraživanjem utvrdilo se da snimanje fotografija hrane također može imati pozitivan utjecaj na okus. Znanstvenici su zamolili skupinu sudionika da snime fotografiju svoje hrane prije nego što je pojedu. Druga skupina pojela je istu hranu, ali bez snimanja fotografije. Prva skupina, koja je fotografirala svoju hranu, prijavila je da je imala bolji okus.

Fotografija hrane nešto je što treba slaviti jer nam pomaže da se svi okupimo. I, možda i najvažnije, hrana će imati bolji okus.

Kako biste saznali više o načinu na koji Yasmin snima nevjerojatne snimke hrane, zavirite u njezinu torbu s opremom za fotografiju hrane.*


* Dostupno samo na određenim jezicima.

John Marshall

Slični proizvodi

Slični članci

  • FOTOGRAFIJA HRANE

    Kako postati utjecajna osoba za hranu

    Savjete za fotografiranje hrane daje Yasmin AlBatoul, utjecajna osoba s Instagrama i ambasadorica tvrtke Canon.

  • VIDEO

    Snimajte visokokvalitetne videozapise o hrani poput profesionalca

    Profil Jessie Bakes Cakes privukao je više od 100 tisuća pratitelja fantastičnim videozapisima o hrani. Ovdje objašnjava kako usavršiti videografiju hrane.

  • FOTOGRAFIJA HRANE

    Najbolji objektivi za fotografiranje hrane

    Našim izborom objektiva tvrtke Canon koje jednostavno morate imati servirajte fotografije hrane vrijedne užitka.

  • FOTOGRAFIJA HRANE

    Svladavanje fotografije hrane

    Fotografkinja Linda Lomelino dijeli ključne sastojke za snimke hrane koje izazivaju zazubice.

  • Prijavite se za naš bilten

    Primajte najnovije vijesti i informacije o proizvodu