Fergus Kennedy: Uz Canon Log nebo nije granica
Nakon što je svoj EOS 5D Mark IV tvrtke Canon koristio za komercijalni televizijski projekt, snimatelj filmova Fergus Kennedy odlučio je provjeriti kreativne mogućnosti fotoaparata. Fergus je po zanimanju morski biolog i još uvijek snima filmove o prirodnom svijetu. No sve više radi na fotografijama i videozapisima za velik broj klijenata u televizijskoj i reklamnoj industriji, a posebno se posvetio uporabi bespilotnih letjelica za snimanje dramatičnih snimaka iz zraka.
Fergusov novi projekt bio je osobne prirode, što mu je dalo slobodu razvijanja vlastitih ideja. On i njegov brat Nick, koji je upravljao kamerom, htjeli su pomaknuti granice i vidjeti što sve mogu postići. Fergus je shvatio da bi nadogradnja značajke Canon Log kod modela EOS 5D Mark IV mogla biti vrlo korisna u nekim zahtjevnijim uvjetima snimanja s bespilotnom letjelicom. Canon Log dodaje mogućnost snimanja većeg dinamičkog raspona sa senzora, što se potom može iskoristiti prilikom uređivanja u post-produkciji radi postizanja specifičnog izgleda i usklađivanja snimljenog materijala s različitih fotoaparata. To je vrlo moćna značajka koja je sada neizostavna za profesionalne kinematografe, a zahvaljujući njoj EOS 5D Mark IV postaje ozbiljan alat za digitalno snimanje filmova.
"U prošlosti sam koristio Canon XC10 za snimanje u 4K razlučivosti uz pomoć bespilotnih letjelica", objašnjava Fergus. "To je bio vrlo dobar, lagani fotoaparat. No EOS 5D Mark IV snima i fotografije visoke razlučivosti i može iskoristiti prednosti odličnog i opsežnog izbora EF objektiva, čime se proširuje raspon njegovih primjena. Htjeli smo kreirati videozapis koji prikazuje brzu sportsku akciju koristeći usklađene dijelove, što je značilo da nam je trebala najbolja kvaliteta i prilagodljivost uređivanja u post-produkciji. Uz Canon Log pri ruci, EOS 5D Mark IV mogao nam je to pružiti."
"EOS 5D Mark IV vrlo je svestrana videokamera koja pruža 4K, a sada i Canon Log uz uslugu nadogradnje programskih datoteka"
"EOS 5D Mark IV vrlo je svestrana videokamera koja pruža 4K, a sada i Canon Log uz uslugu nadogradnje programskih datoteka", dodaje Fergus. "Mogli smo koristiti C300 Mark II – taj bi model stao na bespilotne letjelice. Međutim, EOS 5D Mark IV je lakši pa nam je omogućio dužu upotrebu letjelice."
Let preko zapreka
Fergus se suočio s nekoliko izazova na ovom projektu. Prije svega, usklađivanje snimki različitih aktivnosti na različitim lokacijama bilo bi problematično. Snimanje brze akcije dovoljno je teško samo po sebi, a još teže kada treba upravljati letjelicom u gustoj šumi.
Jedan od najvećih izazova bio je tijekom snimanja u kitesurfera akciji. "Bio je u pitanju peti let", objašnjava Fergus. "Letjelica je bila na visini od približno 5 m i oko 200 m od obale kada je gotovo ostala bez napajanja. Prestala je reagirati na ubrzanje i polako je potonula u vodu. Više je nismo vidjeli. Fergus pretpostavlja da je zakazala jedna od ćelija glavne baterije. Nasreću, bili smo osigurani pa smo ubrzo ponovo bili u zraku. "Nova letjelica ima šest baterija umjesto jedne", dodaje Fergus. "Dakle, ako jedna zakaže, letjelica će ostati u zraku!"
"Ovo snimanje zahtijevalo je temeljitu organizaciju aktivnosti tri osobe – rukovatelja bespilotnom letjelicom, rukovatelja kamerom i sportaša kojeg smo snimali", nastavlja Fergus. "Sve tri osobe morale su precizno uskladiti vrijeme, što nije bilo jednostavno – na kraju smo svaku snimku morali ponoviti otprilike 20 puta kako bismo savršeno snimili akciju." Pouzdanost i prilagodljivost modela EOS 5D Mark IV pokazale su se neprocjenjivima, pružajući Fergusu i njegovom timu sigurnost da će kamera predivno snimiti svaku snimku.
"Uvjeti osvjetljenja predstavljali su mnoge potencijalne probleme", dodaje Fergus. "Šuma je bila prošarana dubokim sjenama i vrlo svijetlim istaknutim dijelovima. Nad kopnom, ako je nebo svijetlo u razumnoj mjeri, tlo je u sjeni pa morate zaći u sjene, a da ne uništite istaknute dijelove. Nad morem je mnogo točaka na kojima se reflektira jarko svjetlo. Sve to zahtijeva mnogo od dinamičkog raspona, širine i kodeka na kameri jer određena ekspozicija može biti dobra za svijetla područja, ali ne i za sjene, i obrnuto. Ako snimate fotografije, taj problem možete riješiti tako da snimate RAW. No kada snimate videozapis, trebate što je moguće veću širinu kako bi dinamični dijelovi izgledali privlačno u post-produkciji. Na tom području se vidi prednost koju Canon Log daje modelu EOS 5D Mark IV jer osigurava tu širinu."
Poboljšavanje snimki
Model EOS 5D Mark IV koji su Fergus i Nick montirali na letjelicu imao je jedan objektiv, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, koji je pokrio sve potrebe snimanja. "Videozapis je snimljen u 4K razlučivosti pri brzini od 30 sličica u sekundi i brzini zatvarača od 1/50", dodaje Fergus. "Koristili smo razne otvore blende, ovisno o ukupnoj razini osvjetljenja, a objektivu smo dodali i ND filtar u uvjetima vrlo jarkog osvjetljenja."
"Većinu vremena snimali smo pri ISO 400, osim u situacijama slabijeg osvjetljenja, kada smo išli do 3200 ISO", objašnjava Fergus. "Canon Log omogućuje optimalnu širinu pri ISO 400, čak do 12 koraka. Međutim, jedna značajka koja dodatno olakšava uporabu načina rada Canon Log je to što možete i omogućiti pregled View Assist kako biste dobili dojam o tome kako će snimljeni materijal izgledati nakon uređivanja. Mogli smo i slati snimke pomoću HDMI izlaza na kameri na gimbal za stabilizaciju, a zatim ga bežično prenositi pri 1080p na monitore na tlu. Kada gledate izvorni materijal snimljen uz Canon Log, teško ćete moći odrediti narušavate li sjene ili pretjerano naglašavate istaknute dijelove, pa je View Assist doista koristan kako biste to izbjegli, čak i ako se konačna obrada koju upotrijebite malo razlikuje."
"...EOS 5D Mark IV lako može biti pomoćna kamera uz kamere Canon Cinema EOS."
Za Fergusa, veća razlučivost videozapisa koju nudi EOS 5D Mark IV bila je primarni razlog za njegovu kupnju, ali to je sada poboljšano uz ponudu načina rada Canon Log. "Klijenti sve više traže 4K", objašnjava on. "Imate i dodatni prostor za obrezivanje u post-produkciji. Canon Log dodatno proširuje mogućnosti prilagođavanja. Možete koristiti slične tablice (LUT) kao za C100 i C300. Te tablice primjenjuju prethodno definirano uređivanje na materijal kada trebate kombinirati materijal s više kamera. Zapravo, pokušali smo koristiti iste LUT tablice kao za C300 i materijal se doista dobro usklađuje. EOS 5D Mark IV lako može biti pomoćna kamera uz kamere Canon Cinema EOS."
Za ovo snimanje, Fergus je pretvorio izvorni materijal u M-JPEG formatu koji je snimio koristeći EOS 5D Mark IV u 4K razlučivosti u ProRes format prije uvoza u softver za uređivanje Adobe Premiere Pro kako bi se postigla uglađenija reprodukcija." Datoteka s izvornom 4K razlučivosti snima se s dobrom brzinom od 500 Mb/s, a ProRes to smanjuje na prihvatljiviju vrijednost kako bi hardver i softver za uređivanje lako mogli obraditi materijal. "Zapravo ništa ne gubite pretvaranjem u vrlo kvalitetnu verziju formata ProRes jer je originalni materijal tako dobar", s entuzijazmom kaže Fergus.
"Koristili smo Lumetri alate za uređivanje u softveru Premiere Pro. Uslijed izuzetno promjenjivih uvjeta osvjetljenja, svaku smo snimku zasebno uređivali, ali smo kao početnu točku koristili LUT tablicu sa širokim dinamičkim rasponom. Zatim smo podesili krivulje, sjene, istaknute dijelove, nijanse bijele i zasićenost. Rad sa snimljenim materijalom nije bio znatno zahtjevan niti intenzivan. Nismo imali osjećaj da trebamo vratiti išta izgubljeno niti željeli jako stiliziran izgled. Sve je bilo prirodnije pa smo se najviše usredotočili na to da izvučemo najbolje iz svake snimke."
Duga i korisna veza
Fergus planira opsežno koristiti poboljšane mogućnosti modela EOS 5D Mark IV za buduće projekte. "Za mene je to radni fotoaparat – koristim ga svakodnevno za fotografije, a sada i na letjelici za fotografije i videozapise. Imao sam sve verzije modela EOS 5D od originalne i uvijek sam se mogao potpuno pouzdati u njih dok samo ih nosio na proputovanjima svijetom. Ovog tjedna kupujem podvodno kućište kako bih Mark IV mogao nositi na ronjenje u Indoneziji kasnije ove godine. Uz kontraste svjetla i sjene pod vodom, Canon Log će i tu biti od neprocjenjive vrijednosti."
Fergus Kennedy: FLOW
Srodni sadržaj
Proizvod
Dual Pixel RAW
Saznajte kako koristiti Dual Pixel RAW za mikro prilagodbu, pomicanje zamućenja (bokeh efekta) i smanjenje pojave dvostrukih slika.
Priča
Canon Log u akciji
Saznajte kako je Fergus Kennedy koristio Canon Log na modelu 5D Mark IV za snimanje s bespilotne letjelice.